Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Eforumare.just.nu??????


[Esc]

Rekommendera Poster

..det låter minst sagt mysko..

 

..det kan inte vara så att psykiatriker/psykologer/medicinare har kommit längre i forskning och utveckling så att "ny-gamla" sjukdomar kan diagnostiseras - och därmed ny forskning i farmakologi?

 

Som en jämförelse har en 20 år "gammal" sjuksköterska 80 uni-/högskolepoäng, medan dagens har 120-160 poäng..

 

..den allmänna utvecklingen går framåt - inte _bara_ på IT-sidan..

 

Jag kommer inte ihåg namnet på serien, men den gick för några veckor sen. Men jag kan hålla med programmet såpass att det verkar gått lite väl långt då nästan varje sorts beteendemönster, som förr ansågs vara mer eller mindre normalt, och man blev accepterad som den man var, t.ex. att folk var blyga, att dom inte var socialt begåvade, klassas som sjukdomar och som av en händelse när "problemet" fått tillräcklig uppmärksamhet så poppar det upp en medicin mot just det, och inte sällan används dom på barn då deras sociala beteende anses vara utanför ramarna. Visst går utvecklingen framåt, men ibland "hjälps" den på traven ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 111
  • Skapad
  • Senaste svar
...uppenbarligen har han inte läst mailen på ett par dagar då jag fortfarande är kvar på sidan :7

 

Mjo...undrar var han håller hus..

 

..som yrkeschaufför får man väl max köra ~8h innan vila, typ?

 

..får väl skicka honom ett SMS och höra. ;)

 

 

Mvh

-Cat

_________________________________________________

"Varför vara besvärlig

när man med lite fantasi kan bli helt omöjlig."

okänd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kommer inte ihåg namnet på serien, men den gick för några veckor sen.

 

Trist...jag tittar eller har Discovery på (i bakgrunden) nästan 24/7 men har missat detta kapitalt...men det kanske kommer någon repris, åas hoppas jag. ;)

 

Men jag kan hålla med programmet såpass att det verkar gått lite väl långt då nästan varje sorts beteendemönster, som förr ansågs vara mer eller mindre normalt, och man blev accepterad som den man var, t.ex. att folk var blyga, att dom inte var socialt begåvade, klassas som sjukdomar och som av en händelse när "problemet" fått tillräcklig uppmärksamhet så poppar det upp en medicin mot just det, och inte sällan används dom på barn då deras sociala beteende anses vara utanför ramarna.

 

Hur menar du då? Att man hade större förståelse förr än nu för "udda" beteendemönster?

Om det nu är det du menar så är det helt upp åt väggarna på ren svenska.

För inte allt för lång tid sedan ansåg man rent allmänt att flera av de av dagens uppenbara och glasklara problem var ett handikapp..

 

..det var inte många år sedan man ansåg att vänsterhänthet var ett handikapp och skulle ovillkorligen "botas" med diverse lustiga metoder..

 

..ett barn med Downssyndrome skämdes man för och skulla hållas inlåst i någon mörk källare undanhållen för allmän beskådan..

 

..för att inte tala om alla andra fall som jag inte ens orkar tänka på.

 

Så visst, man har på "senare tid" fått mer insikt i psykisk/medicinsk ohälsa och fått fler verktyg att kunna diagnosticera dessa sjukdomar - på gott och på ont beroende på vilken livsåskådning och medmänsklighet man har.

 

Som du skriver: "blyghet" är ofta en rädsla för att känna sig underlägsen eller i värsta fall en fråga om ångest eller social fobi. Detta _har_ beskrivits redan under slutet av 1800-talet av en fransk psykolog men har inte tagits på allvar förrän på senare tid (slutet 1990-talet) tack vare bl.a Sigmund Freud..

 

..så kontentan är således att utvecklingen _har_ de facto gått framåt och hjälper likt förbaskat till utvecklingen av förståelse och medmänsklighet..

 

..mao, ditt inlägg verkar "lite" emotsägelsefullt... ;)

 

 

Mvh

-Cat

_________________________________________________

"Varför vara besvärlig

när man med lite fantasi kan bli helt omöjlig."

okänd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du alla fyra kanalerna på samtidigt? :) Rätta mig om jag har fel, men jag känner en liten skepsis, små illa dolda antydningar, mot att jag skulle ha sett nån sån serie..? Du får nog hålla bättre koll på vad som sänds och inte sänds. Ett tips är:

http://www.dagenstv.com

Snart kommer dom med SMS-påminnelser också ;)

 

Hur menar du då? Att man hade större förståelse förr än nu för "udda" beteendemönster?

 

Ja.

Naturligtvis fanns det en massa saker som inte var bra förr i tiden, du sparkar in vidöppna dörrar. Jag tycker bara att serien för in lite hälsosamt ifrågasättande av den nya "religionen", där biologismens dogman inte får ifrågasättas på minsta sätt. Om nån gör det verkar det som att hela världsaltet håller på och falla samman ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du alla fyra kanalerna på samtidigt? :)

 

Jag citerar dig själv:

 

OT: Såg faktiskt en programserie på Discovery om just detta, inom psykmedecinen uppfinns ofta sjukdomar till nya medeciner...

 

Av ditt inlägg att döma så var det kanalen "Discovery" som gällde och ingen annan..

 

..annars kanske du kunde ha preciserat dig lite?

 

Rätta mig om jag har fel, men jag känner en liten skepsis, små illa dolda antydningar, mot att jag skulle ha sett nån sån serie..?

 

Har jag inte sagt, men om du har fått den uppfattningen så ber jag om ursäkt (!)...å andra sidan så är det väl så att "vad av hjärtat är fullt talar munnen"? ;)

"Illa dolda" antydningar? Sorry, what??

 

Du får nog hålla bättre koll på vad som sänds och inte sänds. Ett tips är:

http://www.dagenstv.com'>http://www.dagenstv.com

 

Hmm..jag frågade dig om ett program som tydligen satt djupa spår hos dig och du kan inte ens tala om vad programmet i fråga heter...så använd ditt eget tips (http://www.dagenstv.com)...bara ett tips. ;)

 

Ja.

Naturligtvis fanns det en massa saker som inte var bra förr i tiden, du sparkar in vidöppna dörrar.

 

Ne, snarare upplyser dig om att allt inte var bättre förr..

..din antydan är den typiska för folk som klagar men inte själva kommer med någon konstruktiv lösning - kallas enligt Cat-språk "Anti-ism". ;)

"Sparkar in vidöppna dörrar" är fö en kliché som ger mig gåshud och inte mindre än verifierar dumhet...;)

 

Jag tycker bara att serien för in lite hälsosamt ifrågasättande av den nya "religionen", där biologismens dogman inte får ifrågasättas på minsta sätt. Om nån gör det verkar det som att hela världsaltet håller på och falla samman ;)

 

Serie? Vad det inte det det _inte_ var? ;)

Den "Nya Religionen" kan nog tolkas hur som helst beroende på vilken "profet" du rådfrågar..

 

..fö "biologismens dogman" är öht ingen svensk sammansatt ordföljd som har den minsta betydelse, snarare bullshit på ren svengelska. ;)

 

Jag kan kanske förstå hur du tänker, men du måste ha WAY MORE kött på benen.. ;)

 

 

Mvh

-Cat [som e debattsugen trots den sena timmen...;)]

_________________________________________________

"Varför vara besvärlig

när man med lite fantasi kan bli helt omöjlig."

okänd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Sent svar men jag bor inte vid datorn och kollar inte e-posten varje dag.

 

Svar till de negativa:

 

Det är ju fruktansvärt vad ni klagar! Jag erbjöd mig att hålla i ett bildgalleri och detta är tacken?

 

Tror ni att jag tjänar några pengar? Det är inte den egentliga anledningen till reklamen. Det är för att få lite liv på sidan i första hand. Mängden av reklambanners är en fråga om smak... Jag har inte fått in en krona hittentills.

 

Skulle jag få in några kronor så är det för att betala för just.nu-adressen som kostar $7/ halvår. Vad det skulle vara för konstigt med reklam för sexleksaker år 2003 förstår jag inte.

 

Att vissa tycker att de är för snygga för att vara på samma sida som en reklambanner... tja... inga kommentarer. Att jag inte skulle vara en reko kille på grund av reklambanners på sidan förstår jag inte heller.

 

"Storm i ett vattenglas", det händer allt som oftast här på Eforum och denna gången drabbar det mig. Ni som inte vill vara med på bildgalleriet får skicka brev till mig.

 

Bosse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju fruktansvärt vad ni klagar! Jag erbjöd mig att hålla i ett bildgalleri och detta är tacken?

 

Lite cyniskt svar men det var fråga om ett bildgalleri och inte ett reklamgalleri.

 

 

Skulle jag få in några kronor så är det för att betala för just.nu-adressen som kostar $7/ halvår. Vad det skulle vara för konstigt med reklam för sexleksaker år 2003 förstår jag inte.

 

Hade du frågat här så tror jag inte att det är några större problem att skramla ihop till 140 kr/år (eller något mindre, dollarn dalar) - eller tex fråga om det är någon som har en bra underdomän att låna ut. På ett IT-forum som detta är det nog inga problem. Jag ställer gärna upp med mina domäner om det skulle behövas.

 

Sexreklam är inget konstigt 2003, det existerar men för mig så är det inget jag vill ha runt mitt nylle, tack.

 

Tror ni att jag tjänar några pengar? Det är inte den egentliga anledningen till reklamen. Det är för att få lite liv på sidan i första hand. Mängden av reklambanners är en fråga om smak... Jag har inte fått in en krona hittentills.

 

Om du inte tjänar några pengar på det, varför ha kvar dem? De gör inte direkt sidan mer tilltalande.

 

 

Ni som inte vill vara med på bildgalleriet får skicka brev till mig.

 

Brev påväg.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

push@A,$_ for reverse q.e...q.n.;for(@A){$_=unpack(q|c|,$_);@a=split//; shift@a;shift@a if $a[$[]eq$[;$_=join q||,@a};print $_,$/for reverse @A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

> Tror ni att jag tjänar några pengar? Det är inte

> den egentliga anledningen till reklamen. Det är för

> att få lite liv på sidan i första hand.

 

Men som du nu märker leder den ju till mindre liv eftersom folk inte vill besöka sidan längre och en del till och med vill ha sina bilder borttagna.

 

Så eftersom reklamen motarbetar sitt syfte är det väl inget annat att göra än att ta bort den?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror ni att jag tjänar några pengar? Det är inte den egentliga anledningen till reklamen.

 

Så vad ÄR anledningen då? Som du säger, du tjänar inga pengar - utan irriterar mest folk...

 

Jag tackar för tiden jag fått vara med på din eminenta sida, och hoppas nu att jag är borttagen (sidan kan inte visas). Jag tycker du är en reko snubbe om du reagerar och raderar oss gnällspikar (eller reklamen) :)

 

Det är inte helt lätt att driva en halv-officiell sida och det är ofta svårt att hålla koll på all god netikett från urminnes tider för att inte irritera någon, jag vet :)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är synd att du tog bort sidan, kan dock inte svära på att jag själv inte skulle ha reagerat likadant och på så sätt slippa en massa obehag. Men jag tackar för mina 15 minuter :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Asch...Cat, den berömda helg-buggen gör att jag inte kan posta mitt svar, som blev ganska lång;). Så jag nöjer mig med den korta varianten utan ironiska örfilar;)

 

Hehe! Jag hatar när det händer..

..nu mer kör jag alltid ctrl+a, ctrl+c innan postning.

 

 

Intressant! *kollar*

 

 

Mvh

-Cat

_________________________________________________

"Varför vara besvärlig

när man med lite fantasi kan bli helt omöjlig."

okänd

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultatet av denna tråd är att Bosse-i-skogen tagit bort sidan, grattis alla !

 

Inte undra på att man rejält tröttnat på eforum ett antal gånger.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Resultatet av denna tråd är att Bosse-i-skogen tagit bort sidan, grattis alla !

 

Inte undra på att man rejält tröttnat på eforum ett antal gånger.

 

Eh? (ungefär allt jag kom på som inte inbegrep förolämpningar ;)

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

[inlägget ändrat 2003-06-15 19:03:37 av Weyland]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CJ Björkdahl

Ja, jag känner nog som Plub när han/hon skrev "Resultatet av denna tråd är att Bosse-i-skogen tagit bort sidan, grattis alla !"..

 

Jag tycker att Bosse-i-skogens initiativ med en sida om oss var väldigt bra, skoj och kul. För min del kvittade det när det gällde reklamen. Men jag kan förstå att andra kanske blev lite störda. (reklamen fanns ju inte där från början..)

 

Om det skulle vara så att Bosse orkar fixa en sida utan reklam (och att ni övriga e-forumare godtar den första idén med att ha en sida utan reklam), så är jag den förste som sänder Bosse en tjuga i ett brev, så vi slipper reklamen. Den tjugan (om vi är många) borde ju räcka ett tag, och tar den slut, är det ju bara för Bosse att skriva ett inlägg här..

 

Om nu Bosse fortfarande orkar med oss. Jag hoppas det.

 

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bosse hade väl inte tid att ordna till sidan och ströp den därför tills den tiden finns?

 

...att man mailar honom och ber honom ta bort mig eller reklamen har jag mycket svårt att se som en anledning till att döda sidan för evigt. I så fall är det juh knappast vi som mailat honom som ska ta smällen, som Plup verkar anse :7

 

--

.Wey

 

Future Hero Next Generati0n

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viking Virus

Helt sant.

 

Iofs kanske inte jag ska säga något eftersom jag inte har/hade någon bild på eforumare.just.nu...men tycker det här påminner lite om diskussioner som kan förekomma när det talas om att bygga flyktingförläggningar.

 

Alla är positiva så länge dom inte får den i kvarteret.

 

Aja, kan inte ha varit kul för Bosse-i-skogen att se en tråd med över 60 inlägg med inlägg...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag var fruktansvärt dum och okänslig som la reklam på bildgalleriet utan att kolla om alla tyckte att det var i sin ordning! Ursäkta så mycket! Sidan är nu stängd!

 

Jag har ordnat en ny sida, (bildgalleriet 2) för oss som vill visa oss i bild. Sidan är så fullsmockad med reklam så uttrycket ”Du ser inte skogen för alla träden” verkligen kan tillämpas. I detta fall blir det ”Du ser inte bilderna för all reklam!”. Akta er så mycket reklam där är överallt! Ojojoj! Detta skriver jag av hänsyn till er som inte tycker att reklam är passande (jag är nämligen en reko kille). Inte ska ni behöva må illa av ett besök!

 

Den som vill kan skicka sin bild med nick till bo.hellstrom@telia.com så lägger jag upp den. Ni som hade en bild på bildgalleriet 1 (som är stängd) behöver bara meddela mig erat nick för er bild har jag redan.

 

Så välkomna allihopa till bildgalleriet 2 ”http://eforumare.just.nu” som är så fullsmockad med reklam så att du får magsår bara av att titta på sidan! Reklamen tar jag under inga omständigheter bort därför att den gör sidan så levande och vacker!

 

Bosse

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bosse: Jag tycker kanske iofs att du var lite osmidig när du lade på reklambanners i efterhand, men jag har heller inga invändningar mot att ändå figurera på sidan. Du kan lägga tillbaka PPC om du vill, helt OK med mig. Vad tycker du förresten om bilden där jag bär hästen?

 

Jag måste också säga att jag blev förvånad över vilken uppståndelse detta har väckt på forumet. Vissa skulle nog må bra av att ta sig själva på lite mindre allvar... :)

 

Lev väl!

 

 

-------------------------------------------------

Favorit i repris: Vilka är det mest synd om i nätverket?

Svar: IP-stackarna ;-)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den lille sluringen har alltså bara använt eforum för att kunna få höga klickrates !!!

 

Oja! Jag är en samvetslös bandit som endast gjort sidan för att tjäna pengar och spela på er dumhet! Där kom du på mig! Va duktig du är!

 

Bosse, fortfarande utan ADSL.

 

Varning, varning! Reklam finns på "http://eforumare.just.nu/" men vill du kolla så gå gärna dit!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oja! Jag är en samvetslös bandit som endast gjort sidan för att tjäna pengar och spela på er dumhet! Där kom du på mig! Va duktig du är!

 

 

Nej, inte bandit; liten sluring = tacky = beige = taktlös = stillös etc. etc.

 

Och jag var inte duktig när jag skrev "det", jag var upprörd. Att det ska vara så svårt att tolka känslor. Fast det har vi juh redan fått bevis på:

 

Nog tog det där det ömmade, hos dig själv, eftersom du raskt tog bort alla nunorna och bara sparade reklamen(!?) till din nya sajt. Tjurigt så man får leta efter en sandlåda för att hitta motsvarande. Och totalt okänsligt inför dom synpunkter som framfördes. Tacky.

 

Men "det" är ditt eget projekt från början till slut, så vill du haverera det hela såhär i mitten av juni så har nog ingen några invändningar. Invändningarna var av en annan art, som du tycks ha svårt att to(l)ka.

 

Själv är jag glad bara jag slipper vara med ibland din "livfulla" reklam, tycker du att "bara" människor är livlöst så varsågod att tycka så :)

 

 

[inlägget ändrat 2003-06-15 22:58:42 av Blekis ®]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varning, varning! Reklam finns på "http://eforumare.just.nu/" men vill du kolla så gå gärna dit!

 

 

 

Jag skulle tippa att intresset har svalnat rätt rejält, särskilt med kommentarer som ovanstående.

 

Varför kunde du inte bara sakligt förklarat vad tusan du håller på med ? Från första början. Kanske hade alla köpt en vettig förklaring ?

 

Nu bara växer "reklamen" sas ...

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...