Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Eforums Regler


Laso
 Share

Eforums Regler  

14 medlemmar har röstat

  1. 1. Har du ärligt läst igenom Eforums Regler, och förstått dessa?

    • Ja, det har jag.
      10
    • Nej, för mycket att läsa.
      2
    • Nej, vem bryr sig.
      2
    • Jag har tänk att göra det.
      0
  2. 2. Är Eforums regler lätta att hitta?

    • Ja, dom är lätta att hitta.
      7
    • Nej, var hittar jag dom?
      0
    • Vilka regler?
      2
    • Nej, man måste leta, innan man förstår var dom finns.
      5


Rekommendera Poster

En fråga har dykt upp angående tråden

 

Regler - lätta att se och komma åt?
Som återfinns i Testhörnan

http://eforum.idg.se...e-och-komma-åt/

Så frågan är då.

Hur många här på Eforum har verkligen hittat och läst Alla Eforums regler i sin helhet och förstått dessa?

 

Svara gärna på enkäten här ovan och försök att vara så ärlig som möjligt.

 

Du är anonym.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hoppas att så många som möjligt vill svara ärligt på enkäten, så vi kan få reda på om länken till reglerna är lätt att se/hitta eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tubular

Jag hoppas att så många som möjligt vill svara ärligt på enkäten, så vi kan få reda på om länken till reglerna är lätt att se/hitta eller inte.

Hej.

 

Erkänner utan större mankemang att jag inte själv läst dom förrän nu och det var på länken du har; Eforums regler, som jag då klickade på.

Tycker personligen att jag har så pass stor dos av moral och etik att jag inte bär mig illa åt och har inte känt behovet att läsa dessa regler, men har kanske fel angående saken.

Möjligtvis ligger kan jag då ha synpunkt på att reglerna är lite dolda.

Fann dom under kategorin; Mer. Reglerna skulle kanske ligga mer synligt.

Som du märker har jag få inlägg, men har varit med förr här så jag är inte ny på det viset.

 

Kan förresten tillägga att orsaken till att jag en gång trädde ur forumet här, var av just moraliska själ, men exakt vad det handlade om lämnar jag därhän, om du ursäktar. Det handlade dock om just moral och etik som jag tyckte någon bröt mot, men som fick X antal gillande och tankegångarna gick då att det var lite si och så med moralen här. Där och då kände jag att jag ville träda ur och gjorde så också.

Redigerad av Tubular
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ville ju ha ett ärligt svar och detta var 100% ärligt.

 

Är själv säkerligen medlem på ett par hundra olika forum med väldigt olika intresseinriktningar främst på svenska och engelska naturligtvis, men "reglerna" oavsett hur långa dom är... vissa är så långa så man får scrolla flera sidor nedåt... klickar man sig snabbast möjligt till slutet och klickar snabbast möjligt att man godkänner dom.

 

Använder man sitt sunda förnuft så behöver man inte läsa några regler på samma sätt som att man inte behöver plöja igenom Sveriges Rikes Lag för att kunna leva ett problemfritt liv i Sverige.  :thumbsup:

 

EDIT - kan bero på att jag både har NoScript och Adblock Plus aktiverat beroende på att jag sitter på en 2,5Mbit ADSL anslutning och stänger därmed av ALL REKLAM för att surfningen ska gå så snabbt och smidigt som möjligt!

Redigerad av Bocken Bruse
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst borde alla behärska vanlig netikett men finns reglerna skrivna och man måste godkänna dem för att få bli medlem kan man inte låtsas att man inte kände till att man t ex inte får ha en länk i sin signatur. En del forum tillåter detta så reglerna är inte lika för alla forum.

 

Jag tycker reglerna hos oss är föredömligt tydliga och lättlästa, vilket vi kan tacka Cecilia för.

 

För mig är reglerna lätta att hitta, eftersom jag sitter vid en stationär dator, men för dem som sitter vid en bärbar dator med liten skärm och bara ser Mer, som de då måste klicka på för att få upp Regler och Om Eforum, är det en annan sak. Kunde rubrikerna organiseras på ett annat sätt så alla direkt ser rubriken Regler vore det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker reglerna hos oss är föredömligt tydliga och lättlästa, vilket vi kan tacka Cecilia för.

Tack för berömmet, men reglerna såg i stort sett likadana ut innan jag blev medlem här så tacket ska tillfalla andra som var ansvariga för Eforum i början.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Tubular

Det var kanske inte så mycket bevänt med den där moralen jag trodde att jag hade.

När jag registrerade detta konto godkände jag reglerna utan att ha läst dom och därmed borde jag ha brutit mot reglerna genom att inte ha läst dom vid registreringen.

Därmed borde också ett varningspoäng utdelas till mig.

Åtminstone får jag väl ha ett "fiktivt"  sådant ditsatt av mig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var kanske inte så mycket bevänt med den där moralen jag trodde att jag hade.

När jag registrerade detta konto godkände jag reglerna utan att ha läst dom och därmed borde jag ha brutit mot reglerna genom att inte ha läst dom vid registreringen.

Därmed borde också ett varningspoäng utdelas till mig.

Åtminstone får jag väl ha ett "fiktivt"  sådant ditsatt av mig själv.

:)

Vi delar förstås inte ut några varningar för att man inte läst reglerna.

 

God fortsättning på julen!

Cecilia

Moderator

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag har inte läst alla reglerna. Varför inte fortsätta frågan med hur många som har läst alla reglerna, villkoren

 

När man installerar ett program? När man aktiverar en smartphone så den går att användas som smartphone? Eller läst alla lagar som kommer varje år från riksdag och eussr?

 

För att detta inte har ett dugg att göra med Eforums regler, som är klart och tydligt uppställda i femton punkter. Om man läser allt i en instruktion om hur man installerar ett program eller om man har lusläst varenda ny lag som kommit från vår riksdag har väl ingenting med den här undersökningen att göra.

Redigerad av mbgtmari
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu gällde det fortfarande hur vi ser på Eforum´s regler.

 

Och utifrån vad enkäten säger, så är det tydligen lite blandat för hur man läser dom regler som är satta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bocken Bruse

Men nu gällde det fortfarande hur vi ser på Eforum´s regler.

 

Och utifrån vad enkäten säger, så är det tydligen lite blandat för hur man läser dom regler som är satta.

En intressant fråga vad beträffar ämnet som sådant. Du som mod bör ju rimligen sitta på ganska mycket fakta... är det många som bryter mot reglerna? Följdfrågan blir i så fall - vilken eller vilka regler bryts det oftast mot? Medvetet eller omedvetet (p gr av att inte medlemmen läst reglerna)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är färre än ett inlägg i veckan som bryter not villkoren och då är det oftast reklam för egen vinning tror jag. Det är då inte vanliga användare som skriver utan sådana som kommer hit bara för att tipsa om sin egen webbplats t ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eforums regler står ju efter nästan varje inlägg. Det är ju bara att klicka på länken antar jag. Men jag har inte kollat dessa regler eller länken. För övrigt har jag blivit kallad för internettroll av en här på forumet :-( Det kanske är mot reglerna. 

/Maria

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eforums regler står ju efter nästan varje inlägg. Det är ju bara att klicka på länken antar jag. Men jag har inte kollat dessa regler eller länken. För övrigt har jag blivit kallad för internettroll av en här på forumet :-( Det kanske är mot reglerna. 

/Maria

 

Var hittar du den länken, om du ser den nästan efter varje inlägg?

Jag kan inte hitta en sådan länk om Eforums regler?

 

Om du anser att du tagit illa vid om någon kallar dig för något du inte vill, så ska du använda knappen Rapportera, och göra en anmälan, så kommer den anmälan att behandlas, och anser moderatorerna att ett regelfel är gjort, så blir det en åtgärd.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittar du den länken, om du ser den nästan efter varje inlägg?

Jag kan inte hitta en sådan länk om Eforums regler?

 

Om du anser att du tagit illa vid om någon kallar dig för något du inte vill, så ska du använda knappen Rapportera, och göra en anmälan, så kommer den anmälan att behandlas, och anser moderaterna att ett regelfel är gjort, så blir det en åtgärd.

Jag försökte anmäla just det inlägget men jag fick meddelande om att hela tråden skulle bli anmäld . Men det kanske beror på min webb-läsare att det blev så. Jag använder Chromium nu. Det kan också bero på att jag använder stor text ? 

/Maria

Redigerad av MariaE
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laso när det gäller länk efter inlägg. Nu kan jag ha fel, men jag undrar om mariae inte menar den länk du har i din signatur. 

 

När det gäller reglerna så jag läste dom nog inte, inte vad jag kommer ihåg nu. De brukar oftast gå ut på att använda sunt förnuft.

 

En sak gällande reglerna jag försökte kolla dom här via registreringsformuläret men då fick jag inte upp dom. Antar att man måste fylla i de andra uppgifterna först. Men skulle vara bra om det går att få upp dom så man kan läsa innan man fyller i uppgifterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försökte anmäla just det inlägget men jag fick meddelande om att hela tråden skulle bli anmäld . Men det kanske beror på min webb-läsare att det blev så. Jag använde Chromium nu. Det kan också bero på att jag använder stor text ? 

/Maria

Jag antar att det är detta inlägg du avser?

//eforum.idg.se/topic/347431-ny-på-linux-önskar-råd/?p=1645715

 

Där står:

 

Ditt beteende börjar likna ett trolls...

http://sv.wikipedia....i/Internettroll

Inget annat.

 

Jag använder Wikipedia som stöd:

 

 

Internettroll, oftast bara kallade troll, är personer som skriver på internetfora och liknande (ursprungligen på Usenet) i syfte att provocera fram känslomässiga svar, gräl eller utdragna ofruktbara diskussioner som inte leder någon vart. Ordet är internetslang.

och

 

Inläggen som trollen skriver är vanligtvis provokativa, märkliga, irrelevanta och oseriösa.

 

Har rödmarkerat sådant jag tycker stämmer väl med dina inlägg.

Notera att detta är mitt tycke.

Välkomnar en anmälan för prövning.

Det torde finnas ett antal trådar/inlägg att beakta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du anser att du tagit illa vid om någon kallar dig för något du inte vill, så ska du använda knappen Rapportera, och göra en anmälan, så kommer den anmälan att behandlas, och anser moderaterna att ett regelfel är gjort, så blir det en åtgärd.

Vad moderaterna anser kan vi väl bortse från ;-)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share

×
×
  • Skapa nytt...