Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tips (dålig dator)


Datanörden

Rekommendera Poster

  • Svars 83
  • Skapad
  • Senaste svar
CJ Björkdahl

 

Datanörden skrev:

"Hej!

Ursäkta men kan du utveckla lite mer om vad jag har drivit om så jag kan ställa allting till rätta igen om något problem har uppstått."

 

Det kanske är fel på drivrutinerna, alltså..

 

 

MVH

pedagogen

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men kan du utveckla lite mer om vad jag har drivit om så jag kan ställa allting till rätta igen om något problem har uppstått."

 

Om man gör det till rutin att driva med folk - kan man då kalla det för en drivrutin? *lol* =)

 

Mvh

/Cat

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

En skrev att jag drivit med de och jag ville ställa tillrätta om det blivit problem. Vad hade du för betyg i svenska?

 

Och jag har inte lust att svara på dina larviga förvrängningar av det man skriver.

 

och förresten var det var någon typ som hittat ett inlägg jag gjorde för 99999 år sen..(eller det kanke jag inte ska skriva för det kan uppfattas felaktigt :-þ)länge sedan då.

 

jag hade slutat med den här tråden men folk har tydligen börjat skriva här ändå nu

 

MVH Martin

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe! =)

Det är väl kul att folk bryr sig... ;)

 

Att folk orkar svara och kommentera fåniga inlägg är väl en av hörnstenarna i ett läsvärt forum? ;)

 

Mvh

/Cat

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej...

hehe jag kanske därför jag svarar på dina brev.

 

men som sagt jag vill stänga den här tråden nu....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe jag kanske därför jag svarar på dina brev.

 

Jo precis! Likväl som att andra lägger ner tid på att svara på dina befängda inlägg... ;)

 

men som sagt jag vill stänga den här tråden nu....

 

Hmm...du får väl höra med Simon, annars vete f-n hur du skall bära dig åt. ;)

 

Mvh

/Cat

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men som sagt jag vill stänga den här tråden nu....

 

Ja du, det kan jag tala om för dig att det knappast går - en läxa jag lärt mig om och om igen, välkommen till eforum... :)

 

(Nu tar jag semester, vi ses 2002!)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att det var menat till Palerider...? Iaf, han (Palerider) har helt rätt i det han skriver! Kort sagt AMD -> bättre bang for the buck! Om nu din intel var snabbare av någon konstig anledning så är det du som ställt in något fel på AMD-burken. Alla benchmarks visar som sagt att AMD är snabbare än intel vid samma klockfrekvens. Och det kan jag intyga själv, har en AMD-burk hemma och intels motsvarighet på skolans datorer och min burk hemma känns snabbare (beror nog till största delen på att hårddisken är snabbare). Att AMD:s processorer har en högre värmeutveckling spelar väl inte så stor roll? En 1GHz AMD klarar sig med en lika billig fäkt som en Intel :) Jag förstår inte varför vissa har så svårt att ta in fakta, sklle alla som ha AMD på detta forum ljuga om att deras datorer är snabbare? eller vad?

 

.:def:.

http://pirates.dyndns.org

Up and running on SuSE Linux :)

 

[inlägget ändrat 2001-12-23 03:39:10 av def80]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort sagt AMD -> bättre bang for the buck!

 

Jo självfallet om man tar del i de senase BenchMark-testerna.

Det trista är att folk i allmänhet hyser ett visst misstroende för AMD fortfarande. Detta kanske bottnar i att AMD hade (osv HADE) problem med flyttalen för ett par generationer sedan men detta har ingenting med dagens proppar att göra!

 

Neh, om man vill ha billig power så är AMD defenitivt att föredraga!! ;)

 

Mvh

/Cat

 

 

 

[inlägget ändrat 2001-12-23 03:54:38 av Cat]

[inlägget ändrat 2001-12-23 03:58:26 av Cat]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det spelar ingen roll om jag läser hårdvaru saker. Jag vet själv att amd sägs vara bättre än intel osv. men det är så för MIG inte för alla andra utan för MIG.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

befängda?? ja det kan tyckas men jag skriver precis som det är för mig och ni kan klaga, bråka, hata, jävlas med men jag har skutton samma problem ändå. det blir inge bättre för att ni babblar massa om att amd sägs vara bättre än intel osv som det står överallt. jag vet !!! jag vet!!! men det är ej så för mig. så det vore aningen trevligare att försöka hjälpa mig om det tycks vara fel på mina komponenter. *undras vad för brev som kommer nu*

 

MVH martin

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu får du väl för fan ta och lägga ner innan jag blir förbannad........

 

Jo det vore juh jävligt läskigt, intelmannen :)

 

--

.Weyland (SAS here I come.. uh, damn)

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Purre Håkansson

Jag bryr mig inte om vilken CPU som är snabbast vid ett visst megahertztal. Som det verkar nu så är det nog AMD. Men jag tänkte bara påpeka det att jag kör dubbel PIII933MHz, 2st ATA100 HD, DVD, BRÄNNARE, nätverkskort mm på ett 250W aggregat. Gör det med en AMD.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bryr mig inte om vilken CPU som är snabbast vid ett visst megahertztal. Som det verkar nu så är det nog AMD.

 

Sant, visst är AMD snabbare. Dessutom är det många som bryr sig, särskilt dom med en begränsad budget.

 

Men jag tänkte bara påpeka det att jag kör dubbel PIII933MHz, 2st ATA100 HD, DVD, BRÄNNARE, nätverkskort mm på ett 250W aggregat. Gör det med en AMD.

 

Ingen har sagt att AMD är bättre på allt, bara att dom gör mer prisvärda CPU för hemdatorer i allmänhet. En SMP-maskin kan knappast kallas för hemdator, mkt dyr är en sån också. Men visst, kör in ett Tyan Tiger med 2st Athlon MP 1400MHz så ska du få se på snabbhet ;-) Visserligen behövs det ett 400W nätagg, men något måste väl Intel få ha kvar att skryta med, så länge det varar. AMD dubbelproppen är iaf mkt snabbare, om än varmare :-)

 

I min egen dator trängs dubbla ATA100 7.200 varvare, DVD, brännare, dubbla nätverkskort, Geforce 2 och Soundblaster Live! i en billig "noname" låda med ett iofs 300W nätagg, men som nästan var gratis ;-) Funkar finfint med både Windows XP och senaste Linux, inga värmeproblem.

 

Som sagt, priset spelar en stor roll för många och utan AMD skulle du nog dessutom ha fått bevittnat helt andra priser på Intels produkter oxå(mkt högre alltså)

 

 

 

 

/PaleRider

SOM ÖNSKAR ALLA GOD JUL & GOTT NYTT 2002 !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu får du väl för fan ta och lägga ner innan jag blir förbannad........

 

Andreas trollerboy ? Inte fått någon pölsa idag ? heh :-P

 

 

/PaleRider

SOM ÖNSKAR ALLA GOD JUL & GOTT NYTT 2002 !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Så där gör man ej några tungor ju. låt mig visa.... :-þ det kallar jag äkta tungor som eliten kör.. hehe... inte nått p.... :))) :-þ

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2st ATA100 HD,

 

Om du mäter/skryter med diskhastighet med utgångspunkt från gränssnittet så kan vi kallt/lugnt räkna ut dig ;p

 

--

.Weyland

 

2. Everything around us can be represented and understood through numbers.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...det blir inge bättre för att ni babblar massa om att amd sägs vara bättre än intel osv som det står överallt. jag vet !!! jag vet!!! men det är ej så för mig. så det vore aningen trevligare att försöka hjälpa mig om det tycks vara fel på mina komponenter

 

Eh...det var ju helt klart att du aldrig var intresserad av att få hjälp när du startade tråden - du var ute efter datorkrig, men förstod aldrig vilket forum det skedde i, läs ditt eget inlägg först, vetja.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ger jag mig in i denna tråd AMD vs Intel. Jag har en drygt 1 år gammal PIII 933 MHz, Nvidia Geforce 3. Har precis testat 3DMark 2001 och mitt resultat blev:

5031 poäng.

Ska jag vara nöjd med dessa poäng?

 

GOD JUL!

 

Voodoo chile (slight return)

 

[inlägget ändrat 2001-12-24 09:34:24 av Maratonmannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5031 i 3DMark 2001 är mkt bra ! Med den poängen har du inga problem att spela några nuvarande spel, det är iofs möjligt att det går att tweaka upp ytterligare ex genom överklockning med "NVmax" och genom att ställa datorns systemminne i "turbo" läge, men det verkar onödigt om du inte är ett riktigt freak. Dom värsta korten med dom värsta CPU:na idag hamnar på 7-8000 poäng otweakade så du ligger inte långt efter. Rekorden med max tweakning ligger väl runt 10000 poäng, men det är extremt :-)

 

Det finns en "hall of fame" på http://www.madonion.com/ , där du kan kolla dom rekord som finns...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...