Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

iPhone X tappar wifi-kontakt


Dimos
 Share

Go to solution Solved by polken,

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej

Jag har en iPhone X som stup i ett går över från wifi till 4G när jag är hemma, där jag har en ASUS-routerRT-AX58U.

När jag stänger av och sätter på igen wifi i mobilen, så kopplas jag till wifi igen.

Jag kopplar bort VPN, men den slås på igen när jag kopplas på nytt till wifi.

Jag har apparna F-Secure SAFE, Freedome och ID-Protection installerade i mobilen.

Kan någon av dessa appar gör att jag kopplas till 4G när jag är hemma? Jag hittar ingen inställning som jag kan ändra i apparna eller routern..

Tacksam för tips.

Redigerad av Dimos
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Solution
Postad (redigerade)
3 timmar sedan, skrev Dimos:

Kan någon av dessa appar gör att jag kopplas till 4G när jag är hemma?

Ja. Prova att ta bort dem å se om det hjälper. Antar att din VPN programvara menas F-secure?

Redigerad av polken
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack polken för svaret.

Jag tog bort alla 3 dessa appar. Men VPN blir aktiverad på nytt. När jag avaktiverar VPN så kopplas jag till 4G.

Och tvärtom: När jag aktiverar VPN så kopplas jag åter till wifi. Måste VPN vara på?

De 3 appar jag tog bort gör väl nytta och jag antar att jag måste installera dem på nytt. Men då jag hade apparna installerade kunde jag inte avaktivera VPN. Hur hänger det ihop???

Tacksam för tips igen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag avinstallerade FREEDOM så gick det att avaktivera VPN permanent, vilket gjorde att nu kopplas jag till wifi och inte till 4G. Så nu funkar det!

Tack för tipsen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...