Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Är dina konton på internet hackade?


Åge N

Rekommendera Poster

SVT har i sina nyheter visat att det finns miljontals konton på internet som är hackade. Lösenorden till konton finns tillgängliga för alla som vill ha dem.

Har du konton på internet som är hackade och åtkomstbara för vem som helst?

 

Du kan kontrollera själv på denna sida genom att skriva in din e-postadress/e-postadresser:

 

https://dold.svt.se

 

Skulle det visa sig att du har konton kopplade till e-postadressen som är hackade kan du "be" sidan att skicka e-post till just den adressen med information om vilka konton det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en internationell sida med samma funktion. https://hacked-emails.com/

 

Jag hittade en av mina e-postadresser där. Den jag använde när jag anmälde mig till dropbox. Mitt konto tillsammans med mer än 68 miljoner konton på dropbox blev publicerade efter ett dataintrång. Som tur är har jag inte använt det lösenordet någon annan stans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hacked-emails.com, vertpre! De andra kollsajterna kände jag redan till tack vare PC för Allas artiklar. Det verkar inte som om någon av mina e-postadresser blivit hackad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju inget nytt, kollade mina adresser redan i våras, men hade bara en adress som det varnades för, dock var det en gammal adress som inte finns kvar längre.

 

Men visst är det trist att det är så många personer som fortfarande inte bryr sig om att ha bättre lösenord på sina olika sajter med olika mailadresser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket som skrivs på eForum som inte är nytt. Beklagar att jag tog upp ett gammalt ämne.

 

Tack för länken, vertpre.

 

Jag har kollat alla mina vänners (och mina egna också för den delen) på de tre sidor som omnämns i denna tråd. Vissa av dem blir träff på SVTs sida men inte de andra. Vissa blir träff på de andra men inte på SVTs sida.

Det kan således vara bra att kontrollera sina e-postadresser på alla tre sidor.

Men, det här är ju inget nytt ......................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju inget nytt, kollade mina adresser redan i våras, men hade bara en adress som det varnades för, dock var det en gammal adress som inte finns kvar längre.

Då kan det vara dags att kolla igen eftersom fler mejladresser har kommit ut sen dess, t ex var det väl först i somras som mejladresserna från Dropbox-hacket blev allmänt kända.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kan det vara dags att kolla igen eftersom fler mejladresser har kommit ut sen dess, t ex var det väl först i somras som mejladresserna från Dropbox-hacket blev allmänt kända.

Känner mig rätt säker, tillhör kategorin som byter rätt ofta, nivån är så på jobbet, max 3 månader sedan måste man byta, så vanan styr hemma också. Droppbox har jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Inga av mina epostadresser förekommer.

 

Släkten är däremot oroliga och frågade om inte jag bytt epostadress. Då släkten inte hör till skaran som lever sitt liv på internet lär deras oro säkert vara obefogad.

 

Epostadressen behöver inte bytas. Räcker om du byter lösenord vilket vi ska göra ofta. Kan erkänna att jag slarvar. Om något av mina lösenord kommer på drift så lär ett enskilt lösenord inte fungera på andra ställen. Är noga med att inte sprida ett och samma lösenord överallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

SVT har i sina nyheter visat att det finns miljontals konton på internet som är hackade. Lösenorden till konton finns tillgängliga för alla som vill ha dem.

Har du konton på internet som är hackade och åtkomstbara för vem som helst?

 

Du kan kontrollera själv på denna sida genom att skriva in din e-postadress/e-postadresser:

 

https://dold.svt.se

 

Skulle det visa sig att du har konton kopplade till e-postadressen som är hackade kan du "be" sidan att skicka e-post till just den adressen med information om vilka konton det är.

https://dold.svt.se länken bruten/sidan kan inte nås ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...