Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

microsoft outlook hotmail konto


MrPeter

Rekommendera Poster

Hej! Jag försöker få in min hotmail till microsoft office - outlook 2007.

Går inte alls bra kan jag säga.

 

Jag trycker på konfiguera e-post adress och skriver min epost@live.se och sedan skriver jag in lösenordet men outlook säger att den inte kan hitta någon konfiguering till eposten. Behöver hjälp!

 

 

vet knappt vart jag ska börja.

 

Mvh Peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har ställt in kontot och laddat ner "hotmail connection" grejjen. tagit inställningarna som de säger på sidora men får ett medelande som säger följande :

 

uppgiften MinEpostadress@live.se - skickar rapporterande felet (0x800CCCoD): Det går inte hitta servern.

uppgiften MinEpostadress@live.se - Mapp:Inkorgen synkroniserar medelandehuvuden. rapporterade felet (0x800CCC0D) Det går inte hitta servern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

under vektyg och konfiguera epost och under datafiler är det denna som är standard C:\Users\minDator\AppData\Local\Microsoft\Outlook\Outlook.pst

 

SEdan finns det en rad till: C:\Users\MinDator\AppData\Local\Microsoft\Outlook\OutlMinEpost@live.se-00000005.pst

 

 

Verkar detta rimligt (har bara ett konto jag kommer anävnda på outlook)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför trassla med Outlook, en ren webmail är bättre eftersom du alltid kan läsa din mail oavsett vilken dator du kör på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet inte jag vilken operatör du har, men för Telia som jag har, så gäller följande.

 

Jag kör med Thunderbird, men har Hotmail i denna också, och där har jag inställningarna för både ingående mail och för utgående mail, enligt bilderna, fungerar utmärkt.

 

Nu håller ju Microsoft på med att byta ut Hotmail mot en Outlook-version, , men än så länge så fungerar dom serverinställningar jag använder.

post-13429-0-11155200-1362986742_thumb.png

post-13429-0-75745100-1362986751_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ser inte alls lika dant ut för mig men spelar det roll vilken operatör jag har? Det är ju ett hotmail konto och ett microsoft office program? det har väll operatören inget med att göra? elleR?

 

ser ut såhär:

 

 

post-128328-0-87376100-1363026469_thumb.gif

 

mvh peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns även ett alternativ istället för hotmail finns det ett MSN men hur vet jag vilket jag ska görA?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag installerade thunderbird och verkar skit bra! Jag hoppas över outlook och kör med thuderbird ! :D Tack ska du ha Laso :D

 

Mvh PEter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laso, du som verkar ha koll på grejjerna :D

Kör med thunderbird men jag ser att när jag skickar epost till mitt thunderbird konto måste jag trycka på "hämta" innan jag ser att det kommit något nytt medelande. ska inte det plinga till och komma fram på automatik? :)

 

mvh peter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verktyg - Kontoinställningar

Serverinställningar

Bocka för: "Kontrollera var ... minut om ...

och välj ett lämpligt tidsintervall, t ex "10".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag ändrade detta kommer detta medelande upp av någon anledning jag inte förstår . (min engelska gör så jag inte förstår ett dyft! )

 

post-128328-0-75778900-1363087473_thumb.gif

skulle vara tacksam om någon kunde svara på vad som menas.

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OBS!!!

Det har fungerat igår-kväll och fram till nu. vet inte riktigt vad jag gjort :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack själv för poäng!

 

Det ser ut som att du behöver öka på tidsintervallet du satte i Kontoinställningar. Troligen betyder meddelandet att Thunderbird har frågat servern alltför ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan nog stämma, jag satt den på en minut men jag har nu satt den på 10 minuter och då försvann det :) Tack ska du ha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm. kan man ha flera e-mails på thunderbird så man bara kan välja vilket man vill ha för tillfället?

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alltså jag vill ha minepost@live.se på thunderbird men sen vill jag ha en "rullgardin" typ där jag kan välja mellan denna email och

Minemail@hotmail.com.

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller att läsa mejl kan man i vänsterkolumnen ställa in olika alternativ, kanske "Alla mappar" passar dig. Se om någon annan passar dig bättre genom att klicka på pilarna enligt bild:

Skärmklipp.PNG

 

Det är ju ingen rullgardinsmeny, utan man får klicka för att expandera eller fälla ihop olika konton.

 

Förutsättningen är att mejlen har konfigurerats att hamna i olika inkorgar i Kontoinställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm. kan man ha flera e-mails på thunderbird så man bara kan välja vilket man vill ha för tillfället?

 

mvh

 

Du kan ha i princip hur många mailkonton du vill.

 

Och välja hur du vill hämta mail från dom olika, alla samtidigt, eller olika tidsintervaller, eller någon manuellt om du vill, du bestämmer.

 

Har själv för tillfället 4 olika konton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Cecilia säger, så finns tyvärr ingen rullgardin som du väljer ifrån, utan du får med dessa pilar, veckla ut eller in kontona, beroende på hur du vill ha det.

 

Du ser ju naturligtvis också när ett mal blir hämtat, genom att kontonamnet ändrar färg, och en liten brevsymbol dyker upp nere i högra hörnet i aktivitetsfältet.

post-13429-0-98263500-1363519192_thumb.png

post-13429-0-30028000-1363519202_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...