Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WiFi på mobil


syllun2003
 Share

Rekommendera Poster

syllun2003

Hej!

Min WiFi  funkar inte med min nya Samsungmobil hemma hos mig. På datorn är WiFi helt Ok. Hos många andra jag besöker funkar mobilens WiFi helt normalt. Någon som haft detta fel?

Tack snälla för råd!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Menar du att ditt WiFi inte kommer upp i mobilens lista över tillgängliga nätverk, det finns där men det går inte att ansluta till det eller att det går att ansluta till det men mobilen får ingen kontakt med internet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syllun2003

Det finns men säger fel lösenord. Ja har dubbelkollat på routern

 Alla bokstäver stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du ha sett fel på siffran noll och bokstaven O eller på siffran 1 och bokstaven l (lilla L) eller I (stora i)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syllun2003

Nej,jag har kollat det du skriver extra noga. Ändå står det att det är fel. Ringt Teliasupport som också har försökt. Det konstiga är att wifi funkar helt normalt på datorn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat ”i” routern också?

Det som står på den påklistrade etiketten behöver inte vara densamma som ställts in i routerns inställningar.  
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syllun2003

Det lösenordet som står på routern har jag i datorn och det funkar där. Det måste väl vara samma i Mobilen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska vara samma till mobilen men datorn kan anslutas med WPS och då anger du inte lösenordet.  Mobil kan sällan anslutas med WPS. Dubbelkolla lösenordet  i routern. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag börja med boota om mobilen! 

Kolla inte bluethoot står på .  Eller flygplan lägg på mobilen 

Stå dessa på så stäng av dess och försöker igen 

 

Är rätt nätverk du loggar in 2.4 mhz Eller 5 mhz , vissa Samsung modell går med 2.4 mhz .   Då måste raouter sända ut 2.4 mhz 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft samma problem med min Samsung mobil - inte ny, min är gammal.

Plötsligt började den tappa kontakten med wifi i tid och otid, och varje gång skrek den ut (röda bokstäver!) " Fel lösenord" . Jag har skrivit in det säker hundra gånger, garanterat rätt lösenord, och lik förbannat sägs det vara fel. Jag har tryck och dunkat allt vad jag orkar. Till slut startade det igen. 

 

Minns inte längre hur jag upptäckte för en och halv månad sedan att det inte alls handlar om lösenord!!!! Det försöker jag inte ens längre fylla i, jag bara trycker (mycket) lätt på wifi-symbolen, ibland även på "automatisk återanslutning" på nästa sida, den verkar stängas av ibland utan att jag vet varför. 
Så nu räcker med 1-2 tryck och några sekunders väntan. Eventuellt kan jag behöva göra om det en gång till.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syllun2003

Hej!

Tack snälla för ditt svar. Det låter som detta fel drabbar fler. Nu ska jag försöka kolla upp detta som du skriver.  Hoppas Hoppas!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samsung telefon, har haft i ca 7-10 år . Någon en staka gång tappat wi-fi 

Jag andrig tappat lösenord på wi-fi 

 

Det händer är inte logga in på sitt wi-fi,  

Då tror många att man ska börja om 

Just då uppstår problem.   

 

Vad man ska göra är boota om sin mobil ! Stäng av helt.   Sen start om den .   Regel så fungera  wi-fi som vanlig 

 

Mitt förslag boot om . 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

syllun2003

Tack snäll för alla som ställer upp här. Sätter igång efter jobbet med friska tag. Nu har jag fått lite kött på benen som min farmor brukar säga. 👍

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, skrev syllun2003:

Tack snäll för alla som ställer upp här. Sätter igång efter jobbet med friska tag. Nu har jag fått lite kött på benen som min farmor brukar säga. 👍

Farmor el mormor brukar ha rätt 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...