Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Android-mobil startar om av sig själv


eken81
 Share

Rekommendera Poster

I slutet på förra veckan hörde jag hur min mobil, en Samsung Galaxy S7 började starta om och om och om. Någon gång verkade den inte ens kunna starta operativsystemet på telefonen. Det slutade med att jag fick köra en fabriksåterställning. Problemet med omstarter fortsatte dock, men mer och mer sällan. Någon gång har jag nu märkt hur telefonen typ låser sig, man kan inte trycka på något på skärmen och efter några sekunder så startar telefonen om.

 

Någon som vet en lösning? Något program man kan köra för att kika på hälsan för ram och lagringsutrymmet/"hårddisken". Jag vet inte att jag installerat någon app på ett skapligt långt tag innan dessa problem började, så tror inte det är kopplat till någon app.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Freezonunez

 

Sorry att mitt svar dröjt lite. Har långsamt gått igenom länkens idéer, om det funkar eller inte har varit lite svårt att veta för att mängden omstarter har sjukit drastiskt, från att när problemen uppstod nästan konstant startat om så är jag nere på omstarter omkring 1-2 gånger om dagen. Men alltså ännu problem. Lutar åt om jag ska se denna telefon som slut och köpa en ny lur, men gillar inte att skärmarna bara blir större och större. det var en omställning att lära sig storleken på S7an, går jag in på S10an så blir den ännu lite högre. Men är kanske bara att vänja sig med.

 

Tack för försöket, kom gärna med fler idéer om du har. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skrev att du inte hade installerat någon app strax innan problemet började men kan det vara någon uppdatering av någon app som också bidrar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan inte uteslutas, men då jag har ett gäng med appar så låter jag dem uppdatera sig själva, Vad jag gör när telefonen startar om gör inte att jag kan utesluta vilken app det är som bråkar. Olika varje gång. Igår kväll ökade problemen igen en liten stund, till synes utan anledning. Nu är den skapligt lugn igen. 

 

Jag har förresten F Secure antivirus på mobilen så detta borde ha stoppat att få in appar som gör dumheter i telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...