Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med hembio- ljud och bild


Nicke B
 Share

Rekommendera Poster

Jag har ärvt ett hembiosystem när jag flyttade in i nytt hus. Lampan gick och jag fick köpa ny projektor och när jag installerat den fick jag följande problem:

1. När jag slår på allt med en dvd i receivern får jag bild men inget ljud på dvd, jag kan inte byta till annan hdmi source tex Apple TV eller spelkonsoll (no signal)

2. när jag drar ut hdmi kabeln mellan dvd-spelaren och projektorn får jag ljud men (så klart) ingen bild och kan också byta till annan source med ljud.

3. när jag stoppar in hdmi kabeln igen får jag (oftast) varken ljud eller bild. 
4. Ibland om jag stoppar och drar ut kabeln så funkar det och jag har både ljud och bild och kan byta mellan sources (men det tar 10-50 försök men kabeln och ibland går det inte alls - det blir svårare och svårare)

 

Utrustning:

Harman/Kardon BDS570

EEPSON EH TW7000

 

Tacksam för hjälp med vad det kan vara för fel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dum fråga kanske, men har du provat med någon annan HDMI-kabel?
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu provade jag att koppla in den på en tv, och det är samma sak så jag antar att det är receivern som blivit tokig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi förenklar din hembio till bara proj, receiver och DVD, hur är allt kopplat? Vad är kopplat till vad och med vilka slags kablar? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Öppna inställningar i din BDS570 för ljud (Audio settings) och gå in i menyn "Audio output" .

Välj "Off" för Audio output om du inte redan gjort det.

 

Din Epson har inte stöd för ARC via HDMI. När du ansluter din Epson till BDS570 kommer ljudet att gå ut via HMDI-kabeln men inte skickas i retur till din Harman Kardon BDS570.

Om du väljer att ställa in ljudutgången i din BDS570 till "Off" kommer BDS570 inte att skicka ut ljudet via HDMI utan till de inbyggda slutstegen. 
 

Du bör således få ljud ut från BDS570 och bild från Epson.

Redigerad av X-Men
Rättstavning
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...