Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Aktivera Windows


Bruno C

Rekommendera Poster

Min dator slutade ladda in Win 1 så jag satte in hårddisken i en annan och då fungerade det som det ska förutom att jag inte kan aktivera Windows trots att jag försökt läsa innantill hur man gör. Tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för licens för Windows 10, har du köpt det separat, kom det ihop med datorn som inte längre fungerar eller har du uppgraderat från någon annan Windows-version?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en gratisuppgradering från Win 7 Pro så jag har inget serienummer.Jag har nog inget nummer kvar från Win 7 heller. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har använt ett Microsoft-konto, dvs. en mejladress, för att logga in på förra datorn kan det vara som så att licensen är knuten till den och då kan gå att använda även i den nya datorn samt det finns några andra fall, se länk nedan. Annars är nog grundregeln att gratisuppgraderingar till Windows 10 är knutna till just den datorn (moderkortet).

 

Om licenser knutna till ett Microsoft-konto mm: https://www.howtogeek.com/226510/how-to-use-your-free-windows-10-license-after-changing-your-pc’s-hardware/

 

3 timmar sedan, skrev Bruno C:

Min dator slutade ladda in Win 1

Kanske kan fixas så att du kan fortsätta använda den datorn?

Men då får du nog beskriva bättre vad som hände.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ringde Ms support, en riktig tiopoängare,som verkligen gjorde allt för att hjälpa till. Efter att vänt ut och in på min dator konstaterade man att  originalskivan med Win 7 som ligger till grund för uppgraderingen till Win 10 tydligen inte är riktigt rumsren för serienumret är spärrat av Ms och då går det inte att aktivera Win 10. Jag fick i alla fall en del tips om saker jag kunde göra så nu ser problemet ut att vara löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...