Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Uppgradering blir uppdatering!


RolfCarlsson

Rekommendera Poster

Har ni observerat det här i Microsofts officiella blogg?

 

"Early next year, we expect to be re-categorizing Windows 10 as a “Recommended Update”. Depending upon your Windows Update settings, this may cause the upgrade process to automatically initiate on your device. Before the upgrade changes the OS of your device, you will be clearly prompted to choose whether or not to continue. And of course, if you choose to upgrade (our recommendation!), then you will have 31 days to roll back to your previous Windows version if you don’t love it."

 

/Rolf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det retar mig, eftersom det är fullständigt omöjigt att stänga av Micrsosoft insammlande av data som skickas av Windows 10, helt oavsett vad man sjäjv ställer in.

Huga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu finns det en artikel om detta på Computer Swedens webbplats. Men jag tycker att de borde skriva mera om vilka effekter det kan komma att få ute på de stora företagen. Jämför med vad som hände när Microsoft kom med Windows Vista. Många av det stora företagen vägrade att uppgradera från Windows XP eftersom programvaror som deras medarbetare använde dagligen inte fungerade under Windows Vista. Tänk vilket jobb deras dataavdelningar kommer att få med att hjälpa dem som i god tro gjort "uppdateringen" från 7 till 10 och sedan upptäckt att viktiga program inte längre fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den där artikeln står det:

 

"Efter nyår kommer Windows 10 att bli förvald som en rekommenderad uppdatering i Windows Update. Det betyder att alla som har standardinställningarna påslagna kommer att få Windows 10 nedladdat till sin dator."

 

Hur ändrar man dessa standardinställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske så här, om man absolut måste och törs http://blog.ultimateoutsider.com/2015/08/using-gwx-stopper-to-permanently-remove.html

 

Edit.

 

Ytterligare en tanke.

Vid något tillfälle har man accepterat villkoren för att använda nämnt proprietärt operativsystem. Accepterar man inte villkoren så kanske man ska använda något icke proprietärt operativsystem istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den där artikeln står det:

 

"Efter nyår kommer Windows 10 att bli förvald som en rekommenderad uppdatering i Windows Update. Det betyder att alla som har standardinställningarna påslagna kommer att få Windows 10 nedladdat till sin dator."

 

Hur ändrar man dessa standardinställningar?

 

Standardinställningar innebär att du har Windows update inställt på att automatiskt hämta och installera uppdateringar. Väljer du något av de andra alternativen i Windows update inställningar, har du inte standardinställningar.

 

Jag utgår ifrån att du nu har Windows 7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu finns det en artikel om detta på Computer Swedens webbplats. Men jag tycker att de borde skriva mera om vilka effekter det kan komma att få ute på de stora företagen. Jämför med vad som hände när Microsoft kom med Windows Vista. Många av det stora företagen vägrade att uppgradera från Windows XP eftersom programvaror som deras medarbetare använde dagligen inte fungerade under Windows Vista. Tänk vilket jobb deras dataavdelningar kommer att få med att hjälpa dem som i god tro gjort "uppdateringen" från 7 till 10 och sedan upptäckt att viktiga program inte längre fungerar.

Stora företag låter inte användarna över huvud taget installera några Windows-uppdateringar direkt från Microsoft utan de har egna uppdateringsservrar (WSUS) där endast testade och godkända uppdateringar läggs in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I den där artikeln står det:

 

"Efter nyår kommer Windows 10 att bli förvald som en rekommenderad uppdatering i Windows Update. Det betyder att alla som har standardinställningarna påslagna kommer att få Windows 10 nedladdat till sin dator."

Tycker det är lite idioti, "Knepet för att locka folk är att sluta fråga." vi frågar inte dig men vi sätter den som en rekommenderad uppdatering så att du ändå ska bli irriterad.

Bra där Microsoft. -.- 

 

Dock så klagar inte jag så mycket då jag har valt att uppgradera men jag vet andra som är mindre glada (pappa tex). 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...