Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ljudet stängs av när jag höjer/sänker volymen


eken81

Rekommendera Poster

Hej

 

Har sedan en tid problem med att när jag höjer eller sänker volymen på min Samsung Galaxy S4 så pausas eller stängs ljudet av. Måste vara telefonen och inte appens fel för samma sak händer i appen för, Spotify, Youtube och Sveriges Radio.

 

Samtidigt något jag tror hör ihop eftersom det uppstod samtidigt. På alarmet på telefonen går över till ljudlöst efter att ha ringt 1-2 sekunder. Ser man på skärmen ser man ännu att man kan stänga av eller mutea det. Så det har inte stängt av själva alarmet, bara ljudet.

 

Hjälp tack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Har sedan en tid problem med att när jag höjer eller sänker volymen på min Samsung Galaxy S4 så pausas eller stängs ljudet av. Måste vara telefonen och inte appens fel för samma sak händer i appen för, Spotify, Youtube och Sveriges Radio.

 

Har inget bra svar men sker detta enbart när du justerar volymen med knappen på sidan eller även om ju justerar volymen från inställningarna?

 

Edit: eller via volymknapp på headset?

 

 

Samtidigt något jag tror hör ihop eftersom det uppstod samtidigt. På alarmet på telefonen går över till ljudlöst efter att ha ringt 1-2 sekunder. Ser man på skärmen ser man ännu att man kan stänga av eller mutea det. Så det har inte stängt av själva alarmet, bara ljudet.

 

Detta problem och andra problem med alarm är något många inklusive jag själv har råkat ut för med S4 (jag har en S4+)

Har hittat en riktigt bra app som ersätter den inbyggda:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.alarmclock.xtreme.free

 

Förutom vanliga larmfunktioner kan man bestämma längd för individuella larm.

Jag har ett sådant för en påminnelse där det räcker att jag hör signalen i 5 sekunder och inte behöver stänga av det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...