Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Startmenyn i Windows 10 svarar inte


K Olagus

Rekommendera Poster

Hej,

 

Har en HP laptop med Windows 10 64 bit. Efter diverse problem med laptopen och Windows 10, fick den åka på service till HP. Det slutade med att jag fick en cd med Windows 10 64 bit.

När jag nu har haft Windows 10 ett tag, så märker jag att en del buggar har försvunnit men andra kommit till. Visserligen, efter en sökning på nätet, så ser jag att just det problem jag nu har - kommer inte in i START - verkar vara vanligt. Har dock inte sett något svar som hjälpt någon. Så jag tänker inte försöka testa alla dessa tips från kommandorader i kommandotolken till systemåterställningspunkter, eller rent av ominstallation av operativet, förrän jag frågat här på IDG. Vad är detta och vad gör man åt det?

 

K Olagus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Nog finns det förslag som har hjälpt, men det verkar vara olika saker som hjälper i olika datorer så det finns ingen lösning som fungerar i alla datorer, även om väntande uppdatering verkar vanligast följt av fel i användarprofilen. Här är de trådar om problemet som jag hittade vid en snabb koll i Eforum:

//eforum.idg.se/topic/350667-anv%C3%A4nda-appar/

//eforum.idg.se/topic/350329-problem-i-windows-10/

//eforum.idg.se/topic/350365-startknappen-i-win10-har-slutat-fungera/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jari Karivainio

Hej!

Har du uppdaterat windows 10 till version 1511? Jag upplever att problemen med startmenyn och Cortana försvunnit med denna.

 

/ Jari

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Har du uppdaterat windows 10 till version 1511? Jag upplever att problemen med startmenyn och Cortana försvunnit med denna.

 

/ Jari

Som jag har erfarit, så har jag inga möjligheter att påverka Windows Update. Dessa uppdateringar kommer vare sig jag vill eller inte. Nej, det tycks inte ha kommit in någon version 1511. Är det något jag kan hämta någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Nog finns det förslag som har hjälpt, men det verkar vara olika saker som hjälper i olika datorer så det finns ingen lösning som fungerar i alla datorer, även om väntande uppdatering verkar vanligast följt av fel i användarprofilen. Här är de trådar om problemet som jag hittade vid en snabb koll i Eforum:

//eforum.idg.se/topic/350667-anv%C3%A4nda-appar/

//eforum.idg.se/topic/350329-problem-i-windows-10/

//eforum.idg.se/topic/350365-startknappen-i-win10-har-slutat-fungera/

Nej, i dessa länkar fanns inget användbart. Tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det är samma problem även i ett annat användarkonto och det finns inget i Windows Update?

 

Okej, en systemåterställning till en tidpunkt innan problemet började är då bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...