Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kontakterna i min Lumia 550 till min PC..?


canardlover

Rekommendera Poster

canardlover

Mossa, mossa, trodde i min enfald att jag enkelt skulle kunna göra en backup på mina kontakter från min Lumia 550(Windows 10) till min stationära dator(Windows 10) via USB-kabel.

Storebror vill tydligen inte att detta skall gå att göra så jag undrar om någon därute känner till något trix för att hitta och tanka ner kontakterna..?!? Hittade ingen relevant tråd om detta, visa mig om jag missat något...TACK..!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du inloggad med microsoft-konto så borde de vara synkade till outlook.com, ifall du valt att synka dina kontakter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

canardlover

Tack för tipsen men tyvärr... :wacko:

1) kabeln jag har funkar och jag ser både fånen och SD-kortet i Utforskaren på PC:n.

2) i länken från vedex står dessvärre i klartext: 

Du kan inte kopiera SMS eller kontakter till datorn, men du kan synkronisera dem...

så det går tydligen enbart att synka via Storebror..!

3) har försökt göra en backup på kontakterna i fånen till SD-kortet men det lyckas jag inte med heller... :thumbsdown: ...(Funkar i min SonyEricsson Androidfåne men inte här..!)

 

fler tips mottages tacksamt..!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

canardlover

Problemet löst, i MS Store finns en gratisapp "contacts+message backup" och med den kunde jag kopiera ner kontakterna till SD-kortet i fånen. Kopplade ihop med USB-kabeln och kopierade över .vcf-filerna till PC:n.... :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...