Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Eforumare.just.nu??????


[Esc]

Rekommendera Poster

Anders N skrev

Som vanligt är man tvungen att aktivt välja att få se reklam för att få veta vad ni pratar om ;)

 

Ok jag testade att installera Proxomitron, bockade för lite fler prylar.. annonser på expressen och eforum försvann, men eforumare.just.nu's annonser kvarstår - hur gör man? :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 111
  • Skapad
  • Senaste svar
Varför kunde du inte bara sakligt förklarat vad tusan du håller på med ? Från första början. Kanske hade alla köpt en vettig förklaring ?

 

Du tror tydligen att jag har planerat hela denna sidan med insmygande av reklam när den har blivit etablerad? Du kan inte tro mer fel!

 

Jag tycker inte att reklam på en webbsida är något konstigt eller störande. Sidan började utan reklam. Sedan la jag dit reklam för att sidan blev mer livfull, det rör sig alltså lite. Vilket inte är fallet med bilderna.

 

Att du och andra som ger dig poäng för dina inlägg inte tror på mig kan jag inte göra någonting åt. Jag upprepar fakumet att reklamen inte i första hand är till för att tjäna pengar utan den är till för utseendet. Ingen kan väl säga att Mac-reklamen är ful? Den smälter in bra tycker jag.

 

Jag säger det igen: jag har aldrig planerat att först etablera sidan för att sen tjäna pengar på den! Jag blir så ledsen när folk anklagar mig för att vara oärlig för det har jag inte förmågan till att vara.

 

Vi får se hur stor uppslutning det nu blir till sidan, och om jag nu tycker att det är mödan värt.

 

Bosse, fortfarande utan ADSL.

 

"http://eforumare.just.nu/" för dig som vill kolla hur vi ser ut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok jag testade att installera Proxomitron, bockade för lite fler prylar.. annonser på expressen och eforum försvann, men eforumare.just.nu's annonser kvarstår - hur gör man? :)

 

Man besöker inte sidan.. *ler*

 

Bosse, fortfarande utan ADSL.

 

"http://eforumare.just.nu/" för dig som vill kolla hur vi ser ut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pilla in följande i din hosts-fil (c:\winnt\system32\drivers\etc\hosts på en w2k)

127.0.0.1 impse.tradedoubler.com

 

edit: Förmodligen slipper du en massa annan tradedoubler-reklam också men det kan ju inte skada :-)

[inlägget ändrat 2003-06-16 00:51:47 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker inte att reklam på en webbsida är något konstigt eller störande. Sidan började utan reklam. Sedan la jag dit reklam för att sidan blev mer livfull, det rör sig alltså lite. Vilket inte är fallet med bilderna.

 

Jag förstår inte vad du blir ledsen över.

 

Jag vill inte stå bakom någon elak reaktion mot dig som person angående reklamen - men samtidigt vill jag inte vara med på ett dylikt galleri med en massa osnygg reklam, osnyggt layoutat - det är nog helt enkelt en estetisk fråga för mig, det såg för j-igt ut helt enkelt :7

 

Sorry, men "livfullt" skulle inte jag använda som beskrivning på ful reklam :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm.. jag trodde inte jag varit på något "extra" som skulle påverka dessa banners... jaja...

 

Du borde bland annat kunna göra följande:

 

Högerklicka på dess trayicon, och välj:

Add to blockfile -> Adlist

 

Och där skriver du in: *.tradedoubler.com

 

Sedan trycker du på "OK"..

 

Nu bör den inte tillåta några anslutningar till tradedoubler-adresser, och de banners som visas där, och en bunt andra, kommer inte att visas :)

 

Du kan även göra det med "freeinvisiblecounters.com" för att slippa mer "onödig" trafik :)

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pilla in följande i din hosts-fil (c:\winnt\system32\drivers\etc\hosts på en w2k)

 

Ok, men läs Anders N inlägg en gång till, det låter inte som att han gjort något aktivt för att blockera just den reklamen juh? :)

 

Jaja..

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte som att han gjort något aktivt för att blockera just den reklamen

 

Inte specifikt för den sidan nej.. däremot så kan jag ju ha varit på tradedoubler för några månader sedan.. minns inte ;P

 

Ciao,

Anders

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh, då dog juh all reklam.. inklusive dess utrymme.. :)

 

..ni som inte glott på sidan med reklam påslagen borde göra det för att få mer förståelse för reaktionerna.

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag kör inte Proxomitron så jag har ingen aning om vad man gör och inte gör, jag svarade mer som ett tips i största allmänhet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

..ni som inte glott på sidan med reklam påslagen borde göra det för att få mer förståelse för reaktionerna.

 

Fast nu är den ju överdriven just för att ni började bråka om det.

 

Visserligen såg jag inte sidan förrut men nog är hela tråden en smula överdriven.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sidan började utan reklam. Sedan la jag dit reklam för att sidan blev mer livfull, det rör sig alltså lite.

 

Personligen så tycker jag att all rörelse, på vilken hemsida det än gäller, är en styggelse, det är bara irriterande. Men det det är nåt man får leva med, låta bli att besöka sidan eller göra nånting åt. Jag valde det senare :) Det är en fröjd att sitta och läsa tidningarna på nätet utan att en massa rörelse stör i kanten av synfältet hela tiden...

 

Proxomitron och Firebird (även Opera är OK), den kombinationen är oslagbar. Man kan ha kvar popups och flash på dom ställen där dom behövs, i princip allt otyg som inte behövs filtreras bort och sidladdningen går snabbare, vilket märks även med 2.5Mbit:0. Sen om det är nån sida som man _måste_ gå in på och det inte funkar med Proxomitron, så räcker det med två musklick i trayen, eller en liten editering i bypasslistan.

Visst är det lite pul och lära sig alla inställningar, men man slipper bli irriterad, vilken skum sida man än kommer till.

Ok jag testade att installera Proxomitron, bockade för lite fler prylar.. annonser på expressen och eforum försvann, men eforumare.just.nu's annonser kvarstår - hur gör man? :)

 

Hmm...jag får inte fram nåt som heter eforumare.just.nu-annonser, hur jag än försöker stänga av allt som har med annonsblockering att göra..!? Provade t.o.m. damma av internet explorer och köra den "naken", den brukar ju suga åt sig alla annonser som finns på nätet ;) inte ens den fick fram nån annons...kanske Bosse tagit bort den? Kanske han tagit bort alla annonser? för jag får inte fram en enda, det enda som rör på sig är "välkommen till bildgalleriet2" i toppen på sidan, men den stoppar man genom att i (Firebird) egenskaper för länken i "bookmarks" bocka i "setting for tabs/forbidden features/Use javascripts.

Ipoden blockar man enklast med att blockera impse.tradedoubler.com i hosts-filen, iaf försvann den då jag gjorde det (Proxomitron ville inte ta bort den).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldans tjat om proxomitron så jag försökte hitta den, snacka om skumma sidor man fick upp, verkar inte direkt seriöst.

 

Hittade till slut programmet (v4.4 från 1999, Windows 2000/98/95), väljer man att gå till hemsidan från menyn i programmet kommer man till en nedlagd sida och 30 popups kommer upp.

 

Vad är detta ? En länk vore på sin plats efter alla rekommendationer.

 

[inlägget ändrat 2003-06-16 01:57:02 av Plub]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är detta ? En länk vore på sin plats efter alla rekommendationer.

 

Jo jag höll på att ge upp själv, riktigt hemskt var det - även om suget efter en ad-stoppare visserligen ökade för varje klick :7

 

Hittade den här, får väl hoppas den är trojan- å virusfri :)

http://198.65.157.54/cgi-bin/jump_download.cgi?from=download&ID=303&url=http://www.computercops.biz/PROXO&agent_name=Proxomitron

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade till slut programmet (v4.4 från 1999, Windows 2000/98/95), väljer man att gå till hemsidan från menyn i programmet kommer man till en nedlagd sida och 30 popups kommer upp.

 

30 popups! Visa hur man gör så ska jag göra livet surt för vissa... *ler*. Tänkt att ha så många popups på en sida så att systemresurserna i datorn tar slut! Härligt! Hihi!

 

Bosse, fortfarande utan ADSL.

 

"http://eforumare.just.nu/" för dig som vill kolla hur vi ser ut.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske Bosse tagit bort den? Kanske han tagit bort alla annonser?

 

Så bra var det inte, dom är kvar allihopa :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

väljer man att gå till hemsidan från menyn i programmet kommer man till en nedlagd sida och 30 popups kommer upp.Vad är detta ? En länk vore på sin plats efter alla rekommendationer.

 

(hehe....en annan märker int´sånt :)

Sorry för att jag inte tänkte på länken:

http://www.pluto.dti.ne.jp/~tengu/proxomitron/files/ProxN45.zip

 

Läste på nån datanyhetssida att detta är den sista versionen, så ta väl vara på den :)

 

 

*Edit* Oops Wey hade ju hittat den redan, men en länk till skadar inte :)

 

 

 

[inlägget ändrat 2003-06-16 03:36:09 av Pentti H]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkt att ha så många popups på en sida så att systemresurserna i datorn tar slut! Härligt! Hihi!

 

Hehe... Kolla på den här: http://www.raus.de/crashme .

Ingen webläsare från Microsoft pallar med den sidan! ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

0 popups! Visa hur man gör så ska jag göra livet surt för vissa... *ler*. Tänkt att ha så många popups på en sida så att systemresurserna i datorn tar slut! Härligt! Hihi!

 

Det är väl bara små simpla javascripts? Men bråka inte med folk för mycket, man vill ju inte att alla ska skaffa sig adblockers, då slutar ju folk att klicka på dom och min gratis och störningsfria läsning av dagstidningar och hemsidor tar slut när ingen vill annonsera för att alla blockar dom. ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ni som inte glott på sidan med reklam påslagen

 

Varför har nån reklam påslagen???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe... Kolla på den här: http://www.raus.de/crashme .

Ingen webläsare från Microsoft pallar med den sidan! ;)

 

Med Proxomitron på: Endast en sida med en massa smileys.

Utan Proxomitron och endast Firebird: samma sak.

Utan proxo.. och med Internet explorer: Samma sida far runt på skärmen så att man inte hinner stänga ner den, tar man via taskmanagern och tvingar ner internet explorer så delas bilden upp i en massa små och alla skrivbordsikoner och taskmanagern försvinner, så det är bara en omstart av datorn som gäller (via strömknappen)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...