Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Centrum mot rasism


edgren

Rekommendera Poster

Varför är det ett så idiotiskt uttalande?

 

Att säga att man inte bryr sig om att det skulle kallas för "Arisk Magnum" är ju ididotiskt. De enda som överhuvudtaget pratar om "arier" är ju nazister. Och att inte bry sig om en sådan sak är ju ren och skär idioti.

 

Jag hade i varje fall reagerat starkt.

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 205
  • Skapad
  • Senaste svar
Jag har ingenstans pratat om sverige, bara konstaterat att man kan vara emot invandring utan att vara främlingsfientlig.

 

Du sade att man kan vara emot invandring av ekonomiska skäl. Och därmed har du generaliserat att all invandring skulle vara en ekonomsik belastning.

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle också kunna skriva en bok med hur mycket osanningar som helst. Bara för att en person skrivit ner det betyder ju inte att det är sant.

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du hört talas om gamla Egypten, Mesopotamien och alla andra blatteländer...

Haha. Poäng.

 

 

--

Jocke

 

It´s a matter of taste - either you got it, or you don´t.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan var riktad mot edgren

 

Använd citattecken för att visa vem du ställer frågan till

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-04-14 15:25:24 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De enda som överhuvudtaget pratar om "arier" är ju nazister

 

Nej men dom enda som har hittat på en egen betydelse av arier är nazister, det finns nämligen ingen som helst koppling mellan tex tyskar och araber som det väl egentligen närmast innebär.

 

Att säga att man inte bryr sig om att det skulle kallas för "Arisk Magnum" är ju ididotiskt.

 

Ja i såna fall är jag väl en idiot för det skulle inte bry mig, lika lite som jag blir upprörd över att det säljs vin med hitler, mussolini och stalin på

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du sade att man kan vara emot invandring av ekonomiska skäl.

 

Ja kan man inte vara det utan att vara främlingsfientlig?

 

Och därmed har du generaliserat att all invandring skulle vara en ekonomsik belastning.

 

Nej jag har konstaterat att man kan vara emot invandring av ett flertal anledningar utan att vara främlingsfientlig ingenting annat.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Marcus_J (som vanligt filosofiska) argument är för svårtuggade.

Går det att vara FÖR invandring och samtidigt rasist? Om invandrarna garanteras en "underlägsen" roll? Typ "gästarbetare" i Kuwait, slavimport osv.

 

Med tanke på hur det genombyråkratiserade flyktingmotagandet fungerar i Sverige så kan man säkert hitta humanistiska skäl till att vara emot invandring i dess nuvarande form (dvs, om det finns något annat land som klarar det bättre).

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att vara FÖR invandring och samtidigt rasist?

 

Ja det måste man väl kunna vara, om jag anser att min ras har ett högre värde än en annan så kan det ju knappast finnas några hinder för att importera slavar tex, eller för den delen tillåta invandring av samma ras och ge dom ett bra liv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen får man väl skilja på "Neger" och "Nigger". Nigger är och har alltid varit ett nedsättande ord (enligt obekräftade uppgifter kommer det från ordet "slav" i något östafrikanskt språk).

 

Det engelska "Negro" användes ju flitigt av medborgarrättskämpar i USA för att komma ifrån det nedsättande "nigger" (beroende på PK i olika tidsepoker ersatt av black, colored, afro american osv).

 

Det svenska ordet "Neger" har ju, till skillnad mot "Nigger" ingen laddning. Det är rent beskrivande (förmodligen från spanskans ord för svart).

 

Problemet är väl att alla ord kan upplevas som kränkande. Även om färgad är PK just nu så räcker det att tillräckligt många sätter "jävla" framför för att det skall bli ett skällsord. Men USA-exemplet visar väl hur meningslöst det är att bara byta terminologi.

 

Det enda rätta är att göra som Bögarna redan har gjort, ta tillbaks ordet och göra det positivt/neutralt beskrivande (svartskalle håller ju på att gå den vägen).

 

Negerboll: Den dynga som serveras på de flesta kafér borde inte få kallas något annat än "stenhård fettboll med massor av socker". En riktig negerboll skall ha tydlig kaffesmak, knastrigt socker och ett märkbart inslag av havregryn. Allt annat är en förolämpning. Så det så. EUskydda.nu

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur var det han skrev nu Gessle?

 

Tänk att få.... sätta på... åååh åååh åhhh... TV2....

 

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det kanske märks som en chokladboll av butiker men folk som efterfrågar dem använder vanligast negerboll (om det nu är en sån de vill ha)

 

ett recept:

Bollar; 30 st.

 

100 g smör

1 dl socker

1 msk vaniljsocker

3 msk kakao, alt. Oboy pulver

3 dl havregryn

3 msk kallt starkt kaffe (valfritt!!)

pärlsocker, kokos, strössel eller annan garnering

Spela gärna under tiden; "Negerbollar av Stål", av Stockholms Negrer

 

Smält smöret och låt puttra en kort stund.

Rör ihop socker, kakao, havregryn, kaffe och smöret. Ställ in i kylskåp så att smeten stelnar lite, ca 1 timme.

 

Forma bollar. Rulla i pärlsocker (gärna mångfärgat), kokos eller annan garnering.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen kan jag inte se det nedsättande i neger/negress utan det beskriver bara en svart man/kvinna. Om man däremot lägger till ett jävla så blir väl det mesta nedsättande.

 

Appropå detta, visst känns väl ordet "negress" mindre nedvärderande och fel än "neger"?

Jag vet inte det kanske bara är jag, men det känns så. När någon använder ordet negress så tänker jag oftast på någon mörkhyad skönhet..vet inte vad det beror på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att språkforskare och historiker även pratar om arier.

 

Arier kallade sig de indoeuropeiska grupper som omkring år 2000 f.K. trängde in i Iran/Afghanistan (Persien), Armenien och norra Indien (namnet Iran betyder ariernas land). Ariernas närmaste ättlingar i vår tid torde finnas i Afghanistan, Nordindien och Iran. (Aryas är gammal indoeuropeiskt ord och betyder ädel, ren.) Ordet har ibland använts som beteckning för alla indoeuropeer (perser, greker, armenier, hittiter?, skyter?, meder?, saka och andra). Till dem räknas folk som talar indoeuropeiska språk.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå detta, visst känns väl ordet "negress" mindre nedvärderande och fel än "neger"?

 

Kanske ett utslag av galoperande Gubbsjuka, Gubbero lille?!?

 

/Mathei

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är helt rätt. Persien, Irak, Indien, Afganistan, Nordafrika, tom delar av kina var bebott av vita människor Arier/Germaner. Hinduismen i Indien bygger på gammal arisk religion i riktigt gamla skrifter talas tom om guden Aryanaman som hade till uppgift att hålla rasen ren. Det Indiska kastsystemet är ett idag talande bevis för detta ju högre kast desto ljusare skinn, särskilt Indierna i norr har europida drag i ansikte mm. Alla dessa regioner har förmörkats med rasblandning av främmande raselement därav deras mörka skinn idag. Även grupper som Kurder och Assyrier är av Ariskt/Germanskt ursprung. Vi i europa är deras sista ättlingar. Som ett sista reservoat av vita människor, jag önskar inte att denna flod av mörka människor skall välla in även i Europa och förmörka även oss i vad som tidigare beskrivits ovan.

 

I Sverige finns olika Germanstammar representerade Goter, svear, Heruler, Daner mm men vi är alla undergrupper till den Ariska/Germanska rasen. Jag är konservativ och i min natur bevarande. Jag önskar att i framtiden skall svenskar kunna se ut som de gjort i urminnes tider, jag önskar inte att vi skall se ut som kurder eller andra folkslag som blandats i framtiden. Jag önskar ett Europas förenta stater ink Ryssland som förvisso är av slavisk ras med. Även slaverna behövs i denna den kanske sista tiden för de vita folkens överlevnad. Jag skulle aldrig komma på tanken att blanda mina gener, de 1000 tals Arier/Germaner som bor i mitt DNA förtjänar ett bättre öde, så likväl önskar jag att mina barn bevarar mitt arv för kommande släkten. Tanken på att mina gener skulle i framtiden vara fjättrade i en svart kropp känns inte uppmuntrande. Jag avser i vart fall att göra vad jag kan för att stoppa detta mångkulturella vansinne MVH Hasse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Sverige finns olika germanstammar representerade

 

Jag delar inte dina åsikter,jag är för ett mångkulturellt Sverige

där alla, svenskar och invandrare oavsett religion och hudfärg

skall kunna leva sida vid sida i fredlig samexistens.

 

 

 

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-04-15 22:27:46 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även grupper som Kurder och Assyrier är av Ariskt/Germanskt ursprung

 

jag önskar inte att vi skall se ut som kurder eller andra folkslag som blandats i framtiden

 

??????

 

 

Fakta angående hudfärger är väl att det har med evolution att göra snarare än en ursprunglig genetisk skillnad, I mörka kalla europa så behöver vi inte ha mörk hy till skydd mot solen och om jag inte missminner mig så underlättar en ljus hy bildandet av vitamin D som visst ska vara bra att ha.

 

En väldigt grundläggande sak som alla människor måste ha funderat på är varför hudfärgen varierar med klimat. Är då den rimliga slutsatsen att det inte har med saken att göra, det var bara en slump att en sån överlägsen ras som den vita bosatte sig på platser som passar deras fysiska förutsättningar alldeles utmärkt och detsamma gjorde alla mer mörkhyade i en tonad skala från kallt med liten UV-strålning till varmt och mycket UV-strålning?

 

Tilläggas kanske bör att det aldrig har hittats några större genetiska skillnader hos människan, åtminstone inte när man har använt sig av mer sofistikerade metoder än att mäta skallindex.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är därför rasbiologi anses så föråldrat och idiotiskt, eftersom de individuella skillnaderna mellan människor är större än den mellan olika folkslag.

 

I stort sett alla utseendemässiga skillnader kan ju härledas till klimat. Har svårt att tänka mig att de som bodde i Iran för 4000 år sen var vita.

 

Fanns fö en fortsättning på paragrafen jag hämtade från susning.nu

Hitler missförstod vad en arier var och kallade följaktligen de rasrena folket för arier. Ett grundläggande misstag av Hitler var även att utgå från att tyskarna var rasrena, då de är en blandning av goter och hunner, utöver den germanska? ådran. Att idag tala om rasrenhet (i fråga om människor) visar på okunskap eftersom det knappast finns något som är 100% "rasrent".

 

(Kommentar: "Rasren" är fullständigt subjektivt, det är bara en fråga om notation. Om rasen A definieras genom att Hitler är av rasen A, så är Hitler helt "rasren", i den meningen att Hitler helt och hållet är av rasen A.)

 

Hasse drar alltså en liknande parallel? Vit = Arisk = Rasren

 

 

Summan av kardemumman är att alla redan nu är en blandning av alla möjliga olika folk och knullar vi på riktigt bra i fortsättningen blandas allt ut till en enda svart-gul-röd-vit sörja. Då slipper vi ha den här löjliga diskussionen.

 

 

[inlägget ändrat 2005-04-15 02:26:36 av Cechise]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart skulle Sverige ha varit utan invandring?

 

Här nedan en låt av gruppen Euskefeurat, som visar vad som händer om man tar bort allt icke-svenskt från Sverige:

 

STORSWÄNSKEN

 

Nu är det tid att vi alla tar strid

o förvaltar det vikingaarv som vi fått

o gör oss av med varenda jugoslav

o skickar hem varenda slem hotten-tott.

Kom, låt oss jaga dom, dit därifrån dom kom

o sen aldrig släppa nån jävul över bron.

Ner med det utländska.

Fram för det storsvenska.

Fram för det svenska i vår svenska nation.

 

Bort med Bernadotte från vårt kungliga slott

o bort med hans invandrarkärring, och sen

sätter vi Reefat-Al Sayed på en kamel

o så skickar vi den hem till öknen igen.

O Miro Zalar, honom förklarar

vi som en icke längre önskvärd person.

Ner med det utländska.

Fram för det storsvenska.

Fram för det svenska i vår svenska nation.

 

Bort ävenledes med Ford o Mercedes,

kamera o klocka, telefon o kompass.

Bort med Jonnie Walker, bingo o poker,

fotboll o glass o Dallas o negerjazz.

Ner med bananerna o utländska "vanerna".

Ut med Pekingesern, av med joggingskon.

Ner med det utländska.

Fram för det storsvenska.

Fram för det svenska i vår svenska nation.

 

Bort med alfabete o sifferhelvete.

Bort med alla utländska ord likaså.

Tro inte en sekund på att jorden är rund

det är det nån svartskalle som har hittat på.

Ner med vetenskaperna. Länge leve aperna

ty vi är storsvenskar, saliga i tron

Ner med det utländska.

Fram för det storsvenska.

Fram för det svenska i vår svenska nation.

 

:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror vi skulle spara mer pengar om vi sparkade ut alla nazistyngel ur Sverige.

 

De flesta nassar brukar vara lågutbildade, arbetslösa, alkoholiserade lätt efterblivna idioter som för att dölja sina egna tillkortakommanden ger sig på andra.

Har hitills aldrig träffat på en nazist med högskole-examen t.ex.

 

Ta tio slumpvis utvalda invandrare och jämför dessa med tio slumpvis utvalda nazister.

Jag kan sätta en spänn på att både medelinkomst och utbildningsnivå ligger betydligt högre hos den första gruppen.

[inlägget ändrat 2005-04-15 07:07:53 av SYS64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilläggas kanske bör att det aldrig har hittats några större genetiska skillnader hos människan, åtminstone inte när man har använt sig av mer sofistikerade metoder än att mäta skallindex.

Riktigt och dessutom hittar man större genetiska skillnader mellan olika grupper i Afrika än mellan folkgrupper i rester av världen.

 

Nu kommer jag inte ihåg exakt men det var något om att tidigt i männsikanns utveckling (100 000 - 200 000 år sedan) så spred sig människorna ut i Afrika åt olika håll och det uppstod vissa genetiska anpassningar till olika miljöer. Åt de flesta håll är det stora hav så där blev det stopp, men just den grupp som hade kommit åt nordöst kunde fortsätta in i Asien och vidare.

 

Det Indiska kastsystemet är ett idag talande bevis för detta ju högre kast desto ljusare skinn, särskilt Indierna i norr har europida drag i ansikte mm.

Det där är ju rent nys, har en indisk svägerska så lite vet jag allt. Sedan är det som för alla människor att är man inomhus så får man blekare skinn än om man vistas mycket ute i solen. Gäller förstås också i Indien, har man en hög social position så vistas man mer inne än om man är byggnadsarbetare eller bonde.

 

Jag är så glad åt mina blandade brorsbarn så! :)

 

I mörka kalla europa så behöver vi inte ha mörk hy till skydd mot solen och om jag inte missminner mig så underlättar en ljus hy bildandet av vitamin D som visst ska vara bra att ha.

De med ljusare hud hade tidigare större överlevnadschans i norra Europa just på grund av att de kunde bilda mer vitamin D trots att solljuset är så svagt. Nu spelar det ju ingen roll längre, när alla kan äta ordentlig mat och inte håller på att halvsvälta delar av vissa år.

 

Det var inte så som Hasse88 tror att det har bott grisskära människor i Irak - Indien området, de hade inte överlevt där, de hade ju fått hudcancer i alldeles för stor utsträckning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...