Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bluetooth försvunnen


Börni

Rekommendera Poster

Har en en vecka gammal Lamina 7" platta där från ena dagen till den andra bluetooth inte tycks finnas längre. Det finns ingen ikon i aktivitetsfältet och i enhetshanteraren ser jag bara Microsofts Bluetooth-radio, ingen hårdvara. I min ordinarie bärbara PC (Win7) finns utöver Microsofts Bluetooth-radio en hårdvara också i enhetshanteraren, antar att det borde finnas någon även i Laminan.

Tänkte försöka med systemåterställning men det visar sig då att Laminan är förinställd med systemskyddet avstängt, så återställning går inte eftersom det då inte har skapats någon återställningspunkt. Att systemskyddet levererats avstängt gissar jag kan bero på att plattan tyvärr har för snålt minne (16 GB).

 

Finns det något sätt att ta reda på om det uppstått ett hårdvarufel?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, så enkelt var det tyvärr inte. Det var inte bara ikonen utan själva funktionen som var borta. Till slut gav jag upp och tog till domedagsvapnet ominstallaton av Windows (jag hade ju inte hunnit samla på mig särskilt mycket data som kunde försvinna) och efter det fanns bluetooth igen. Så något hårdvarufel var det tydligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...