Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn vill uppdatera igen. Och igen. Och igen... (Fixat)


DePhaz
 Share

Go to solution Solved by Monshi,

Rekommendera Poster

Gokväll.

 

Det finns ju ett knasigt operativsystem som heter Windows 10. Det fungerar väl OK normalt sett men saknar mycket av det som Linux har. En av dessa saker är möjligheten att installera uppdateringar medan man använder datorn. Och nu ville MS installera uppdateringar.

 

OK, väljer alternativet att installera uppdateringar och starta om. Datorn startar om och installationen går färdigt. Ville dock stänga av datorn lite snabbt så jag klickar på "start". Men ser då att alternativen "installera uppdateringar och starta om" och "installera uppdateringar och stäng av" fortfarande är kvar. Men det HAR jag ju gjort! Nå väljer alternativ 1 och datorn startar upp utan någon installation av uppdateringar (!). Men det ser fortfarande ut som om det finns en installation som måste göras. Stänger då av datorn (alternativ 2) och startar upp igen. Och alternativen för uppdateringarna är fortfarande kvar (!!). Stängde av igen. Nu ska jag kontrollera detta i morgon kväll (måndag). Under tiden undrar jag om någon känner igen det här med uppdaterings uppmaningar som man inte blir av med (och som inte leder till installation).

Redigerad av DePhaz
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Ibland beter sig Windows så, inte riktigt hunnit notera att uppdateringen installerats. det har även jag märkt.

För mig brukar det bara vara att ignorerar den, den försvinner efter en stund när datorn får vara igång.

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Liten uppdatering: Jodå, vid kontroll nu på kvällen så var "de vanliga" alternativen för omstart och avstängning tillbaka. Tack för hjälpen. ? Tycker ändå inte om att det kan bli så. (Och varför har MS inte lyckats att utveckla ett OS där man måste starta om eller avsluta för att installera uppdateringar. Linux fungerar ju ändå). Nå, DET behöver ni inte svara på. Tråden avslutas. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...