Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

panelen till vänster med apparna


reso

Rekommendera Poster

Snälla forumister

 

min panel till vänster där man ser alla apparna plus kan bläddra till dom olika programmen

har försvunnit. Nu är det bara en panel med lite text om vad en del program heter.

 

Vad kan ha hänt, och hur får man tillbaks orginalet för windows 10

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Kan det vara Start-menyn du menar?

Den som kommer fram när man vänster-klickar på Windows-knappen eller trycker på Windows-tangenten.

Bifoga gärna en skärmbild tagen med t ex skärmklippverktyget på hur det ser ut för dig nu.

 

Vad hände i datorn innan problemet började, t ex en installation eller uppdatering?

Hur länge sen började det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det gäller startpanelen

det finns inga appar .

 

Jag kommer inte ihåg att det skulle vara någon uppdatering

 

Det bara var så en dag.

 

Kristian

post-33172-0-06886200-1458239759_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där ser ut som menyn som ska komma upp när man högerklickar på start-knappen.

Hur ser det ut om du klickar med den andra mus-knappen på start-knappen i din dator?

Har vänster- och höger musknapp blivit omkastade i andra sammanhang också i din dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där ser ut som menyn som ska komma upp när man högerklickar på start-knappen.

Hur ser det ut om du klickar med den andra mus-knappen på start-knappen i din dator?

Har vänster- och höger musknapp blivit omkastade i andra sammanhang också i din dator?

God middag Mrs C.

Musen funkar som den skall (efter deiverse tester)

Det händer ingenting när jag klickar med vänstra musknappen på windowsikonen

nere till vänster.

Det enda som händer är att ett timglas kommer upp några sekunder för att sedan

slockna .

Så för att starta om eller stänga av måste jag högerklicka på ikonen.

 

Rättelse:

Nu händer ingenting när jag klickar med vänster musknapp på ikonen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det vanliga problemet med att start-knappen och oftast appar lägger av. Det finns flera trådar om det problemet i Eforum, t ex

//eforum.idg.se/topic/350960-startmeny-%C3%A4r-korrupt/ en systemåterställning till en dag när det fungerade kan ofta hjälpa

//eforum.idg.se/topic/350822-startmenyn-i-windows-10-svarar-inte/ listar några andra trådar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, det vanliga problemet med att start-knappen och oftast appar lägger av. Det finns flera trådar om det problemet i Eforum, t ex

//eforum.idg.se/topic/350960-startmeny-%C3%A4r-korrupt/ en systemåterställning till en dag när det fungerade kan ofta hjälpa

//eforum.idg.se/topic/350822-startmenyn-i-windows-10-svarar-inte/ listar några andra trådar

Tyvärr fattar jag inte hur jag skall komma in och prova dom olika länkarna.

En länk säger:

Om du vill söka efter uppdateringen nu väljer du Start-knappen 851aefc6-d9e7-41b6-a160-2a5e45499b33_17. och sedan Inställningar 5d39d4c5-9d22-4b29-af02-df416d341a19_91. > Uppdatering och säkerhet > Windows Update > Sök efter uppdateringar. Om inte uppdateringen visas är det bara att vänta. Den är snart tillgänglig.

 

Vad gör jag ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En systemåterställning kan du genom att i startknappens högerklicksmeny välja Kommandotolken (administratör) och sen skriva in:

 

rstrui

 

I både aktivitetslisten längst ner och startknappens högerklicksmenyn har du också en Sök-funktion där du kan pröva med att söka efter t ex Inställningar för att se om det fungerar att komma dit på det sättet. Pröva båda sökställena för de är lite olika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du lyckats med att se till att datorn är uppdaterad och om det ej hjälper återställa datorn till en tidigare tidpunkt då datorn fungerade korrekt som windows lagrat?

 

skriv uppdatering i sök och välj :Sök efter uppdateringar.

 

Skriv återställning i sök och välj :Skapa en återställningspunkt och välj Systemåterställning.

 

Jag skulle gjort åtminstone dessa åtgärder innan en ominstallation.

 

LARSAS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör dessa kommandon via kommandotolken som administratör och starta om datorn:

 

dism /online /cleanup-image /restoreheatlh

 

sfc /scanhealth

 

Jag har löst samma problem 2 ggr på en hemmadator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...