Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Technicolor TG799vacXTREAM


Mathias G
 Share

Rekommendera Poster

Någon som har upplevt samma problem med programvaran som jag?

 

När man använder funktionen för att "Access Control" för att begränsa tillgången till internet för specifika enheter i nätverket. Så är problemet att om du vill redigera brandväggsregeln så när man skall spara en ändring t.ex. om man vill justera tiden för tillåten tid på internet så kan man göra ändringen, men när man sedan skall bekräfta ändringen för att den skall sparas. Då vill den inte spara och det kommer inte upp något felmeddelande heller.

 

En annan nackdel är att det inte går att ha flera brandväggsregler till samma enhet även om man inte skulle ha båda reglerna aktiva samtidigt. Men det är väl att göra med att programvaran är så pass simpel.

 

/Mathias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar att sätta upp regler med tidsintervaller. Problemet är att det inte går att spara ändringarna om man t.ex. vill justera tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där brukar vara en router som ens internetleverantör låter en låna medan man har kvar abonnemanget. Är det så i ditt fall?

Har leverantören i så fall någon support?

Eller har de någon annan router som det går att byta till?

 

Har du kollat om routern börjar fungera bättre efter en reset (återställning)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo precis! Har aldrig varit riktigt förtjust i dom när jag själv hade telia hade dom ett alternativ där man kunde ha ett annat system så man slapp deras Technicolor router. 

 

Det är väl så att jag får dra ett mail till internet leverantören och fråga om det är något känt problem hos den modellen.

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share



×
×
  • Skapa nytt...