Just nu i M3-nätverket
Jump to content

E-post från Bredbandsbolaget till Outlook och Samsung


Bertilh
 Share

Recommended Posts

När Bredbandbolaget uppgraderade sin webmailserver i slutet av janurri slutade e-posten att fungera på Outlook i datorn och på min ett år gamla Samsungtelefon. Bredbandsbolaget ger ingen support.  De hade bytt mitt användarnamn och enda chansen att ändra det i mobilen var att radera kontot med alla information och skapa ett nytt konto. Det hjälpte inte.  Det går itne att verifiera kontoinformation står det och att servern inte svarar. På mobilen går det varken att ta emot eller skicka.

Har testat alla deras inställningsförlag från hemsidan. Jag har lyckats få ingående post att fungera på datorn men inte SMTP och var 10e sekund kommer det upp en ruta om att ange användarnamn och lösenord. Det går inte att bli av med den så länge Outlook är uppe.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

som före detta kund hos Telenor (som äger Bredbandsbolaget) har jag bara ett råd.

Byt internetleverantör.

mvh

 

PS Har själv Bahnhof, vilket inte betyder att Bahnhof passar dig. Men jag nöjd. DS

Edited by jannejanne
Link to comment
Share on other sites

Ja det var just vad jag sa till supporten när de vägrade hjälpa mig. Problemet är den stora mängd kontakter som använder den adressen och så mycket som är kopplat till den. Jag har fibern genom dom.

Link to comment
Share on other sites

Så vitt jag vet är det ingen av internet-leverantörerna som hjälper en att ställa in mejlprogrammen mer än att de har anvisningar på webbplatsen.

 

Har du dubbelkollat att inställningarna mm stämmer överens med Bredbandsbolagets anvisningar?

Link to comment
Share on other sites

Använder du Outlook på mobilen också eller använder du Samsungs inbyggda epost app?

 

Jag har problem med Samsungs epost app sedan en tid och har inte lyckats lösa problemet. Till slut tröttnade jag och hämtade hem Blue Mail från Google Play. Med den fungerar det hos mig.

Edited by vertpre
Link to comment
Share on other sites

Jag har testat alla varianter av inställningar och framför allt dom från hemsidan ett 20-tal gånger fram och tillbaka både på telefon och dator. Jag ska testa förslaget med att gå ifrån Samsungs e-post app på telefonen för att se om det funkar där i alla fall.

Link to comment
Share on other sites

 Share



×
×
  • Create New...