Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips (dålig dator)


Datanörden

Rekommendera Poster

Hej!

Jag rekomenderar alla att ej köpa någon amd dator. i alla fall ej en amd athlon 1333 mhz 266ddr. den är mycket sämre än en intel 450 mhzare. den går slöare, segare att ladda, kostar 3 gånger så mycket för något dåligare, laggar ihop hela tiden, olika fel stup i kvarten... jag om jag skulle fortsätta att skriva alla dåliga saker skulle det vara så mycket att folk ej kunde acceptera att läsa så mycket. det är min rekomentation och jag vet att jag kommer få flera brev om att jag är dum i huvudet men så är det för mig i alla fall och jag har bara haft problem.

 

MVH Lokpest

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 83
  • Skapad
  • Senaste svar

men går den inte lite väl långsamt. laggar hela tiden. och så. tar en halvminut att komma fram till skrivbordet när man loggat in.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så bara för att du inte lyckats plocka ihop en dator korrekt så menar du att alla andra datorer med liknande komponenter suger? :)

 

Kan juh hursomhelst påstå att min gamla AMD K7500 springer i cirklar runt din antika Intel ,)

 

*flytta till datorkrig, vore kul* ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*flytta till datorkrig, vore kul* ;)

 

Håller med! =) ...hehehe

 

det vore intressant att få veta vad som finns för komponenter i den datorn för övrigt...hur lyckas man göra en 1333:a så dålig vore kul att ta reda på...=)

 

//yaz - AMD 1400 som flyger fram...

____________________________________________

"Yes! That's right, you got a point there!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med. (även om jag är 10 år yngre än dig VMS7 ;) )

 

 

Datanörden skrev:

 

vem har sagt att jag har plockat ihop den?

 

 

Vem som än har 'plockat ihop den' så har han nog gjort något fel. Om den nu är så långsam som du säger. Överdriver du kanske lite Datanörden?

 

Har själv Athlon TB 1,33 med 266ddr-minneskretsar. Långsam är den inte...

 

 

 

 

 

____________________________________________________

-Läser Programmet för Informatik med Systemvetenskap på Mälardalens Högskola, Västerås.-

 

Nöjd med svaret? Ge mig poäng!! ;)

 

Missnöjd? Kritisera mig och klaga jätte mycket! :(

 

 

 

[inlägget ändrat 2001-12-18 20:51:40 av MagicBoy (Almir)]

[inlägget ändrat 2001-12-18 20:52:33 av MagicBoy (Almir)]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Datanörden!

 

Ha, har aldrig haft en bättre dator än en med AMD-processor. Det tror jag är förutfattade meningar.

 

/Stefan.E

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det säger väl mer om ditt grafikkort än din cpu?

 

Är det inte dags att lägga ner snart? Du har i månader hållt på och tjafsa om att AMD skulle tillverka slöa CPU'er när i stort sätt ALLA andra (inklusive benchmarkingprogram) har en motsatt uppfattning.

 

I stället för att göra bort dig mer, är det inte dags att lämna in datorn där du köpt den och be dem fixa det, tror knappast att det hjälper att tjata i IDG's forum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

företag plockar fel... hmmm....

 

Du har aldrig handlat något av Dell va? Eller Compaq? Eller den lokala datorbutiken SuneLever? :) ..jaaaa, företag klantar sig enormt ofta - they are not Gods ;)

 

Om du dessutom försöker avgöra processorprestanda med 3DMark (!) så är det juh bara att kasta in handduken =D *flame-varning*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

öö??? hmmm... -------

 

månader.... hehe ö?

 

visst jag kan sluta att prata men jag trodde ni var lite mer .... som accepterade vad andra individer förutspråkade i det nutida sammhället. förresten har jag skickat in den och jag har bara frågat om grafikkort och vilken av amd och intel som är bäst de senastemånaderna.

 

Med vänliga hälsningar Martin Liss Andersson

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. vad menas med flame-warning

2. sitter och skriver vid en dell nu

3. jag bara tog ett exempel med benchmarken. jag har ju skrivit många andra saker.

 

med vänliga hälsningar martin liss andersson

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...som accepterade vad andra individer förutspråkade i det nutida sammhället.

 

Varför skulle man acceptera vad andra förespråkar? Visst, vi kan acceptera att du HAR en åsikt som du förespråkar, men inte tusan kan du kräva att vi ska acceptera din åsikt också? Då är det väl ändå inget fritt samhälle?

 

Vi är ute efter en diskussion. Du är bra på att starta dem eftersom dina åsikter ofta avviker rejält ifrån tidigare konstateranden ;)

 

"Faster Agdas Ferrari går bara i 15Km/h - därför suger Ferrari OCH jag varnar alla för att köpa Ferrari eftersom dom är så dåliga."

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1.http://tuxedo.org/~esr/jargon/jargon.html#flame

2.Jaha?

3.Jaha?

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad det inte Du som hade ett GF2MX200 grafikkort? En GFtyp som CHIP www.chip.de rekommederar upp till 400MHz processor? För att det når max prestanda med en 400MHzare. Kanske ett Leadtech GF 3 Ti 500 i julklapp åt dig själv?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...