Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tvångsuppdatering till Win 10?


Börni

Rekommendera Poster

Okaj!

 

Men man kan fråga sig vad som händer för TS om hen låter hämtningen pågå i bakgrunden tills den är klar .Har man då ändå inte möjlighet att avvakta med uppgraderingen.

 

LARSAS

Jag gick vidare med uppgraderingen bara för att se vad händer. Först kommer det upp ett licensavtal som man måste acceptera.

 

Sedan kommer det upp en ruta som säger att det är nästan klart. Den stänger man.

post-36233-0-12595900-1440143469_thumb.png

Därefter Windows Update rutan.

post-36233-0-03775500-1440143487_thumb.png

Till slut kan man välja om man vill uppgradera nu eller uppgradera senare. Problemet är bara att om man klickar på uppgradera senare, kan man bara skjuta upp uppgraderingen max 3 dagar. :thumbsdown:

post-36233-0-30540400-1440143529_thumb.png

Jag satte tid och datum till den 23 aug. Så nu måste jag hitta ett sätt att stoppa uppgraderingen innan dess.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..//..

Jag satte tid och datum till den 23 aug. Så nu måste jag hitta ett sätt att stoppa uppgraderingen innan dess.

Finns det med i schemaläggaren kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en systemåterställning till en innan jag började laborera. Det kan ha fungerat, för nu finns Windows 10 tillgängligt för uppgradering igen. Den dök också upp i Update, där den nu är dold tillsvidare.

 

Ingenting i schemaläggaren. Kan ju bero på systemåterställningen.

 

Får väl se på söndag vad som händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en systemåterställning till en innan jag började laborera. Det kan ha fungerat, för nu finns Windows 10 tillgängligt för uppgradering igen. Den dök också upp i Update, där den nu är dold tillsvidare.

 

Ingenting i schemaläggaren. Kan ju bero på systemåterställningen.

 

Får väl se på söndag vad som händer.

Jag är mitt uppe i att kolla div tips så jag har inget att tillägga i sakfrågan - än.

Känner bara för att ställa en annan fråga:

ÄR DET NÅGON SOM TYCKER ATT MICROSOFT AGERAR JUST?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...