Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Urban exploring (Youtube kanal).


DePhaz

Rekommendera Poster

Hej

 

Har under semestern tillbringat en del tid med att studera videoklipp från övergivna platser. Det är ju faktiskt rätt mycket saker som byggs såsom till exempel skolor, sjukhus och andra typer av byggnader.  De fyller sin funktion en tid men förr eller senare kommer de alla av olika anledningar att lämnas åt sitt öde. Tror inte att det är så vanligt här (märk väl tror) men på andra håll i världen händer det. De en gång så välhållna byggnaderna blir då tillhåll för traktens vandaler, uteliggare och andra. Ganska deprimerande faktiskt att inget får stå och förfalla "i lugn och frid".

 

Av en slump hittade jag hur som helst följande kanal: Exploring whit Cody  https://www.youtube.com/channel/UCurHnY2uGGxazkbc8PxFvFA

 

Kort beskrivning: Killens och hans kompisar reser runt och dokumenterar övergivna platser. Om det finns någon känns info om platsen så brukar den lämnas i filmen. Alla har varsin kanal (länkar finns i beskrivningen vid filmerna) och det finns också länkar till exempelvis Instagram. Det hela är kanske inte var mans "kopp te" men jag finner det intressant. Jag valde här att fokusera på en kanal för jag tycker han är lugnast till sättet men titta gärna på de andra kanalerna som han länkar till. Ibland gör de solo nummer. 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...