Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med min skärm


EddieA

Rekommendera Poster

Jag har problem med när jag kopplar in min skärm till moderkortet så får jag ingen bild men när jag kopplar in skärmen i grafikkortet så funkar det, och jag vill ha en andra skärm inkopplad men grafikkortet har bara ett uttag  som jag har adapter till, har ingen adapter till andra uttaget.

någon som vet hur jag kan lösa det med moderkorts skärm uttaget?

 

har kollat i bios och där står ingenting, iallafall inget jag förstod mig på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har problem med när jag kopplar in min skärm till moderkortet så får jag ingen bild men när jag kopplar in skärmen i grafikkortet så funkar det, och jag vill ha en andra skärm inkopplad men grafikkortet har bara ett uttag  som jag har adapter till, har ingen adapter till andra uttaget.

någon som vet hur jag kan lösa det med moderkorts skärm uttaget?

 

har kollat i bios och där står ingenting, iallafall inget jag förstod mig på

Vad har du för grafikkort och moderkort?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nvidia Geforce GT640 2gb

 

Gigabyte GA-F2A88XM-HD3

 

 

Edit*

Men grafikkortet funkar som det skall, bara att uttaget till skärmen från moderkortet funkar inte (alltså de blir ingen reaktion när man kopplar in skärmen till vanliga skärm uttaget i moderkortet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den integrerade grafiken på moderkortet inaktiveras automatiskt när ett grafikkort installeras. Det finns inställningar att göra i bios, om du vill prova dig fram. Dessa finns under "Peripherals - GFX configuration. Det som ev. kan fungera är att aktivera "Force" under "Integrated graphics", men jag är inte säker. Jag har aldrig haft ett Gigabyte moderkort och det var längesedan jag hade ett AMD moderkort.

 

Jag tror att det enklaste är att skaffa en adapter till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som vertpre anger, att aktivera den integrerade grafiken, genom att välja "Force" skall fungera.

Genom det förfarandet är den integrerade grafiken i CPUn (moderkortet har inte grafiken utan den ligger i CPU) aktiverad och moderkortet ser till att signalen når uttaget bak på moderkortet.

 

Du skall med denna inställning få bild både från grafikkortet och moderkortet samtidigt. För kallades detta för "Surround view".

Testa detta innan du köper en adapter.

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta skall provas när jag kommer hem, återkommer med resultat imorgon förmodligen! Tack så mycket änsålänge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag tryckte i force och det har inte blivit någon ändring är där något annat man kan prova?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för processor? Ditt moderkort har stöd för Athlon processorer och har du en sådan kan du inte använda moderkortets grafik. Dessa processorer har inte stöd för integrerad grafik. Då är det en adapter till som är enda lösningen.

 

Vad är det för skärmar du har?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AMD A6 6400K Black edition

 

Skärmarna kommer jag inte ihåg, kan kolla när jag är hemma, men jag vet om att skärmarna funkar iaf för har provat båda i grafikkortet och de funkade normalt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din CPU och ditt moderkort stöder båda integrerad grafik.

Enligt bruksanvisningen för ditt moderkort skall du göra så här för att få det att fungera:

 

1-6 Setup of the AMD Dual Graphics Configuration
A. System Requirements
-- AMD A series processor
--Windows 8/7 operating system
-- An AMD Dual Graphics technology-supported motherboard (with the BIOS updated to the latest version)
and correct driver (make sure the onboard graphics driver version is Rev. 8.982 or above)
-- An AMD Radeon™ HD 6000 series graphics card that supports AMD Dual Graphics technology (for more
details, please visit AMD's official website) and correct driver
B. Installing the Graphics Cards and Configuring BIOS Setup
Step 1:
Observe the steps in "1-5 Installing an Expansion Card" and install an AMD Dual Graphics technology-supported
graphics card on the PCIEX16 slot. Plug the monitor cable into the graphics card and start up your computer.
Step 2:
Enter BIOS Setup to set the following items under the Peripherals\GFX Configuration menu:
-- Set Integrated Graphics to Force.
-- Set UMA Frame Buffer Size to 512M or above.
Save the settings and exit BIOS Setup. Restart your computer.

 

C. Configuring the Graphics Card Driver
After installing the graphics card driver in the operating system, go to the AMD VISION Engine Control Center.
Browse to Performance\AMD Radeon™ Dual Graphics and ensure the Enable AMD Radeon Dual Graphics
check box is selected.
After installing the HDMI device, make sure to set the default sound playback device to HDMI.
(Note) Make sure the drivers for the Chipset, onboard graphics, and external graphics card are properly
installed.

 

http://download.gigabyte.eu/FileList/Manual/mb_manual_ga-f2a88xm-hd3_e.pdf

 

Åge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Din CPU är OK. Då är nog ditt grafikkort problemet.

 

AMD Dual Graphics fungerar inte med Nvidia grafikkort. Nu är det inte Dual Graphics, som är aktuellt i ditt fall, utan att kunna använda flera grafik anslutningar samtidigt.

Men det är möjligt att eftersom Dual Graphics inte fungerar med Nvidia, kan det också vara så att den integrerade grafiken inte fungerar med Nvidia.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag har nu ett nytt problem här haha, Jag finner inte i bios hur jag aktiverar båda mina memory slots för ram minnen, just nu är bara en ram minne "aktiverad" men 2 stycken inpluggade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...