Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Omstart


hurvan
 Share

Go to solution Solved by lathet,

Rekommendera Poster

Har en HP pavilion med W10. Vid omstart stänger datorn av sig men verkar sedan fastna och startar inte upp igen. Detta behövs tydligen vid uppdateringar. Man kan inte stänga av datorn och sedan sätte på den manuellt, det funkar inte. Kan jag rätta till ett eventuellt fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, skrev hurvan:

Man kan inte stänga av datorn och sedan sätte på den manuellt, det funkar inte.

Vad händer då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution

Om du håller inne avstängningsknappen lääänge, typ 30 sek och sedan försöker starta om, vad händer då?

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, skrev Cecilia:

Vad händer då?

Det kommer upp igen att jag måste göra en omstart för att kunna slutföra uppdateringen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, skrev lathet:

Om du håller inne avstängningsknappen lääänge, typ 30 sek och sedan försöker starta om, vad händer då?

Inte vet jag vad det där var men det funkade!!

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ser ut som om jag behöver avsluta datorn med on/off knappen (en lång stund) om jag vill kunna göra en omstart senare. Om jag stänger av datorn med "musen" så funkar inte omstarten nästa gång. Mycket mystiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det en ny dator så att det alltid har varit på det här viset eller har det uppstått senare?

 

I det andra fallet: Kommer du ihåg om du gjorde något särskilt gången innan problemet började t ex (av)installerade något program eller uppdaterade drivrutiner eller Windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ove Söderlund

Känns som det är den gamla buggen med Windows Snabbstart som ballar ur och lösningen brukar vara att stänga av den funktionen;

Högerklicka på Windows-knappen nere till vänster och välj "Energialternativ"

Klicka på "Fler energiinställningar"

Klicka på "Ange hur strömbrytarna ska fungera"
Klicka på länken "Ändra inställningar som för tillfället inte är tillgängliga"
I menyn "Avstängningsinställningar" bocka AV alternativet "Aktivera snabb start (rekommenderas)"

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...