Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Regler - lätta att se och komma åt?


Flyfisherman

Rekommendera Poster

Såhär ser det ut hos mig, när jag sitter vid en bärbar 15,6, så det märks nog inte vid en stationär med 17 tum´s skärm eller större.

 

Jag måste klicka på Mer för att kunna se regellänken, och det kanske är så att ett antal sitter med mindre skärmar, och missar detta.

En länk som bara säger Mer, är för många antagligen ganska intetsägande.

 

Har inte stationära datorn igång, håller på att bygga om hela nätverket,

Så jag kör bara med bärbara för tillfället, och har inte tänkt på detta ärligt talat.

post-13429-0-79350500-1419445452.png

post-13429-0-36832400-1419445943.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första gången på läge som jag såg vart reglerna ligger. =)

 

Kan du inte göra en tråd och fråga hur många som har läs alla reglerna på det här forumet?

 

 

Så här ser det ut för mig.

post-73763-0-93869000-1419445671_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det som känns som vi borde få en ändring på detta.

Jag glömde att säga att jag kör med 1980x1080 bildskärm.

 

Att lägga "Reglerna knappen" längst till vänster i menyn; skulle detta avhjälpa problemet med att slippa "klicka Mer" för dom som har mindre skärmupplösningar?

Om det är möjligt vill säga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en lista på vilken skärmupplösning som funkar och inte funkar.

1280 x 800 ingen
1280 x 960 ingen
1400 × 1050 ingen
1600 × 1200 ja
2048 × 1536 ja
2800 × 2100 ja
1280 × 1024 ingen
1680 × 1050 ja
1920 × 1200 ja
2560 × 2048 ja
1366 × 768 ingen
1600 × 900 ja
1920 × 1080 ja
2560 × 1440 ja
2560 × 1600 ja

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med 1366 x 768 för tillfället. Så visst stämmer det.

Jag prova att använda debug i Chrome för att testa det. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att lägga "Reglerna knappen" längst till vänster i menyn; skulle detta avhjälpa problemet med att slippa "klicka Mer" för dom som har mindre skärmupplösningar?

Om det är möjligt vill säga...

Med skärmupplösningen 2560x1440 ser det ut så här:

 

post-9397-0-63864000-1419447249_thumb.jpg

 

Men ärligt talat, vem läser regler? Jag gör det aldrig på de forum jag deltar.

Sunt förnuft säger allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med skärmupplösningen 2560x1440 ser det ut så här:

 

attachicon.gifRegler.JPG

 

Men ärligt talat, vem läser regler? Jag gör det aldrig på de forum jag deltar.

Sunt förnuft säger allt.

Hej,

 

Jo för det mesta och särskilt alla gamla medlemmar finns inte detta behov, men i moderaternas rapporthörna dyker det hela tiden upp saker som inte behövt vara där pga. att en del, särskilt nya medlemmar som inte brytt sig om att läsa reglerna innan dom startar nya trådar och inlägg; inte läst eller ens hittar till reglerna.

 

Mvh

 

[Edit] Vilket naturligtvis gäller samtliga medlemmar att läsa igenom: //eforum.idg.se/index.php?app=forums&module=extras&section=boardrules 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller nya medlemmar så måste de väl godkänna reglerna under registreringen.

 

Jo, men som hos många ställen, så behöver man inte läsa igenom utan det räcker med att godkänna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På min "mesta surfdator" som jag kör Win XP Pro Sp3 med hjälp av 22" skärm med upplösning 1024 x 768 hittar jag inga regler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När det gäller nya medlemmar så måste de väl godkänna reglerna under registreringen.

Alldeles riktigt!

Men, det är på var och ens ansvar att läsa reglerna, finns egentligen inte något bra försvar mot detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det som känns som vi borde få en ändring på detta.

Jag glömde att säga att jag kör med 1980x1080 bildskärm.

 

Att lägga "Reglerna knappen" längst till vänster i menyn; skulle detta avhjälpa problemet med att slippa "klicka Mer" för dom som har mindre skärmupplösningar?

Om det är möjligt vill säga...

Det är säkert möjligt men det skulle leda till att något annat hamnar i Mer-menyn i stället.

 

Eftersom det är på gång en större uppdatering av Eforum lär det inte ändras nu utan vi får, om det fortfarande är aktuellt, ta upp det efter uppdateringen.

 

 

Här är en lista på vilken skärmupplösning som funkar och inte funkar.

1280 x 800 ingen
1280 x 960 ingen
1400 × 1050 ingen
1600 × 1200 ja
2048 × 1536 ja
2800 × 2100 ja
1280 × 1024 ingen
1680 × 1050 ja
1920 × 1200 ja
2560 × 2048 ja
1366 × 768 ingen
1600 × 900 ja
1920 × 1080 ja
2560 × 1440 ja
2560 × 1600 ja

 

Det hänger nog inte bara på den valda upplösningen utan även på om man har ställt in någon förstoring i Kontrollpanelen - Bildskärm (där man kan välja mellan 100%, 125% och 150% i Windows 7) samt på fönsterbredden (man behöver ju inte köra webbläsaren i max-storlek).

 

 

Med skärmupplösningen 2560x1440 ser det ut så här:

 

attachicon.gifRegler.JPG

Jag antar att du har ställt in en förstoring till 125% eller mer eller har ett fönster som inte täcker hela bildskärmens bredd.

 

 

På min "mesta surfdator" som jag kör Win XP Pro Sp3 med hjälp av 22" skärm med upplösning 1024 x 768 hittar jag inga regler.

Hittar du ett "Mer"-val?

I så fall klicka på det.

 

 

Alldeles riktigt!

Men, det är på var och ens ansvar att läsa reglerna, finns egentligen inte något bra försvar mot detta.

Alldeles riktigt, men om man inte läser reglerna vid registrering så lär man nog inte göra det bara för att det är lätt synligt i menyn (pessimist i detta fall).
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du har ställt in en förstoring till 125% eller mer eller har ett fönster som inte täcker hela bildskärmens bredd.

Än behöver jag inte förstoring, men det kommer säkert med tiden. Är bara 67 ;)

Om jag väljer att fönstret ska täcka hela bildskärmen, så är det exakt samma. Dvs det visas fram till Mer, men inget mer.

Annars kör jag med 2 webbsidor sida vid sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen tycker jag att forumreglerna är rent häpnadsväckande undangömda här på Eforum!

Inte ens om jag skriver forumregler i sökrutan hittar jag dem. Och att de skulle finnas under praktiskt taget sista och egentligen intetsägande valet Mer på menyraden tycker jag är otroligt långsökt, nära nog löjligt.

Jag tycker Forumregler absolut skulle vara en egen rubrik närmast till höger om Eforum, vilket jag ser längst till vänster på menyraden.

Och när jag klickar för att rapportera ett inlägg, står under skrivarutan bl.a.:

"Detta formulär ska ENDAST användas till att rapportera brott mot forumreglerna..."

Där tycker jag det vore självklart med en länk på ordet "forumreglerna".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittar du ett "Mer"-val?

I så fall klicka på det.

Tack för det tipset. Jodå... under MER ligger sex länkar varav regler är en.   :) 

 

Får jag vara nyfiken och fråga varför just detta med Forumets Regler kan aktualiserats julhelgen 2014?

 

Om det nu är viktigt med reglerna så varför inte lägga in dom i det tomma utrymmet mellan MER och VISA NYTT INNEHÅLL.

 

Jag är tom så "fin i kanten" så om jag ex skulle efterfråga om tips om ex ett lättanvänt men kraftfullt 1080p Full HD videoredigeringsprogram så skulle jag skriva uttryckligen att det inte behöver vara ett gratisprogram för att den som avger tipset borde fatta att jag varken har tänkt att betala 100 kronor eller 10.000 kronor för programmet utan jag har tänkt tanka ner det via någon torrentsajt. Men eftersom jag antar att det inte uppskattas att man diskuterar torrents här på forumet så avstår jag att nämna detta över huvud taget utan bara anger att det kvittar vad programmet kostar. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...