Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Krims4

Komma in i låst samsung

Rekommendera Poster

Krims4

Har glömt lösenordet på min samsung s7. Hur kan jag komma in på den? Helst utan att alla filer försvinner

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Krims4

Den är utan simkort. Det är själva lösenordet på hemskärmen jag inte vet. Securebot eller vad de heter 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Monshi

jag citerar från swedroid

Är telefonen låst går den dessvärre inte heller att återställa, utan då behöver man ha inköpskvitto och sedan lämna in telefonen hos Samsung, då de har möjlighet att återställa den.

https://swedroid.se/forum/threads/loesenord-funkar-ej-efter-uppdatering-utelast-fran-mobilen.184811/#post-2633167

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Krims4
10 timmar sedan, skrev Monshi:

jag citerar från swedroid

Är telefonen låst går den dessvärre inte heller att återställa, utan då behöver man ha inköpskvitto och sedan lämna in telefonen hos Samsung, då de har möjlighet att återställa den.

https://swedroid.se/forum/threads/loesenord-funkar-ej-efter-uppdatering-utelast-fran-mobilen.184811/#post-2633167

Försvinner allt man har på mobilen då? Bilder osv

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Mikael63

Har du testat att ansluta en USB-kabel mellan telefonen och en dator?

Om inställningarna, i mobilen, för USB är "rätt" inställda kan du förhoppningsvis komma åt dina bilder den vägen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pelle Penna

Har du ett googlekonto med gmail så är ju chansen stor att du har aktiverat google photo och då kan du logga in där om du nu inte har samma lösenord förstås, det som du glömt bort, men där kan man komma vidare och ändra lösenord.

Google foto laddar ju upp bilder automatiskt så där kan du ha hela samlingen med lite tur.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Krims4
1 timme sedan, skrev Pelle Penna:

Har du ett googlekonto med gmail så är ju chansen stor att du har aktiverat google photo och då kan du logga in där om du nu inte har samma lösenord förstås, det som du glömt bort, men där kan man komma vidare och ändra lösenord.

Google foto laddar ju upp bilder automatiskt så där kan du ha hela samlingen med lite tur.

Jo det har jag men inte aktivetar det.  Alla bilder och filer är på det interna minnet 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Krims4
1 timme sedan, skrev Mikael63:

Har du testat att ansluta en USB-kabel mellan telefonen och en dator?

Om inställningarna, i mobilen, för USB är "rätt" inställda kan du förhoppningsvis komma åt dina bilder den vägen.

USB debugging? Tyvärr inte. Hade det problemet förut också när skärmen hade gått sönder och jag skulle försöka ta mig in med en otg kabel men då inte usb debugging var aktiverat kom jag inte in

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Monshi

Hoppas du lär dig läxan denna gång, säkerhetskopia är A och O på alla elektroniska enheter. Orsaken till dataförlust kan vara mången.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Krims4
41 minuter sedan, skrev Monshi:

Hoppas du lär dig läxan denna gång, säkerhetskopia är A och O på alla elektroniska enheter. Orsaken till dataförlust kan vara mången.

De är ju fortfarande kvar, bara det att jag inte kommer in på mobilen pga lösenordet.  Köpa knark på plattan och ha mobilen på sig kanske skulle funka?  Så polisen tar mobilen och läser upp den.

Om nu ens dom kan det.  För vad jag läst är Samsung s7 krypterad, men de kanske har nåt sätt att ta sig in ändå? 

Eller om det finns nåt företag som kan ta sig in eller få ut all fara från mobilen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cecilia
4 timmar sedan, skrev Krims4:

Eller om det finns nåt företag som kan ta sig in eller få ut all fara från mobilen.

Du kan höra med Ibas som hjälper polisen och andra med att få hur data från kraschande hårddiskar och annat liknande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Pelle Penna

Har du inte något micro SD-kort i för i så fall ligger bilderna nog där

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Krims4
1 timme sedan, skrev Pelle Penna:

Har du inte något micro SD-kort i för i så fall ligger bilderna nog där

Nej. Bara internminne 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...