Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

www.apple.com


Whistler

Rekommendera Poster

Bäste Henrik,

 

Jag tror att herrarna Whiskey och Divajn är avundsjuka på att Apple leder utvecklingen inom pc-branschen. De vågar inte erkänna att de är imponerade över både design, prestanda och pris. Nu är de oroliga över att macosx tar deras sista argument. Ja, naturligtvis smärtar det alla att ha fel, men ju förr man accepterar nya fakta desto bättre.

 

Designen på kuben är underbar. Det väcker ett ha-begär. Synd att tingesten inte har en pci-plats, detsamma gäller imac. Det hade räckt med en endaste pci-plats.

 

Men designen....ack...ack...så skön. Skulle inte förvåna mig det minsta om Apple får pris för den designen. Att ha kylning genom konvektion är genialiskt. Det finns inte någon konkurrens på marknaden om detta. Tänk va skönt att ha det nästan tyst då man jobbar!

 

Skall vi föreslå att Macworld ändrar namnet på forumet?

 

Mac suger-PC är en leksak.

 

Mr Karbas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 94
  • Skapad
  • Senaste svar
His Divine Shadow

Bäste Henrik,

 

Jag tror att herrarna Whiskey och Divajn är avundsjuka på att Apple leder utvecklingen inom pc-branschen.

Apple? Leder utveclkingen?

Bara för att de just nu gjort något som Pc har haft i flera år???

FUD

 

De vågar inte erkänna att de är imponerade över både design, prestanda och pris.

Jag är inte imponerad av design, el prestanda el. pris. men priset börjar bli bättre.

 

Nu är de oroliga över att macosx tar deras sista argument. Ja, naturligtvis smärtar det alla att ha fel, men ju förr man accepterar nya fakta desto bättre.

HAHAHA igen FUD helt genom, vi har just sett vad MAc Os X kan göra och det är ingen somhelst utmaning till W2K och andra ledande server OS, vem är det som har svårt med fakta egentligen?

 

Designen på kuben är underbar. Det väcker ett ha-begär. Synd att tingesten inte har en pci-plats, detsamma gäller imac. Det hade räckt med en endaste pci-plats.

 

Men designen....ack...ack...så skön. Skulle inte förvåna mig det minsta om Apple får pris för den designen.

Att ha kylning genom konvektion är genialiskt. Det finns inte någon konkurrens på marknaden om detta. Tänk va skönt att ha det nästan tyst då man jobbar!

Tystheten är ju bra, men jag skulle nu inte ge kuben ett pris, för det är inte så revoluionerande.

 

 

Skall vi föreslå att Macworld ändrar namnet på forumet?

 

Mac suger-PC är en leksak.

Nej vi kan ändra det till:

Mac Suger - Pc är billig och bra

 

 

Mr Karbas, ja fyfan då jag trodde att man kunde tala med dig kommer du med sånthär jävla skitprat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik K,

 

Du hänger uppenbarligen inte med, kika in oftare och utbilda dig.

 

Apple har redan tidigare testat MacOS/X server som en del av lastbalanseringspoolen, första gången resulterade det i brutal krasch. Nu har de enligt Sten-E åter försökt få den i drift, uppenbarligen utan framgång. Du har sannerligen bra koll.

 

"X Client" ? Säg att du skämtar.

 

"Hm. Jag tror att någon idkar självemotsägelse. Nåja, samma person har uppenbarligen inte greppat skillnaden mellan ”Expo” och ”Keynote”, så med den typen av attention-span är det väl knappast ägnat att förvåna. Gå och ta ditt Ritalin."

 

Oja, men vill du språkmasturbera så är detta fel forum. Förstod du inte poängen så får det liksom vara, har inte tid att klarifiera.

 

Ritalin ? Något du använder på regelbunden basis ?

 

"För övrigt, vem är så inihelvete korkad att de köper en MP-maskin för att njuta av att *operativsystemet* är trådat? Duh."

 

Vet du vad vi talar om ? Inser du begränsingarna i ett ICKE-SMP /OS ?

 

"3. Om det är strul med MP-arkitekturen och adaptionen i mjukvara, låt oss ta den smällen nu så att det inte blir elaka överaskningar när OS X finns på spelplanen."

 

Saken är ju tyvärr den att ni inte kommer få ta del av den förrän OS/X finns "på spelplanen"

 

"Att citera fel är fult. Mycket fult, särskilt när man gör det i eget syfte. Han sade att det var den första ”retail” som erbjuds som standard i MP"

 

Att han modifierade grodan efteråt förändrar ingenting.

 

"Snacka om att du svalt med hull och hår. Vem FAN bryr sig om hur ett företag som saluför produkten som testas kör sitt säljspinn? "

 

Nu ska vi se om jag uppfattat det rätt. När Microsoft kör denna grej så kallas det FUD, men när Apple gör det så kallas det "säljspinn" - har jag uppfattat det korrekt ? Nu talar vi inte om en enstaka scenshow utan detta är väldigt genomgående när det gäller Apple.

 

"”Yadda-yadda Ajax påstår att deras diskmedel är bättre än konkurrentens och riggar ett test-yadda-vilka kräk de är” Vem är mest patetisk?""

 

Nu är det ju en viss skillnad mellan blöjor, diskmedel och fysisk hårdvara som ska kunna prestera i mångmiljonmiljöer eller ? Kan man jämställa dina skitiga strumpor mot hårdvara som kostar uppemot 60.000:- per enhet ?

 

"Att det sedan inte är ett ”faktum” att slutscitatet lyder som du påstår spär bara på det hela. Tänk efter innan du sladdar till med tangentbordet."

 

Jag råder dig att göra samma sak, men jag förstår iofs att ditt sladdande kan bero på fysiska orsaker som Mac-tangenbord, en m,askin som hela tiden hänger sig etc.

 

 

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik K

 

 

"Och vad är priset för en entry-level Itanium om man törs fråga?"

 

Egentligen ganska ointressant då den inte behövs för att bräcka Apples G*.*

 

"Japp, det är jobbigt att ha den ledande tekniken. Vi får se om "de" helt plötsligt blir Intel när de skiftar till ny arkitektur."

 

Kitschigt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Bara för att de just nu gjort något som Pc har haft i flera år??? FUD"

 

Macen har också haft detta i flera år.

 

"HAHAHA igen FUD helt genom, vi har just sett vad MAc Os X kan göra och det är ingen somhelst utmaning till W2K och andra ledande server OS,"

 

Var försiktig med vad du säger, jag tror att vi alla kommer att bli imponerade över det "slutgiltiga" resultatet.

 

"Tystheten är ju bra, men jag skulle nu inte ge kuben ett pris, för det är

inte så revoluionerande."

 

Designen ÄR underbar. Tanken med en kub är dock inte alls revolutionerande. Det finns redan en webbserver på marknaden som är lite kub-aktig.

 

"med sånthär jävla skitprat."

 

Jag yppade bara vad jag innerligt trodde att ni själva inte vågade uttrycka. Uppenbarligen hade jag fel-jag ber om ursäkt.

 

Mr Karbas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karbas,

 

"Jag tror att herrarna Whiskey och Divajn är avundsjuka på att Apple leder utvecklingen inom pc-branschen. De vågar inte erkänna att de är imponerade över både design, prestanda och pris. "

 

Låt oss funera över det här ett tag hmmmm.... sådär,

 

Apple ligger under prestanda/prismässigt. Vad gäller deras "design" så har de kopierat ett bastuaggregat, med vattenlucka och allt. För att imponera på sin lilla Applekult körde de en beprövad Appleriggadtest och sektmedlemmarna suckade av hänförelse.

 

Samma sektmedlemmar har dagligen läst om exakt samma maskin i snart ett år, men när Job$ gör scenshow då jäklar ;)

 

"Kuben" som var det enda som inte var gammal skåpmat, var ändå gammal skåpmat när man lyfte på skynket.

 

Om än i en nyare/fulare variant.

 

Att den är vidrigt ful är en sak men att försöka prångla ut den som en "supercomputer" är ju på gränsen till kriminellt.

 

"Skall vi föreslå att Macworld ändrar namnet på forumet?"

 

Varför skulle Microsoftdrivna Macworld göra det ? Vad är tex Kuben om inte en leksak ?

 

Skärpning !

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sa två sekunder efter Steve Jobs visade kuben:

 

"Underbart! Nu får PC-nissarna nåt nytt att reta sig över. Få se hur fort det går innan de ger den smeknamn som brödrost, dokumentförstörare med mera"

 

Det som jag tycker är synd är att Steve Jobs presenterade kuben som ett mellansteg mellan iMac och PowerMac G4 då den egentligen bara blivit mindre. EN PCI-kortplats hade gjort den till just ett mellanting... nu kostar den däremot mer än en PowerMac G4 och då har jag svårt att kalla den en mellanklassdator.

 

Mest för pengarna får man alltså då med en PowerMac G4 dualprocessor på 450 MHz. $2,499 i Apple Store, USA.

 

Dual 450MHz PowerPC G4

1MB L2 cache per processor

128MB SDRAM memory

30GB Ultra ATA drive

DVD-ROM w/DVD-Video

RAGE 128 Pro graphics

Gigabit Ethernet

56K internal modem

 

Det gläder mig att de så kritiserade mus och tangentbordet som Apple skickat med sina produkter nu blivit utbytt. De tidigare modellerna har ju bara funkat om man haft små händer, som jag, men för grabbiga nävar passar inte puckmusen eller tangentbordet. Dessutom var designen ursnygg på båda!

 

Måhända att Apples datorer inte är de snabbaste, men det är onekligen de snyggaste. En faktor som tyvärr många PC-nissar vägrar att erkänna, trots att många idag köper en dator till sitt hem och hellre gömmer den än visar upp den.

 

En matchande iMac i hemmet är en inredningsdetalj lika mycket som en fungerande dator. Det kan man inte precis säga om Dell, Compaq eller HP. Så att designmarknaden jublar när kuben kommit förvånar mig inte alls, den är snygg, diskret och har enkla linjer. Den tar inte över annan design utan tillför något i ett rum.

 

Sen måste ju den snövita iMacen vara specialgjort för ishotellet i Jukkasjärvi! ;-)

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Which, incidentally, will now be September - "Early, I think," said Jobs -

for the public beta and 2001 "Early, I think," said Jobs - for the final 1.0 release."

 

Det är konstigt att vi hör så olika. Jag hörde också talet, direktsänt igår, och jag hörde inte några "I think"-kommentarer. Dessutom hörde jag Jobs nämna "retail" när han pratade om den första dualprocessorn.... dvs den första persondatorn som själs som standard i dualprocessorutförande.

 

Så såvida du inte kan bevisa "transcripts" från hans Keynote så tror jag nog du hörde bara det du ville höra.

 

Här får en tjuga så du kan köpa Revaxör på apoteket... ;-)

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Måhända att Apples datorer inte är de snabbaste, men det är onekligen de snyggaste. En faktor som tyvärr många PC-nissar vägrar att erkänna, trots att många idag köper en dator till sitt hem och hellre gömmer den än visar upp den.

 

Jag tycker att kub design är intresseant och kan vara snyggt, men då måste man tillåta för expansion och uppgradering och enkel åtkomst till systemets inre, jag tycker inte hller om Apple transparenta look, lite mera metallisk el. liknande kanske samma magnesium material som finns på Sony VAIO laptops, och snygga logos och mönster...

 

Förresten mest datorn för pengarna är en handplockad PC, det slår apple inte.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Förresten mest datorn för pengarna är en handplockad PC, det slår apple inte."

 

Mycket troligt, men nu säljs inte Macintoshdatorer som plockepin utan Apple säljer färdiga konfigurationer (med vissa valmöjligheter). Det intressanta är ju då att jämföra priser med paketdatorer från Dell, Compaq, HP och andra tillverkare.

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Larsson

"Måhända att Apples datorer inte är de snabbaste, men det är onekligen de

snyggaste. En faktor som tyvärr många PC-nissar vägrar att erkänna,"

[klipp]

 

Jag måste bara opponera mig vid det här påståendet. Jag tycker inte någon av Apples datorer är speciellt snygga. De ser för "skrikiga" ut för min smak, och kuben är bara rent ut sagt ful.

Det spelar ingen roll hur många andra "estetiskt kunniga" personer ni räknar upp, jag tycker fortfarande ändå inte att den är snygg. Personligen tycker jag dock att min PC är snygg. Den är enkel, stilren och fuktionell. Med det sagt, så förväntar jag mig inte att alla andra ska tycka att den är snygg.

 

Jag kanske även bör tillägga att jag tycker brittpop/indie/modernskrammelrock/pop låter illa. Det spelar för mig ingen roll hur många andra som tycker Oasis, Pulp, Blur, Beck, Cardigans osv. låter bra, det låter fortfarande illa för mig. Saker och ting blir inte bättre därför att många andra tycker det.

Jag tycker även att "moderna skapelser" så som t.ex den nya VW Beetle är förskräcklig. Råful. Det har inget att göra med att jag "inte vill erkänna" att den är snygg, den är faktiskt ful. För mig.

 

Så snälla, glöm inte bort oss andra, när ni generaliserar och säger att alla tycker si eller så.

 

/per

[inlägget ändrat 2000-07-20 16:53:48 av Per Larsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik K Olofgörs

Whistler,

 

<citat>

Du hänger uppenbarligen inte med, kika in oftare och utbilda dig

</citat>

Ta en titt på min postningshistoria. Att du är ny här ursäktar inget.

 

<citat>

Apple har redan tidigare testat MacOS/X server som en del av lastbalanseringspoolen, första gången resulterade det i brutal krasch. Nu har de enligt Sten-E åter försökt få den i drift, uppenbarligen utan framgång. Du har sannerligen bra koll.

</citat>

Kan någon verifiera det här? Var är källan? Det har inte stått ett ljud om det på Stepwise eller Xappeal vad jag vet. Om de verkligen har gjort det är de kompletta idioter och förtjänar att krascha till stenåldern. Japp, jag sade det, och jag menar det.

 

<citat>

"X Client" ? Säg att du skämtar.

</citat>

Jag skrev ”definitivt inte X Client”. Exakt vad är det du inte förstår i den frasen?

 

<citat>

Oja, men vill du språkmasturbera så är detta fel forum. Förstod du inte poängen så får det liksom vara, har inte tid att klarifiera.

</citat>

Du erkänner alltså att du är för korkad eller slarvig för att skilja dem emellan? Vilket av dem? Jag förstår poängen och den är självemotsägande och korkad i kvadrat (pun intended). Sedan när blev du kvalificerad att avgöra vad som är fel för detta forum?

 

<citat>

Ritalin ? Något du använder på regelbunden basis?

</citat>

Oh, kolla in mästaren i ad hominem, han kan upprepa vad man säger till honom! -LOL.

 

<citat>

Vet du vad vi talar om ? Inser du begränsingarna i ett ICKE-SMP /OS ?

</citat>

Absolut. Titta på en av de äldre trådarna här, eller läs någon av de eviga trådarna på Ars (hur många inlägg var det i ”N-way vs. SMP” när den dog? 1000?).

Det är på apparna det hänger. Visst vill jag ha SMP, men om appen inte är bra trådad så är det tämligen oväsentligt, såvida inte ens definition av produktivitet är att sitta och kopiera filer mellan partitionerna dagarna i ända. Om jag jämför LW och AM2000 på NT4 så är skillnaden enorm.

 

<citat>

Saken är ju tyvärr den att ni inte kommer få ta del av den förrän OS/X finns "på spelplanen"

</citat>

Det finns PMG4MP. Det har funnits PM604eMP flera år. Opet har haft stöd för MP sedan 8:an. Photoshop, LW, Premiere etc etc har MP-stöd. Har du lust att reiterera ditt uttalande i ljuset av dessa tämligen grundläggande iakttagelser?

 

<citat>

Att han modifierade grodan efteråt förändrar ingenting.

</citat>

Skitsnack. Visa en transkription som stödjer din version eller släpp det. Jag, och tydligen andra också, är beredda att svära på att han sade precis vad jag angav. Sikta in dig på att motbevisa vad han faktiskt sade, ärligt talat så borde det inte vara så svårt. Det är typiskt säljspinn = BS.

 

<citat>

Nu ska vi se om jag uppfattat det rätt. När Microsoft kör denna grej så kallas det FUD, men när Apple gör det så kallas det "säljspinn" - har jag uppfattat det korrekt ? Nu talar vi inte om en enstaka scenshow utan detta är väldigt genomgående när det gäller Apple.

</citat>

Kalla det vad du vill, det ändrar inte faktum att när avnämaren av en produkt testar den mot konkurrensen är det närmast axiomatiskt bull****. Det gäller Apple, Intel, MS, Sun, det gäller alla. Att grunda objektiva uppfattningar på det S. Jobs måste (och, säkert, gärna) gör på scenen, eller vad som står på Apples sajt är lika korkat som att lita ett dugg på Intels publicerade egentester av Itanium.

Vad gäller keynoten så är det showbiz helt enkelt. Jobs och Schiller kör något larvigt ”test” och publiken låter sig underhållas, aktieägarna förväntar sig det, och fem minuter senare så är det glömt utom de eviga iterationerna på forum som det här.

 

Vad som för övrigt fascinerar mig är vissa PC-förespråkares besatthet av Jobs. Varför? Men det är klart, det är showbiz det handlar om, och tydligen så anses Jobs vara något sorts ”spinmeister” där. Jämför titeln på en artikel (zdnet?) efter MWSF, ”Does Jobs deserve an Oscar award?”, med en titel (theRegister?) efter Win2k-intron: ”MS introduces W2K... ...and the world is bored to death.”

Showbiz, showbiz, showbiz.

 

<citat>

Nu är det ju en viss skillnad mellan blöjor, diskmedel och fysisk hårdvara som ska kunna prestera i mångmiljonmiljöer eller ? Kan man jämställa dina skitiga strumpor mot hårdvara som kostar uppemot 60.000:- per enhet ?

</citat>

Vi tar det enkelt: ett företag är en organisation som säljer produkter till kunder och vill genom marknadsföring få kunderna att välja deras produkt framför konkurrentens. Det spelar ingen som helst roll om man säljer tandpetare eller jumbojetar, man försöker *alltid* använda alla knep och finter för att framstå i bästa möjliga ljus på marknaden. Välkommen till verkligheten.

 

<citat>

Jag råder dig att göra samma sak, men jag förstår iofs att ditt sladdande kan bero på fysiska orsaker som Mac-tangenbord, en m,askin som hela tiden hänger sig etc.

</citat>

Det här duger inte. Du behöver verkligen gå en kurs i ad hominem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per,

 

Enastående, jösses nästan skrämmande.

 

"Jag måste bara opponera mig vid det här påståendet. Jag tycker inte någon av Apples datorer är speciellt snygga. De ser för "skrikiga" ut för min smak, och kuben är bara rent ut sagt ful."

 

Instämmer til 100%.

 

"Det spelar ingen roll hur många andra "estetiskt kunniga" personer ni räknar upp, jag tycker fortfarande ändå inte att den är snygg."

 

Fäktas mot "estetiskt kunniga" personer varje dag, man kan inte vinna mot dem. De tycker inte de presenterar en subjektiv åsikt utan de tycker bara att de har rätt.

 

Instämmer även här till 100%

 

"Personligen tycker jag dock att min PC är snygg. Den är enkel, stilren och fuktionell"

 

Och snyggare blir den när du matar in grövre hårdvara i den, skönheten sitter som alla vet på insidan.

 

.....100%

 

"Med det sagt, så förväntar jag mig inte att alla andra ska tycka att den är snygg."

 

Och dy bryr dig inte heller om vad de andra tycker, vad de tycker betyder inte dugg.

 

....100%

 

""Jag kanske även bör tillägga att jag tycker brittpop/indie/modernskrammelrock/pop låter illa"

 

Instämmer till 100%

 

"Det spelar för mig ingen roll hur många andra som tycker Oasis, Pulp, Blur, Beck, Cardigans osv. låter bra, det låter fortfarande illa för mig."

 

...100%

 

"Saker och ting blir inte bättre därför att många andra tycker det"

 

Korrekt, även om jag försvarar Microsoft.

 

"Jag tycker även att "moderna skapelser" så som t.ex den nya VW Beetle är förskräcklig. Råful."

 

Instämmer till 100%

 

"Det har inget att göra med att jag "inte vill erkänna" att den är snygg, den är faktiskt ful. För mig"

 

Helt korrekt.

 

"Så snälla, glöm inte bort oss andra, när ni generaliserar och säger att alla tycker si eller så."

 

Denna åsikt kommer vi aldrig få gehör för, tyvärr Per.

 

Har förmodligen aldrig med så liten möda skrivit ett inlägg.

 

Nu är det bara för alla andra att konvertera till vår tro ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Jag måste bara opponera mig vid det här påståendet. Jag tycker inte någon av Apples datorer är speciellt snygga. De ser för "skrikiga" ut för min smak, och kuben är bara rent ut sagt ful."

 

Fråga: Vad är det som är så skrikigt med en PowerMac G4 som går i grafitgrått och vitt? Eller en G4 Cube, eller en iMac Graphite?

 

Det verkar som ni hänger upp er på de färglada iMacarna... visst, de kan anses som skrikiga i en annars beige/grå datormiljö, men hemma i lägenheten är de otroligt läckra oavsett färg.

 

Som sagt, smaken är som baken -- delad, men detta betyder ju inte att datorn är sämre bara för att den är färgglad som tydligen några av er tycks anse. Är du nöjd med en beige/grå burk, bra... men tryck inte ner mig för att jag gillar färger och häftiga former!

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Henrik K

 

Din postningshistoria är fullständigt ointressant för mig. Och det är sannerligen historiaom du inte är medveten om saker som var/hur MacOS/X används.

 

Källan till lastbalanseringspoolen är bla netmethods, pollinstitute och webcompare. Du kan även fråga din vän Sten-E tom han var medveten om detta, du har ärligt talat ingen järnkoll trots din "historia".

 

du skrev "Enligt vem? Var? Möjligen OS X Server (extremt osannolikt), definitivt inte X Client. Duh."

 

Du nekade OS X server, du nekade X Client - du skrev "X Client" - exakt vad förstod inte du ?

 

"Du erkänner alltså att du är för korkad eller slarvig för att skilja dem emellan? Vilket av dem? Jag förstår poängen och den är självemotsägande och korkad i kvadrat (pun intended). Sedan när blev du kvalificerad att avgöra vad som är fel för detta forum?"

 

Så du erkänner mao att istället för att bestrida poängen och konsekvent försvara din ståndpunkt så försöker du maskera ditt icke-kunnande kring detta genom att ta till SAOL ? Spela inte översittare du är inte speciellt duktig.

Dina grammatikorgasmer är bara patetiska och döljer en okunnighet utan dess like.

 

"Oh, kolla in mästaren i ad hominem, han kan upprepa vad man säger till honom! -LOL."

 

Börjar du bli rädd ? Du förolämpar > Jag kontrar > Du blir sårad och försöker dig på SAOL metoden, ledsen det funkar inte lilla vän.

 

"Det är på apparna det hänger. Visst vill jag ha SMP, men om appen inte är bra trådad så är det tämligen oväsentligt, såvida inte ens definition av produktivitet är att sitta och kopiera filer mellan partitionerna dagarna i ända. Om jag jämför LW och AM2000 på NT4 så är skillnaden enorm."

 

Det är inte alls bara på apparna det hänger och genom detta idiotiska inlägg visar du att du_definitivt_inte_ens_har_den_mest_grundläggande_aning_om_vad_vi_talar_om.

 

Att kopiera filer mellan partitioner är högst väsentligt iom att dagens katalogtjänster (som MacOS/X server) inte klarar gör partitioner transparenta oavsett server/klientmängd.

 

Varför drar du in NT4 i det här ?

 

Ok, vill du ha det så så kan jag med en oerhört självsäker stämma tala om att vad gäller MacOS/LW och NT4/LW - SMP så ligger MacOS så långt efter så en mätning är omöjlig.

 

Du är en barnunge....

 

"Det finns PMG4MP. Det har funnits PM604eMP flera år. Opet har haft stöd för MP sedan 8:an. Photoshop, LW, Premiere etc etc har MP-stöd. Har du lust att reiterera ditt uttalande i ljuset av dessa tämligen grundläggande iakttagelser?"

 

Ja det har jag, det extensionspacket som finns idag kan jämföras med en medelmåttig emulerad version av Win98 för MacOS. Försök inte ens lilla vän, du har inget att hämta här.

 

"Skitsnack. Visa en transkription som stödjer din version eller släpp det. Jag, och tydligen andra också, är beredda att svära på att han sade precis vad jag angav. Sikta in dig på att motbevisa vad han faktiskt sade, ärligt talat så borde det inte vara så svårt. Det är typiskt säljspinn = BS."

 

Ska göra det, detta får vila tills imorgon.

 

"Kalla det vad du vill, det ändrar inte faktum att när avnämaren av en produkt testar den mot konkurrensen är det närmast axiomatiskt bull****. Det gäller Apple, Intel, MS, Sun, det gäller alla. Att grunda objektiva uppfattningar på det S. Jobs måste (och, säkert, gärna) gör på scenen, eller vad som står på Apples sajt är lika korkat som att lita ett dugg på Intels publicerade egentester av Itanium"

 

Herregud vad du är patetisk, det är inte sant. Det är så pinsamt uppenbart att ju längre och djupare debattens vågor går ju hispigare blir du, jag kan se dig framför mig där du sitter med SAOL darrande i handen och försöker hitta något som kan bräcka den illitterata rännstensungen eftersom du saknar relevant kunskap, LOL !!!!

 

Jag litar inte ett dugg på tester som fabrikerna själva genomfört oavsett fabrikat.

 

Men till saken hör att apple.com nu suttit och haft ett stående inslag om världens snabbaste dator i över ett år. Detta är ren lögn och detta handlar inte om "säljspinn" utan det handlar om att deras sektmedlemmar inte längre nöjer sig med mindre efter indoktrineringen. Det finns otaliga andra exempel som jag gladeligen framför men det får bli vid ett senare tilfälle.

 

"Vad gäller keynoten så är det showbiz helt enkelt. Jobs och Schiller kör något larvigt ”test” och publiken låter sig underhållas, aktieägarna förväntar sig det, och fem minuter senare så är det glömt utom de eviga iterationerna på forum som det här."

 

Oj så duktigt av dig men tyvärr är det inte så. Det räcker med att vandra runt på apple.com och skåda deras sk *faktasidor* (jag hoppas alla förstår att apple och fakta inte direkt går hand i hand, förstå ironin) eller deras pressreleaser, supportsidor etc. för att förstå att din inställning/tro är ren inbillning.

 

"Vad som för övrigt fascinerar mig är vissa PC-förespråkares besatthet av Jobs. Varför? Men det är klart, det är showbiz det handlar om, och tydligen så anses Jobs vara något sorts ”spinmeister” där"

 

Absolut, Job$ är illusionernas och lögnernas mästare du har min absoluta samstämmighet gällande detta. Det handlar inte längre om showbiz när slutanvändaren sitter där hemma med sin patetiska maskin i tron att den ska prestera hur mycket som helst eh ?

 

"Vi tar det enkelt: ett företag är en organisation som säljer produkter till kunder och vill genom marknadsföring få kunderna att välja deras produkt framför konkurrentens. Det spelar ingen som helst roll om man säljer tandpetare eller jumbojetar, man försöker *alltid* använda alla knep och finter för att framstå i bästa möjliga ljus på marknaden. Välkommen till verkligheten."

 

Du har tappat greppet nu, det märks. Så du tillstår att 100% av det som skrivs som specfakta på apple.com är rena lögner ?

 

Jag håller med.

 

Skoda kan inte skriva i sina forum oavsett web, flygblad eller återförsäljarspec att deras Octavia är snabbare och motorstarkare än en Ferrari Testarossa, de skulle få en stämning på halsen i samma sekund. Och de skulle framförallt inte kunna ha ett stående argument för skoda om att det är världens snabbaste bil som faktaspec i deras kataloger eller hur ?

 

Reklam är reklam - men var vänlig och skilj det från ren och skär lögn.

 

Det är en sak att marknadsföra subjektiva argument som *skön*, *användarvänlig* etc men Apple stannar inte där, inte ens på en ständigt rullande och stående *faktabas* som de försöker ha för sina kunder. Apple´s site är en av de mest FUD betyngda siterna på nätet, utan en god tvåa eller trea.

 

"Det här duger inte. Du behöver verkligen gå en kurs i ad hominem"

 

Och jag råder dig att ta datakörkort samt en kurs i hur man skaffar sig självkänsla/-säkerhet. Jag kan iofs sitta och klistra in latinska åt dig och försöka håna dig emellanåt om jag inte vet svaren på frågorna men det är inte mödan värt.

 

Lamer, gå bort du har inte mer att hämta här.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Tar Whistler i örat*

 

Nu räcker det med kommentarer att dina meningsmotståndare är idioter med mera.

 

Det tillför inte debatten något att kalla folk dumma bara för att ni inte är överrens.

 

Det gäller förresten alla andra också, så det är inte bara Whistler som överträder den fina linjen mellan debatt och sandlåda.

 

SKÄRPNING!

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

HAHAHAHAAAA.....

Debatt säger du. här i forumet med namnet datorkrig?

Du kan lika gärna åka och hjälpa Israel och Paöestina i freds avtalen, eller försöka få katoliker och protestanter att bli vänner, det har du större chans med....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

PETRA PETRA!!! KOM HIT!

 

"Måhända att Apples datorer inte är de snabbaste, men det är onekligen de

snyggaste. En faktor som tyvärr många PC-nissar vägrar att erkänna"

 

Detta vill jag ändra lite på.

 

Måhända att Apples datorer inte är de snabbaste, men det är onekligen de

orginellaste.

 

Det kan inte vara de snyggaste, för då måste ju alla hålla med om det och så är det ej, ni tycker att dom är snyggaste, det finns folk som inte håller med.

 

Jag ska göra min egen Cube som ska blåsa bort Apples kub :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror faktiskt jag skulle lyckas bättre än Bill Clinton. Jag har inte något behov av att skydda USA's intressen i Israel och kan därför komma fram till beslut fortare än de där surgubbarna.

 

Och vad är det för fel med att debattera istället för att bara kasta en massa skit på varandra. Det ger ju inget och ingen kommer då att lyssna på dina argument.

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Och jo, jag läste Henriks och whistlers inlägg för att få lite perspektiv och såklart håller jag med whistler att han är arg och i sin tur slår henrik verbalt, inte 10% så vulgärt som det jag kan säga i verkliga livet förstås :)

Jag håller också lite med dig, men sandlådan är ändå ganska kul(gå tibaks i tiden 10år, jag sitter vid min sandlåda på bakgården, den var ett stort traktordäck målat rosa(min syrra hadde den före mig) och gult, det var en cool sandlåda), då har vi ju alltid barna sinnet kvar...

 

 

[inlägget ändrat 2000-07-20 21:51:36 av His Divine Shadow]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Herrarna whiskey, divajn och Pelle gör ett tankefel då de opponerar sig. En pc är inte alls designad. Få datorer är det. Några pc-datorer finns, men det är inte dessa som avses. Om man alls har förstått formgivning, funktion och design, inses det att jämförelserna haltar eftersom det alltså inte finns något att jämföra med.

 

Samtidigt berör de själva grundproblemet i denna debatt. Pc-nissar förstår inte design och GUI. Att windows har ett plastigt, kantigt och hårt GUI råder det inga tvivel om. Pc-nissarna har antingen vant sig eller blivit miljöförstörda. Därför kan de inte acceptera att en dator blivit lite rund, glad, överraskande, snygg att se på, sprakande, etc, etc. Jämförelsen med reklamfilmen 1984 faller sig nästan naturligt att göra....Intresserade kan bänka sig framför:

 

http://www.chiatday.com/product/historical_work/tv/1984/1984.html

 

 

Mr Karbas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Herrarna whiskey, divajn och Pelle gör ett tankefel då de opponerar sig. En pc är inte alls designad. Få datorer är det. Några pc-datorer finns, men det är inte dessa som avses. Om man alls har förstått formgivning, funktion och design, inses det att jämförelserna haltar eftersom det alltså inte finns något att jämföra med.

 

Hmm här har du inte alls tänkt som vanligt, helt enkel logik säger ju att fastän det bara är en beige låda för att hålla komponenter och ur dåligt den än må se ut så har någon tänkt upp den och då är den faktiskt designad av någon.

Och det finns många olika lådor som har blivit designade för att dom ska se bättre ut.

Tror du att. tex lådorna som Dell sätter sina datorkomponenter i kommer fram ur tomma luften.

Jag skulle inte bli förvånad om du tror det...

 

Samtidigt berör de själva grundproblemet i denna debatt. Pc-nissar förstår inte design och GUI. Att windows har ett plastigt, kantigt och hårt GUI råder det inga tvivel om.

Det är inte plastic el. dåligt på något annat vis än vad du inbillar dig för du vill sågärna att maccen skulle ha haft bättre GUI men där gick du på en nit.

 

Ska vi jämföra windows GUI mot macos GUI vinner ju windows med hästländger, MacOS har ett hemskt grått GUI som får mig att kännas som att allting 'hänger löst', det har lite substans och är inte lika effektivt att använda som Win´s GUI.

Du vet inte vad du talar om det är klart, du har absolut ingen ide om dessa formgivning, funktion och design, det enda du kan är att skriva sånthär skit.

 

 

Pc-nissarna har antingen vant sig eller blivit miljöförstörda.

Om man får valet att vänja sig vid windows GUI och MAcOS GUI så då krävs ju det bara att man tänker, så ser man att windows Gui har bättre mera funktioner + en helare/snyggare/mera avancerad och effektivare look.

 

Vill du ha möjligheten att ha en egen look så finns det program som WindowBlinds och WindowFX på www.stardock.com och windows har ju hållit på och utvecklat uppföljaren till sitt GUI som ska ta windows GUI till nya höjder, och nej håll käft innan du svarar utan att tänka som vanligt, detta har dom inte fått av Apple, detta har ju varit en 'issue for some time' redan.

 

Därför kan de inte acceptera att en dator blivit lite rund, glad, överraskande, snygg att se på, sprakande, etc, etc. Jämförelsen med reklamfilmen 1984 faller sig nästan naturligt att göra....Intresserade kan bänka sig framför:

 

http://www.chiatday.com/product/historical_work/tv/1984/1984.html

Ja jag såg på denna reklam när jag såg på en dokumentär om datorns historia, det sades att denna reklam fick folk att köpa apple datorer riktigt ordentligt men sedan sjönk siffrorna eftersom datorn var väldigt dyr och prestanda mässigt handikappad.

Some things never change...

Att häkta upp sig på en gammal reklam film och föröka använda den som ammunition ser ju ut som ren desperation.

 

Att en dator kan vara annorlunda, orginell, snygg och tillochmed en del av rums designen så hadde jag i tankarna sedan -95 och det skrevs i PC tidningar om hur vi borde ändra den beiga boxen till någat mera styligt så det här har pratats om på PC sidan flera år innan iMaccen.

iMacen misslyckades i sin uppgift förresten...

 

Mr Karbas

 

Mr. K om det är någon på detta forum som borde försvinna är det du, du postar massor med värdelöst dravel hela tiden och tvingar mig + andra att svara på sådana helt uppenbart desperata försök efter Anti-PC/Macintosh

ammunition och det är bara skräp.

Har du permanent hjärnsläpp? Om du har någon att släppa förstås...

 

 

 

[inlägget ändrat 2000-07-21 08:55:43 av His Divine Shadow]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Larsson

"Herrarna whiskey, divajn och Pelle gör ett tankefel då de opponerar sig. En

pc är inte alls designad. Få datorer är det. Några pc-datorer finns, men det

är inte dessa som avses. Om man alls har förstått formgivning, funktion och

design, inses det att jämförelserna haltar eftersom det alltså inte finns något

att jämföra med."

 

Oj då, Herr Kassler, Du vet givetvis att du har rätt eftersom du har sett min datorlåda. Självklart. Var det kanske du som gjorde inbrott här förra året?

För övrigt har jag aldrig sagt att min låda var designad. Jag sa bara att den var stilren och snygg. Den sticker inte ut, dvs. precis som jag vill ha det.

 

"Samtidigt berör de själva grundproblemet i denna debatt. Pc-nissar förstår

inte design och GUI."

 

Nänä. Givetvis gör vi inte det (va??!?).

 

"Att windows har ett plastigt, kantigt och hårt GUI råder

det inga tvivel om. Pc-nissarna har antingen vant sig eller blivit

miljöförstörda."

 

Ditt argument faller platt då du utgår från att alla PC-användare kör Windows. Vad som däremot bör stämma är ju att ni har utsatts för detta tråkiga grå/vita GUI (MacOS) och beiga datorlådor (praktiskt taget alla Macar innan Imac) sedan macens födelse och lovordar därför allt som ser annorlunda ut. Oavsett hur fult det än må vara.

(Men snälla. Blå/vit/genomskinligt!? Kan det se billigare ut?)

 

"Därför kan de inte acceptera att en dator blivit lite rund, glad,

överraskande, snygg att se på, sprakande, etc, etc."

 

Visst är det konstigt att de flesta Macanhängare tycker om den nya "designen", medans de flesta andra inte gör det. Nästan som om grupptrycket skulle vara för stort för en Macanvändare att erkänna vad han egentligen tycker om de dölöjliga halvgenomskinliga blåa plastleksakerna.

Det finns en Mac som jag tycker är snygg, och det är den där jubileumsmacen. Lite BangOlufsen-stuk över den. Ingen genomskinlig plast. Inget blått skimmer. Påminner starkt om min låda.

 

/per

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Petra,

 

"Nu räcker det med kommentarer att dina meningsmotståndare är idioter med mera."

 

Ouch, det gör ont när det kommer från dig men hur kommer det sig att du inte tar *andra* sidan i örat ? Biased ?

 

"Det tillför inte debatten något att kalla folk dumma bara för att ni inte är överrens."

 

Hmmm, varför riktar du detta mot mig ? Varför riktar du inte detta även mot Sten-E och framförallt tomten Henrik K ?

 

Är de era Mac-gudar ?

 

Måste bara få tala om att under ytan på dessa herrar (framförallt Henrik) så finns inte så mycket kunskap som de själva vill framhäva.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...