Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Yahoo (via mailapp)


DePhaz

Rekommendera Poster

Hej

 

Håller på att bli vansinnig men jag ska försöka låta bli att uttrycka mig illa i tråden.

 

Har loggat in på Yahoo mail via mail appen (den man kan koppla konton till) på min Android telefon. Men nu har ett gammalt fel dykt upp igen nämligen att det kommer ständiga meddelanden om att deg inte går att logga in. Skitsnack, jag ÄR inloggad. Försöker skriva in mitt lösenord på nytt men det sägs vara fel. Ytterliggare skitsnack då det är RÄTT lösenord. Tog upp en gammal telefon och loggade in med uppgifterna "på nätet" och visst var det rätt lösenord. Överväger starkt att radera kontot ur appen men jag får många mail på det kontot så jag vill inte. Förslag på lösningar? (Förutom att ladda ner yahoos app då).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns inte så mycket andra uppgifter att hålla reda på (tror jag). Hade kontakt med en kollega som också hade samma problem. Lade telefonen på laddning för några timmar sedan och jag hade inte fått något fel meddelande ännu men det kanske kommer tillbaka igen. Till saken hör också att denna mail app är den enda del av telefonen som inte uppdateras. Det går inte att uppdatera den. I veckan hade till och med ficklampan uppdaterats (?) men mail appen uppdateras aldrig. Lite konstigt om ni frågar mig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt till gmail är min rekommendation...

Eller ladda hem annan app. Till yahoo går det väl att ansluta via IMAP och då fungerar i princip vilken app somhelst som kan hämta epost. Går att lägga i gmail, inbox, outlooks appar. De vill iofs helst ha ett gmail/outlook/exchange-konto i grunden.

 

ja se:

https://help.yahoo.com/kb/yahoo-mail-imap-settings-sln4075.html

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, DePhaz säger:

Finns inte så mycket andra uppgifter att hålla reda på (tror jag). Hade kontakt med en kollega som också hade samma problem. Lade telefonen på laddning för några timmar sedan och jag hade inte fått något fel meddelande ännu men det kanske kommer tillbaka igen. Till saken hör också att denna mail app är den enda del av telefonen som inte uppdateras. Det går inte att uppdatera den. I veckan hade till och med ficklampan uppdaterats (?) men mail appen uppdateras aldrig. Lite konstigt om ni frågar mig. 

Det kan ju vara skillnad på användarnamn & e-postadress.. och det kan vara lätt att få med 0 i stället för O, någon punkt på fel ställe, något mellanslag osv..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta att svaret har dröjt.

 

Monshi: Vet inte om jag förstod dig rätt men jag har funderat i banorna att det kanske går att skicka vidare Yahoo mailen till min Gmail automatiskt. Men det är kanske det du menar (jag är inte så hemma på sådant). Det vore kanske ett alternativ. 

 

Mikael63: Jo, det är lätt att skriva fel men jag skrev verkligen rätt lösenord. Det finns "Ingående" och "Utgående" uppgifter under inställningar. Den ena av dem accepterade lösenordet, den andra hävdade att det var fel. Är dock osäker på vilken och felet har inte återkommit under dagen. (Kuriosa: kollegan har fortfarande problem).

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror Monshi avsåg att du skulle göra antingen det ena eller det andra dvs. antingen byta till en Gmail-adress

ELLER

behålla Yahoo men byta App i mobilen.

 

Ditt eget alternativ kan man få hjälp med här:

https://help.yahoo.com/kb/sln22028.html

 

Och, som jag skrev tidigare så tror jag att lösenordet är rätt men att något annat kan vara fel.

 

Hur lyder det exakta felmeddelandet?

Fel lösenord

eller

Fel lösenord eller användarnamn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gmail går att ställa in så att den kör POP3 (eller imap? var länge sedan) mot annan server och hämtar mailen.

Men som sagt, vilken annan epostapp somhelst borde fungera mot yahoo.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...