Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
canardlover

Win Media Player - hur starta en DVD-skiva..?

Rekommendera Poster

Mossa, nu står jag inte ut längre utan måste få fråga en sak som förmodligen får mig att framstå som en jubelidiot... :wacko: ...! Hur startar man en DVD-skiva som jag har matat in i DVD-spelaren..??????? Har vimsat runt i menyerna i WinMedPlayer i timtal utan att ha hittat den "rätta knappen". DVD-spelaren finns där bara inte..??!!...HJÄLP...!!!!!! :wacko: ..!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

"I Windows 10 går det inte längre att spela upp dvd-skivor. En lösning är i stället att skaffa VLC Media Player som är helt gratis."

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.639235/vlc-dvd

https://www.groovypost.com/howto/use-windows-media-player-windows-10-default-app/

"DVD support has been taken away..."

Redigerad av mbgtmari

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

OK, tack alla. Jag har redan VLC som jag använder normalt men skulle just nu vilja provköra ett antal DVD-skivor som jag bränt åt vår förening med WinMedPlayer eftersom många inte har något annat i sina datorer. Men det funkar tydligen inte när man har andra mediespelare installerade. Jag har för mig att om man inte har annan mediespelare i datorn och med WinMP som standardspelare i kontrollpanelen så skall skivan starta upp automatiskt med WinMP..?!...får testa i en sådan dator tydligen.....mvh/

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du har helt rätt mbgtmari, jag ställde nu om till WMP under rubriken "Ändra....spela upp automatiskt" och då springer den igång direkt i WMP. Jag hade för bråttom i min tidigare misslyckade omställning som jag gjorde under första rubriken "Ange dina standardprogram..." och då funkade det inte. Så nu kan jag testköra mina brända skivor i WMP...tack..!! Ställer sedan givetvis tillbaka till VLC igen som ju är helt överlägsen i alla avseenden(PS..utom möjligen att WMP korrigerar automatiskt för skivor brända i 4:3 och 16:9 format vilket VLC inte gör men har i stället en justeringsmöjlighet för detta..DS)....mvh/

post-125068-0-53077200-1486288117_thumb.jpg

Redigerad av canardlover

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Eller också kan du använda Windows DVD spelare som ingår i Windows 10.

Bara vissa fick den appen gratis vid uppdatering från windows 7 alla andra måste betala 147 kr

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...