Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Eforumare.just.nu??????


[Esc]

Rekommendera Poster

Jag räknar till sex (6) feta reklambanners och ovanför min fina skalle står det "köp mobil din trut!" eller något... :)

 

...det var ingen reklam alls senast jag kikade på sidan, så en banner mellan varje rad syns juh verkligen.

 

Nej tack, jag vill inte vara med - vem vet vad det görs reklam om över och under mig imorgon... :0o0]

 

(och som någon skrev, man får juh inte in några pengar på det ändå så varför trilskas?)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 111
  • Skapad
  • Senaste svar

Håller med men får inte längre ge poäng Wey. Tycker dock synd om Bosse som nog aldrig kunde föreställa sig vilket liv det skulle bli. "God tro"...eller nåt?

------

MVH//Lena Marie

Automatisera allt - människor är opålitliga!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är om det är tillåtet att publicera personliga foton tillsammans med sån här reklam utan att fråga vederbörande?

 

 

Finns inget (mig veteligen) som reglerar detta. Det är en sak med folk i reklam men i detta fallet, nej det gör det inte.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och mig med, såklart !

 

 

Instämmer med föregående talare. Jag ser inte poängen med att ha reklamen där.

 

 

I realiteten så behöver du en hel del klick för att lyckas tjäna några pengar, ~ .50 kr är väl vad du får för ett klick. Det varierar men så var det när jag spanade lite på tradedoubler.

 

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aldrig förr har väl talesättet, STORM I ETT VATTENGLAS, passat bättre in än till denna tråd!

 

Har aldrig reflekterat över reklamen tidigare.

Och klicka på en annons skulle iallafall aldrig någonsin falla mig in att göra.

 

 

 

/Kalkyl

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Storm eller stiltje, obefogad reklam jämte min vackra nuna var inte tanken med sidan, i alla fall inte som jag uppfattade det... såvida jag inte får betalt för det förstås :]

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fråga till reklammotståndarna, om en tidning publicerar en bild på er, och det förekommer reklam på samma sida i tidningen, ska ni ha betalt då eller...?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fråga till reklammotståndarna, om en tidning publicerar en bild på er, och det förekommer reklam på samma sida i tidningen, ska ni ha betalt då eller...?

 

Bilder i tidning faller under tryckfrihetsförordningen och därför kan man varken kräva betalt eller kräva att bilden inte publiceras.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...å jäklar vilken massa reklam :(

 

Som vanligt är man tvungen att aktivt välja att få se reklam för att få veta vad ni pratar om ;)

 

Det enda jag såg innan var att det där uppe i det lodräta utrymmet stod "[Ad]" lite smått. ;)

 

Även om jag kanske inte tycker att det bör vara "en massa banners" på just denna sida, varför gör ni inte något åt alla banners? Det är lätt, effektivt, och snabbar (oftast?) upp hastigheten :)

 

Ciao,

Anders

- som helt klart rekommenderar Proxomitron för att slippa banners och dylikt, och göra "annat kul" på sidor.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv vill jag tacka för reklamen.;)

Äntligen lärde jag mig att konfigurera Firebird (via genväg-properties) att filtrera bort flashreklam på specifika sidor (för ibland behövs otyget;)

 

När man stoppar in impse.tradedoubler.com i hosts-filen så laddas sidan mycket fortare. Dom här jäla tradedoubler verkar hitta på nya beteckningar framför sitt domännamnr hela tiden så att man måste uppdatera hosts-filen hela tiden. Att sätta stjärna(or) framför .tradedoubler.com verkar inte funka, eller ska man använda nåt annat tecken om man inte vill ha nånting med tradedoubler eller andra reklamsiter att göra?

 

[inlägget ändrat 2003-06-14 13:32:30 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fråga till reklammotståndarna, om en tidning publicerar en bild på er, och det förekommer reklam på samma sida i tidningen, ska ni ha betalt då eller...?

 

Då har jag juh redan tagit beslutet att vara eller inte vara med i en tidning med reklam! I det här fallet har ingen berättat för mig att sidan skulle storma över av fula reklambanners... det är en oehörd skillnad.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag juh redan tagit beslutet att vara eller inte vara med i en tidning med reklam! I det här fallet har ingen berättat för mig att sidan skulle storma över av fula reklambanners... det är en oehörd skillnad.

 

Klockren logik!

 

Mao gäller detta även mig - ta bort reklamen eller min bild! =(

 

Etik och moral gäller _även_ på internet, eller?

 

Skäms!

 

 

Mvh

-Cat

_________________________________________________

"Varför vara besvärlig

när man med lite fantasi kan bli helt omöjlig."

okänd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen lärde jag mig att konfigurera Firebird (via genväg-properties) att filtrera bort flashreklam på specifika sidor (för ibland behövs otyget;)

 

Bra tips men lustigt resonemang:

Tur att sjukdomar finns annars hade inte mediciner uppfunnits, typ... ;)

 

 

Mvh

-Cat

_________________________________________________

"Varför vara besvärlig

när man med lite fantasi kan bli helt omöjlig."

okänd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Har inte Mobil lagt ner sin kedja av bensinstationer i Sverige? Varför gör de då reklam?

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att sjukdomar finns annars hade inte mediciner uppfunnits

 

hmmm..ja, eller tvärt om :]

 

 

//Roger

 

Simple and primitive with a good understanding of the common man.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tur att sjukdomar finns annars hade inte mediciner uppfunnits

 

hmmm..ja, eller tvärt om :]

 

OT: Såg faktiskt en programserie på Discovery om just detta, inom psykmedecinen uppfinns ofta sjukdomar till nya medeciner...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: Såg faktiskt en programserie på Discovery om just detta, inom psykmedecinen uppfinns ofta sjukdomar till nya medeciner...

 

Hmmm...vad hette programmet (http://www.discoveryeurope.com)...

 

...det låter minst sagt mysko..

 

..det kan inte vara så att psykiatriker/psykologer/medicinare har kommit längre i forskning och utveckling så att "ny-gamla" sjukdomar kan diagnostiseras - och därmed ny forskning i farmakologi?

 

Som en jämförelse har en 20 år "gammal" sjuksköterska 80 uni-/högskolepoäng, medan dagens har 120-160 poäng..

 

..den allmänna utvecklingen går framåt - inte _bara_ på IT-sidan.. ;)

 

 

Mvh

-Cat

_________________________________________________

"Varför vara besvärlig

när man med lite fantasi kan bli helt omöjlig."

okänd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Jag bara undrar vart Bosse-i-skogen tagit vägen? Han har inte synts till i denna tråd alls...

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bara undrar vart Bosse-i-skogen tagit vägen? Han har inte synts till i denna tråd alls...

 

Kör buss?

 

Mvh

-Cat

_________________________________________________

"Varför vara besvärlig

när man med lite fantasi kan bli helt omöjlig."

okänd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska han kunna vilja det? Han har dock uppdaterat sidan idag och lagt till sitt stjärntecken

------

MVH//Lena Marie

Automatisera allt - människor är opålitliga!

 

 

[inlägget ändrat 2003-06-14 18:12:14 av Lena Marie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska han kunna vilja det?

 

What? Köra buss?

För att tjäna ihop till mat & hyra?

 

Han har dock uppdaterat sidan idag och lagt till sitt stjärntecken

 

Jo, jag såg det precis. Mysko att han inte svarar..

 

Mvh

-Cat

_________________________________________________

"Varför vara besvärlig

när man med lite fantasi kan bli helt omöjlig."

okänd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cat

Jag skrev ju samtidigt med dig men klickade på skicka en sekund försent. Klart han vill köra buss!!

------

MVH//Lena Marie

Automatisera allt - människor är opålitliga!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cat

Jag skrev ju samtidigt med dig men klickade på skicka en sekund försent.

 

Ibland är man snabb på att svara - för snabb för sitt eget bästa kanske...hehe... :)

 

Klart han vill köra buss!![/

 

Jo, de e klart. *lol* =)

 

 

Mvh

-Cat

_________________________________________________

"Varför vara besvärlig

när man med lite fantasi kan bli helt omöjlig."

okänd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...uppenbarligen har han inte läst mailen på ett par dagar då jag fortfarande är kvar på sidan :7

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...