Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Linux Vs MacOS & Windows........


OskarLindgren

Rekommendera Poster

"Windows är det bästa operativsystemet för konsulter som behöver ett medel för att tjäna pengar från beroende kunder..."

 

Nja, Windows (alla versioner) är det populäraste och mest utbredda operativet bland massan - konkurrens existerar inte på något klientplan.

 

Vill man låsa in en kund på en ensidig och fascistisk lösning så kan man ju alltid prova de Applelösningar som finns.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 160
  • Skapad
  • Senaste svar
Sten-Erik Björling

Skillnaden är att Mac-kunderna inte är lika beroende av konsulter bara för att hålla igång systemen. Det är därför konsulter inom IT hatar Mac. Kommer Mac in så går inkomsterna ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rektum min gamle drabant,

 

"HDS; faktiskt inte. Win2k är gjort för och fungerar bara för fantasilösa kontors-slavar"

 

Förstår att du får andnöd när du ser att en större del av användarna favoriserar Web-TV över den sammantagna Linuxmarknaden - dock bör du hålla i minne att ditt kära försök och avskrap till OS inte ens nuddar denna marknad.

 

Arvtagaren till NT tar sakta men säkert över den obetydande och nischade musikbräschen också - precis som med DTP marknaden som smått börjar inse att Macen faktiskt inte längre besitter en endaste fördel så kommer musikfacket omfamna PC´n bestyckad med W2K/Whistler med fanfarer.

 

"P.S."Whistler" är det stora Mac-hotet här; det blir troligen MS stora "break-through" i musik-industrin D.S."

 

Puss & kram

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, Atari har GUI :)

Redan 1992 införde Atari 3D-knappar och 3D fönster i sitt GUI, så det ser hyfsat modernt ut.

Men inte lika kraftfullt som Amigans workbench.

 

Vilka slags musikprogram som finns vet jag inte riktigt.. själv har jag bara en jättegammal Atari STe från 1989 med 4MB RAM, 8MHz 68000 (32bitars internt) och 125MB HD :)

(den är faktiskt ganska häftig, lite dålig grafik på den bara...)

 

Men den multitaskar snabbare än en 486:a med win3.11 :)

Dess OS vid namn Magic var ju proggat i asm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Skillnaden är att Mac-kunderna inte är lika beroende av konsulter bara för att hålla igång systemen"

 

Nah, skillnaden är att inget seriöst företag kör kritiska tjänster på Macar av den enkla anledningen att de vare sig presterar eller är kompatibla.

 

"Det är därför konsulter inom IT hatar Mac. "

 

Inte alls, mongo-GUI´na samt den osmarta miljön får det att vända sig i magen på de flesta som är är tvungna att befatta sig med dessa missfoster.

 

Krångelbenägna maskiner som Macar är tyvärr något som de flesta tekniker måste befatta sig med.

 

"Kommer Mac in så går inkomsterna ut."

 

Kommer Mac in så går inkomsterna för 3 år framåt ut utan behållning.

 

Dyra i inköp, presterar dåligt, instabila och med usel service & support från de licensierade lirarna borgar för höga kostnader.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

En av de mest kritiska tillämpningarna är produktion av tidningar - man kan inte ursäkta sig med att datorn har lite problem med skrivaren när tidningen skall tryckas. Och mig veterligen kör många tidningar på Mac. De presterar lika mycket eller mer än windows-baserade lösningar och de är kompatibla där det räknas - i hanteringen av material mellan applikationer och programmerbarhet i form av AppleScript t ex.

 

De flesta IT-personer som undviker Mac kan knappast något om plattformen och är dessutom stolta över det - tala om inverterat snobberi (jag kan inte alls så mycket, titta så bra jag är). Det är snarare så att det har gått mode i att inte kunna Mac - uppvisar man annat beteende så blir man snarare mobbad. Och man vill väl inte spräcka sin image av en välpropagerad (ursäkta, välutbildad) MSCE-fantast för sin framtida karriär.

 

När det gäller kostnadsläget så är faktiskt Macar inte särskild dyra - man behöver inte gå på de dyraste datorerna och driftskostnaderna är avsevärt mindre - speciellt som man slipper konsulterna. Hos en tidigare kund så köpte en projektledare en Mac för testning (han hade kört PC hela tiden tidigare) och det första han noterade var att supportpersoner inte besökte honom längre. Han slapp åtminstone 2 besök i månaden av teknisk support och slapp den utgiften.

 

Vilken dator tror du att PC-nissar rekommenderar? Eller support-personal? Eller konsulter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"En av de mest kritiska tillämpningarna är produktion av tidningar - man kan inte ursäkta sig med att datorn har lite problem med skrivaren när tidningen skall tryckas. Och mig veterligen kör många tidningar på Mac. De presterar lika mycket eller mer än windows-baserade lösningar och de är kompatibla där det räknas - i hanteringen av material mellan applikationer och programmerbarhet i form av AppleScript t ex."

 

Som NM sa, bull, det enda dom har är appsen och Colorsync.

 

 

------------------------------

I'm here to donate blood, someone elses...

His Divine Shadow {PHX}

http://PlanetDivine-Shadow.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Skillnaden är att Mac-kunderna inte är lika beroende av konsulter bara för att hålla igång systemen."

 

FUD.

 

"Det är därför konsulter inom IT hatar Mac. Kommer Mac in så går inkomsterna ut."

 

Stämmer väl, inget man kan göra åt en mac, den kraschar med sina bomber och gulliga ikoner och det får du finna dig i.

 

------------------------------

I'm here to donate blood, someone elses...

His Divine Shadow {PHX}

http://PlanetDivine-Shadow.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

Och AppleScript. Och att systemen fungerar. Man tjänar mycket pengar på AppleScript i ett redaktionellt system där man använder befintliga programvaror. Och den funktionaliteten finns inte på PC.

 

För ett par år sedan blev en säljrepresentant för Adobe tillfrågad vilken plattform han rekommenderade eftersom Adobes produkter fungerade på både Mac och Windows. Han svarade med Mac eftersom hanteringen av information var mer standardiserad mellan programmen, det fanns mer "stödjande" applikationer och de kunde alla samverka med dokumentutbyte. Förutom AppleScript då.

 

Med OS X kommer det att bli mycket intressant och de signaler som jag har fått ta del av är att nästan alla i den grafiska branschen och mediabranschen kommer att gå över till OS X en masse när operativet släpps och drivrutiner för den egna utrustningen finns tillgänglig.

 

Var lite mer specifik med begreppet "bull". Tyder på argumentbrist...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"... ger bättre prestanda till lägre pris."

 

Nu får du f-n ta och ge dig!!

 

Win/Sql har tagit hem varenda djävla pris/prestanda test som någonsin har gjorts i detta universium i evigheters evighet... (okej inte riktig men nästan alla iallafall)

 

Att du förspråka Oracle och db2, får du gärna göra båda två är mycket bra databaser. Skulle säkert välja en lösningen byggd på dessa för en MS lösning om inte priset var ett problem.

 

Men för den sakens skulle kan du inte klanka ner och blunda åt faktan bara för MS står för programmen...

 

p.s Du behöver inte svar på inlägget efter som du inte har något konkret och vettig att säga...

 

- magnus

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"En av de mest kritiska tillämpningarna är produktion av tidningar "

 

Och den "kritiska" och icke-DTP baserade biten körs givetvis inte på Macar.

 

"man kan inte ursäkta sig med att datorn har lite problem med skrivaren när tidningen skall tryckas. "

 

Nepp, de otaliga bommar som sker är inte vid slutproduktion utan vid själva desktopbiten.

 

"De flesta IT-personer som undviker Mac kan knappast något om plattformen och är dessutom stolta över det"

 

Snarare så att de personer som stoltserar med "Mackunskaper" oftast inte kan ett skvatt om något annat utan är väldigt snabba på att göra ner PC världen i alla dess former - det brukar ta 10 minuter innan Macjuristen tappar fotfästet och villar bort sig eftersom han/hon inte begriper det tekniska och tar till begreppen "skön, användarvänlig, innovativ" osv - märligt att du inte känner till detta ?

 

Oftast är det så att PC försvararen varken bryr sig eller vill ha något med Macen att göra eftersom hela plattformen är undermålig och lätt att avfärda.

 

"Det är snarare så att det har gått mode i att inte kunna Mac "

 

Tacka fan för det - en överprismaskin som sett sina glansdagar är inget man blir poppis av att kunna - LoL

 

"uppvisar man annat beteende så blir man snarare mobbad"

 

Aaah, själva kärnan - definiera "annat" på ett vettigt och konsekvent sätt !

 

"Och man vill väl inte spräcka sin image av en välpropagerad (ursäkta, välutbildad) MSCE-fantast för sin framtida karriär."

 

Jag har långt mer certifikat än så käre vän ;)

 

"När det gäller kostnadsläget så är faktiskt Macar inte särskild dyra "

 

Det är väl ungefär här du och...hmm låt oss se.... resten av världen inte riktigt har samma syn på saken.

 

"Hos en tidigare kund så köpte en projektledare en Mac för testning (han hade kört PC hela tiden tidigare) och det första han noterade var att supportpersoner inte besökte honom längre."

 

Och det motsatta har skett hos "personens" granne - lägg ner detta Sten, leder ingen vart.

 

"Vilken dator tror du att PC-nissar rekommenderar? "

 

Beror på vad du ska drifta givetvis.

 

"Eller support-personal?"

 

Se ovan.

 

"Eller konsulter?"

 

Dito.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Och AppleScript. Och att systemen fungerar. Man tjänar mycket pengar på AppleScript i ett redaktionellt system där man använder befintliga programvaror. Och den funktionaliteten finns inte på

PC."

 

Kan du vara mera specifik, hur precis kan detta hjälpa och i vilka apps och hur?

Exempel, verkliga.

 

 

"För ett par år sedan blev en säljrepresentant för Adobe tillfrågad vilken plattform han rekommenderade eftersom Adobes produkter fungerade på både Mac och Windows. Han svarade med Mac eftersom hanteringen av information var mer standardiserad mellan programmen, det fanns mer "stödjande" applikationer och de kunde alla samverka med dokumentutbyte. Förutom AppleScript då."

 

Bull och FUD skulle faktiskt passa bra här.

Men du försöker väl klappa huve igen då och gör bort dig totalt...

Men ren idioti duger bra, förbannade adobe, kör upp det nånstans.

Skriver bara dåliga portar av Mac program till windows och ändå!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LYCKAS JAG ENKELT DRAG&DROP MELLAN SYSTEMET OCH PHOTOSHOP OCH ANDRA APPS, JAG VET INTE VAD DU FUDDAR PÅ OM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

"Med OS X kommer det att bli mycket intressant och de signaler som jag har fått ta del av är att nästan alla i den grafiska branschen och mediabranschen kommer att gå över till OS X en masse när operativet släpps och drivrutiner för den egna utrustningen finns tillgänglig."

 

Jo och Macos 9 kommer att ha full SMP stöd som du sagt och G4E el. + kom för 2 månader sen.

Please tala om sånt som finns.

MacOSX är ändå lika intressant som navel ludd för alla som inte har en ny G3:a el. företag som är fanatiskt lojala till Apple.

 

Resten av oss går vidare med våra fina liv.

 

"Var lite mer specifik med begreppet "bull". Tyder på argumentbrist..."

 

Nej det sparar tid och är en passande generalisering, ditt svar tyder på att du tror att du kan ses som överlägsen så länge du försöker klappa oss på huvudet, nog för att det skulle se ut som någon misslyckad southpark scen med Cartman(Jag är inte cartman, se mig som jesus, el. djävulen, ingen skillnad).

 

------------------------------

Lucky you, killed by the best!

His Divine Shadow {PHX}

http://PlanetDivine-Shadow.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Oftast är det så att PC försvararen varken bryr sig eller vill ha något med Macen att göra eftersom hela plattformen är undermålig och lätt att avfärda."

 

Men f*n om det går, har försökt i snart 1500 inlägg nu :)

 

------------------------------

I'm here to donate blood, someone elses...

His Divine Shadow {PHX}

http://PlanetDivine-Shadow.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Och AppleScript"

 

Tvångslösningar ?

 

"Och den funktionaliteten finns inte på PC"

 

Nah, tvångslösningar har sällan svängdörrar - Apple är väldigt bra på detta.

 

"För ett par år sedan blev en säljrepresentant för Adobe tillfrågad "

 

För 2 år sen träffade jag en representant från Novell på en mässa i i Linköping och frågade honom....

 

"vilken plattform han rekommenderade "

 

vad tycker du om Mac som klientalternativ på ett företag som kommer expandera och kräver kontinuitet ?

 

"Han svarade med Mac "

 

Han svarade att Mac är ett alternativ där du låser dig och det är uteslutet.

 

"det fanns mer "stödjande" applikationer"

 

Ingenting stödjer Mac och vice versa.

 

"Med OS X kommer det att bli mycket intressant"

 

Linux finns redan - HALLÅ.

 

När klientversionen väl kommer ut så kommer SUSE11.7 finnas ute - OS X har tyvärr inget att erbjuda.

 

"och de signaler som jag har fått ta del av är att nästan alla i den grafiska branschen och mediabranschen kommer att gå över till OS X "

 

LoL ;)

 

Nah, den marknaden är vikt för en framtida Whistlerdominans.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vad är detta för argumentationsstil? "

 

Ööööh, ett drag man tar till när man bemöter påhittade och fiktiva argument kanske ?

 

Min kompis, kusins dotters hunds åsikt är varken relevant eller speciellt övertygande, vill du ha argumentation på seriös nivå så får du försöka konkretisera dina argument lite - krydda gärna med länkar eftersom det är det enda som gäller på denna nivå.

 

Behöver vi verkligen älta detta än en gång ?

 

Du gjorde nyligen bort dig i en argumentation mot nachoman och du verkar skaka av dig förlusten rätt lätt, ha i minne att vi känner till din hatiska och extrema inställning gentemot MS och småskrattar för det mesta åt dina påståenden där allehanda figurer verka ha sagt både det ena och det andra - du avfärdar fullt verifierbara länkar från det motsatta lägret med näst intill hysteriska förklaringar, hur kommer det sig att du ställer krav på argumentationsteknik/-nivå ?

 

Du håller liv i Maclägret men Eutanasi kanske ändå vore det bästa med tanke på den hopplösa situationen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

Som jag alltid har sagt - huvuddelen av vettig information i tillvaron finns inte i form av länkar. Och som vanligt så måste jag repetera - jag hatar inte MS eller något annat företag (jag använder deras produkter) men jag måste reagera på att dolda marknadsförare för MS i form av bl a dig sprider missriktad propaganda kring MS produkter och klappar alternativ på huvudet som i många fall är bättre än MS alternativ - speciellt ekonomiskt sett. Det har visat sig existera parter i USA som mot betalning i form av olika tjänster från MS har drivit kampanjer för MS och mot konkurrerande produkter i forum och nyhetsgrupper - tillhör du tillsammans med Nanchoman denna kategori? Annars har jag svårt att hitta förklaringar till ert fullkomligt ensidigt inriktade inlägg i detta forum.

 

Din åsikt om mina kunder, kontakter och kollegor är helt utan betydelse - poängen att allt som pekar på MS brister eller konkurrenters styrkor alltid skall misskrediteras från er sida. Samma basala beteendemönster som präglat alla fanatiker i alla tider.

 

Du kanske borde begära ersättning från MS för ditt enträgna arbete att marknadsföra deras produkter - eller så är du kanske korkad nog att inte göra det.

 

Och sist men inte minst så har jag det moraliska modet att föra fram mina åsikter, erfarenheter och synpunkter med de brister som kan förekomma som en person - inte en anonym stackare som söker skydd från bedömningen av sitt beteende bakom en anonym identitet. Det borde du och Nanchoman kanske ta efter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Som jag alltid har sagt - huvuddelen av vettig information i tillvaron finns inte i form av länkar"

 

Och som du fått höra otaliga gånger så är den enda verifierbara formen av "information" här endast tillgänglig genom att länka till något.

 

Tycker det är väldigt underligt att du gång på gång lyckas undgå att kunna producera den endaste lilla näpna länk - du är väldigt medveten om att ingen här ringer något "talsvar" så du kan lika dra tillbaka dina pinsamma telefonnummer till div försäljare för dina favvoföretag.

 

"men jag måste reagera på att dolda marknadsförare för MS i form av bl a dig sprider missriktad propaganda kring MS produkter "

 

Du är verkligen kvalificerad att diskutera "missriktad propaganda" - du följer inte dina egna "kardinalregler" - dela inte ut dem ifall du inte själv följer dem.

 

" tillhör du tillsammans med Nanchoman denna kategori?"

 

Inte alls, jag pekade bara ut att du gjorde bort dig i en debatt med nachoman där du som vanligt skrävlade om saker som du inte hade en aning om men vill verka insatt.

 

Det är fler än jag som genomskådat dig här.

 

"Din åsikt om mina kunder, kontakter och kollegor är helt utan betydelse"

 

Håller med, dina kollegor är likaledes ointressanta som källor för information och saknar helt substans i detta forum - så du håller med ?

 

Varför ska vi lyssna på på försäljare från prefererade företag som du väljer ?

 

Oki, låt oss då lämna dina "kollegor, kontakter" etc..... kan du stå på egna ben ?

 

Klarar du av en debatt på samma premisser som resten av oss där du friskt krigar med verifierbart och påtagligt material ?

 

"Du kanske borde begära ersättning från MS för ditt enträgna arbete att marknadsföra deras produkter "

 

Varför det ? Mina åsikter kring MS är till skillnad från dina åsikter inte ekonomiskt betingade och förankrade på något sätt.

 

"eller så är du kanske korkad nog att inte göra det."

 

LoL, vi har alla läst dina minst sagt "långsamma" inlägg - du har inte ryggrad nog att kalla mig korkad - tro mig !

 

Eller så kanske du ska backa upp det på ett liiite mer konsekvent sätt.

 

"Och sist men inte minst så har jag det moraliska modet att föra fram mina åsikter, erfarenheter och synpunkter med de brister som kan förekomma som en person "

 

På vilket sätt förhåller du dig till ett forum som heter "datorkrig " ?

 

Att du far med osanning och okunskap övervägs knappast av att du ger oss ditt "riktiga" namn käre vän - oj så lamt.

 

"Det borde du och Nanchoman kanske ta efter..."

 

Hmmm, det handlar inte om "moraliskt mod" utan det handlar om något som du uppenbarligen är för korkad för att förstå - ingen fara, min farfar skulle inte heller greppa poängen.

 

Kämpa på du siste korsriddare - LoL - sluta bara hyckla med dina intressen, fortsätt sälja dig själv.

 

 

 

[inlägget ändrat 2000-11-25 01:35:49 av Whistler]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Siste man ut på krogen osv.....

 

 

Ett sista litet memorandum - "Det borde du och Nanchoman kanske ta efter..."

 

Vi har alla läst dina inlägg och dina små skriofter i bla Macpressen där du vill likna de "stora grabbarna" som hatar MS - lägg ner det, vi känner till din inställning gentemot MS, sluta hyckla.

 

Annars fungerar du utmärkt som en bakom-disken-pojke för Apple, duktigt.

 

Skål !

 

>>>> Leaving the building, inte siste ma eller kvinna dock - någon sover vid mina fötter ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

""P.S."Whistler" är det stora Mac-hotet här; det blir troligen MS stora "break-through" i musik-industrin D.S."

 

Puss & kram"

 

Godmorgon, eller ska jag säga god-eftermiddag i bakruset ? Whistler, ännu en gång, det var inte DIG jag menade utan det kommande operativet som går under kodnamnet "Whistler"(bekant?). Annars är det väl OK att du gillar dina föräldrar, bara du inte går för långt lille Oidipus, så kan du väl få en kram du också ;-)

 

(HDS; kul att du gillar mina mp3:or, men kan du nånsin förstå vilket snejs det är att komponera, spela in, processa och mixa dom ? Jag skulle lika gärna kunna börja skriva en egen Quake 4 istället...)

 

/PaleRider *@HisHitCentral*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

I mina artiklar gällande MS pekar jag bara på de brister som finns i produkterna och som det är viktigt för folk att känna till. Vad exakt i artiklarna är felaktigt? Ange exakt istället för att komma med allmänna negligerande omdömen.

 

Bakom-disken-pojke för Apple? Genom att propagera för Linux-baserade lösningar? Eller är alla val baserade på balanserad värdering av olika plattformar i olika funktionsroller per automatik ett hot mot MS? Som måste slås ner till varje pris? Och med vilka metoder i form av dåligt uppförande och beteende? I så fall har väl inte MS någon plats på marknaden om de använder den typen av metoder? Eller så är ditt och Nanchomans metoder något som drar skam över MS som plattform och då borde ni tänka efter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sten-Erik Björling

Numret till marknadschefen för Oracle leder inte till något talsvar - ni vill helt enkelt inte få obehagliga fakta verifierade.

 

Den enda missen i diskussionen med Nanchoman var att jag placerade Apache i den gruppen av applikationer som funnits i 10 år till BSD Unix. Resten av argumenteringen stämde vilket du kan verifiera om du läser igenom inläggen en gång till. Det gällde nämligen applikationer och system som funnit under lång till till BSD Unix och som testats under stor last under lång tid. Jag listade exempel på dessa applikationerna enligt de önskemål som Nanchoman hade.

 

Verifierbart och påtagligt material? Länkar till marknadsföringsmaterial från MS maskerat i form av partiska artiklar från PC-press? Eller länkar till tester utförda av testesteron-stinna tonåringar som anser att framerate-prestandan i Quake 3 är det enda mätetalet?

 

Du och dina gelikar kräver att era inlägg om att W2K aldrig kraschar och att Mac bara bombar skall gälla som opartisk information och att de inte behöver verifieras med några länkar eller direkta kontakter med ansvariga personer. Skillnaden är att jag för fram mina erfarenheter som en person och inte som en anonym feg person som inte i ett verkligt sammanhang vågar stå för sina synpunkter på ett rakryggat och hederligt sätt - allt ni hävdar misskrediteras eftersom ni inte står som person bakom det ni säger eller gör... Så varför skall vi överhuvudtaget lyssna på ett antal moraliska ynkryggar som med ursäkter om datorkrig inte har vett nog att uppföra sig som folk?

 

När det gäller mina artiklar i Macpressen så får jag betalt för arbetet - det stämmer. Allt jag skriver i dessa artiklar kan verifieras av källor av olika slag - var vänlig att specificera vad för något som du är tveksam till. Och gör det som en rakryggad person och med ett anständigt uppförande.

 

Jag har mer ryggrad än du - jag kallar dig korkad och du vet vem jag är. Du förolämpar mig bakom en mask av anonymitet - det är inte bara korkat utan dessutom fegt.

 

Jag tror nog att du vid ett personligt möte kan uppföra dig - varför inte på detta forum? Datorkrig är för mig ett forum där man kan stämma av med olika parter faktiska fördelar och nackdelar mellan olika plattformar och miljöer för olika funktioner baserade på erfarenheter och synpunkter från folk med olika erfarenheter. Inte ett forum för folk som behöver få utlopp för sina pre-pubertala aggressioner med argument som mer hör hemma i en sandlåda.

 

Din farfar skulle med stor sannolikhet skämmas ögonen ur sig om han skulle se ditt uppträdande i detta forum. Kanske därför du inte har ryggrad att uppträda som person?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

>"Win2k försöker som vanligt komma med nya "features" men som vanligt så är det en efterapning av UNIX världen."

 

>Skulle du vilja utveckla detta lite ?

**************

 

Ge mig *ett* (1) exempel på innovativa produkter från Microsoft.

 

Ett exempel där dom var först med någonting!

 

Det enda innovativa Microsoft någonsin har gjort är att köpa upp företag som är innovativa :)

 

********************

 

Att Microsft sålde sin andel i SCO har ingenting med saken att göra i det här fallet.Du missuppfattar mig på något sätt i min frågetällning.

 

Ge mig ett enda exempel på nya innovativa produkter från Microsoft så skall jag överhuvudtaget fundera på om det är värt att fortsätta denna diskussionen.

 

O förresten kommer ni ihåg det nya innovativa Win2k hade med att transparent kunna montera filsystem vart som helst i ett NTFS filsystem?

 

Hmm UNIX har haft det i 15 år om inte mer... Nåja bättre sent än aldrig.Om 10-15 år är deras OS kanske tekniskt jämförbart med UNIX men inte nu. Då kanske vi kan fortsätta diskussionen.

 

Under tiden så kan ni titta på två länkar och jämföra riktig skalbarhet med den s.k. skalbarheten MS hävdar att dom har...

 

RedHat + TUX

http://www.spec.org/osg/web99/results/res2000q2/web99-20000626-00054.html

 

Win2k Advanced Server

http://www.spec.org/osg/web99/results/res2000q2/web99-20000501-00028.html

 

Notera också att Linux anses av många inte vara ett *riktigt* UNIX OS.

 

Mvh

 

/Richard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...