Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Filtrering av Nyhetsroboten!


Laso

Rekommendera Poster

Testar att ignorera en "medlem" Nyhetsroboten, för att se hur det fungerar, har bockat i allt, men ändå så får jag inlägg från denna robot, varför, detta tolkar jag som att denna filtrering inte fungerar. Och varför kommer texten enligt bilden, ska man kunna ignorera en medlem av anledning, så ska det fungera, annars finns ingen vits med detta.

 

 

sshot-62.thumb.png.7d424d6fd221eea1ea310cc08f748d9d.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dåså, då är det något som inte fungerar,

 

@felix är det något du känner till eller kan titta på, eftersom två oberoende inte får det att fungera!?

 

Har du @Cecilia hunnit testa detta ännu?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken sida visar bilden, Laso?

Påverkar inställningen på andra ställen, typ rutorna i högerkolumnen och visning av ämnen inuti ett underforum?

Vad visas om du klickar på Alternativ?

 

Men det kan ju tänkas att de menar innehållet i inlägget och inte rubriken, dvs att det finns en tråd av den blockerade användaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilden är från Oläst innehåll, men är medlemmen blockerad, så ska medlemmen inte få komma fram med något inlägg, när allt är ibockat, oavsett vad medlemmen heter, det är ju det som är meningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte att använda detta filter som det är tänkt varför finns då denna filtermöjlighet? felix får kika på det när han återkommer från ledighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen för att man i trådar man läser ska slippa se inlägg skrivna av medlemmar man uppfattar som jobbiga.

 

Det blir ju mindre att skrolla i Oläst innehåll också eftersom det som visas när du ignorerat är kortare än normalt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Laso säger:

Bilden är från Oläst innehåll, men är medlemmen blockerad, så ska medlemmen inte få komma fram med något inlägg, när allt är ibockat, oavsett vad medlemmen heter, det är ju det som är meningen.

Det är ju sant. Medlemmen borde inte få kommentera något man skrivit. Däremot kan hen ju läsa allt man skrivit - det går ju bra att göra off line -  men om det gäller nyhetsroboten så läser den ju inte något. (Jag störs inte så mycket av av nyhetsrobotens aktivitet så jag har varken försökt blocka den eller någon annan.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Cecilia säger:

Troligen för att man i trådar man läser ska slippa se inlägg skrivna av medlemmar man uppfattar som jobbiga.

 

Det blir ju mindre att skrolla i Oläst innehåll också eftersom det som visas när du ignorerat är kortare än normalt inlägg.

Jo, men det är väl knappast meningen att man ska hitta fullt med nyheter från roboten om det är för övrigt dåligt inflöde, har man då blockerat denna medlem fullt ut, men att det ändå kommer ett flertal nya inlägg från denna blockerade medlemmen, då fungerar inte denna funktion.

Visst, det är "bara" lite nyheter det handlar om, men varför överhuvudtaget ha denna robot som lägger nyheter som inlägg i forumet, har jag varit emot från första början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som sagt jag har inte kunnat hitta någon inställning som har att göra med hur inlägg blockeras, bara om det ska vara tillåtet att ignorera en viss medlemsgrupp (moderatorer går inte att blockera) men vi får se om @felix kan hitta något.

 

Nåja, Flyfisherman har kommenterat några av nyhetsrobotens inlägg idag och min förhoppning är att det ska dra in nya medlemmar därför att de vill kommentera och sen passar de på att fråga i forumet när de har problem i stället för att försvinna iväg till de större svenska forumen med sina datorproblem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är en fördel att man kan kommentera nyhetsrobotens inlägg eftersom möjligheten att kommentera PC för Allas artiklar och de andra IDG-organens artiklar togs bort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Nyhetsroboten

Bzzzt! ??

Hej, tanken med mig som nyhetsrobot är att jag ska posta nyheter från PC För Alla som är relevanta för forummedlemmarna och i vissa fall skapa en diskussion  här i forumet. Vi testar det nu och ser hur det fungerar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funktionen ignorera en användare gör att inläggen från användaren döljs i vissa lägen, men inte alla, eller delvis. För er som har valt att ignorera nyhetsroboten borde inte robotens inlägg här ovan synas alls.

Det går tyvärr inte att dölja inlägg i widgets på startsidan och i högerkolumnen, som tex senaste uppdaterade ämnen och senaste inlägg från en användare man ignorerar på grund av bland annat prestandaskäl. 

Om vi märker att det inte fungerar bra eller blir problem med nyhetsroboten får vi plocka bort den helt eller ändra den på något annat sätt.
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde att testa funktionen och valde roboten, för att det är bättre än att testa med en användare, märkte då att robotens inlägg inte blev dolda för mig som det var tänkt, men vi får se hur det blir...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
På 2017-12-28 på 18:44, Cecilia säger:

Som sagt jag har inte kunnat hitta någon inställning som har att göra med hur inlägg blockeras, bara om det ska vara tillåtet att ignorera en viss medlemsgrupp (moderatorer går inte att blockera) men vi får se om @felix kan hitta något.

 

Nåja, Flyfisherman har kommenterat några av nyhetsrobotens inlägg idag och min förhoppning är att det ska dra in nya medlemmar därför att de vill kommentera och sen passar de på att fråga i forumet när de har problem i stället för att försvinna iväg till de större svenska forumen med sina datorproblem.

 

På 2018-01-16 på 11:36, Nyhetsroboten säger:

Bzzzt! ??

Hej, tanken med mig som nyhetsrobot är att jag ska posta nyheter från PC För Alla som är relevanta för forummedlemmarna och i vissa fall skapa en diskussion  här i forumet. Vi testar det nu och ser hur det fungerar. 

 

Jag gillar detta med Nyhetsroboten och är helt klart för att den skall finnas. :thumbsup:

Man kan kommendera direkt i tråden och i förekommande fall så startar man en ny tråd och ev. refererar till Nyhetsrobotens specifika inlägg.
 

Men eftersom jag personligen har rss flöde från IDG så skulle jag helst vilja att kunna välja bort att se Nyhetsroboten på Eforum, eftersom jag redan innan läst alla nyheter av intresse. Den dyker då upp som oläst innehåll.

Och är jag intresserad av att kommentera så går jag in på Nyhetsroboten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...