Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mus, t-bord, skärm fryser slumpvist


Gatukontoret

Rekommendera Poster

Ja, då behöver du nog inte köra Memtest eftersom UEFI BIOS redan konstaterat att det är fel på det. Du bör ta ut de två minnesstickorna som sitter i C1 och D1.

 

Kolla upp vad det är för garantier på dem, en del tillverkare har flera års garanti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej, nu är jag tillbaka. Corsair har livstidgaranti, men det är skitdyrt att skicka tillbaka prylar till dom från sverige. Så det blir nog billigast att köpa nya. Jag kollade vad moderkortet klarade för hastighet och det var 1333mhz, 1600mhz och 1866mhz. Dom som sitter i nu är på 1333mhz. Kan jag då köpa 2 nya som ligger på 1600mhz? Tänkte mig dessa isf: http://www.inet.se/produkt/5315228/corsair-4gb-2x2gb-cl9-1600mhz-vengeance-lp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt Inet.se så har dom endast 1 års garanti. Tack, jag skrev  en tråd där. Så hoppas på bra svar därifrån gällande minnena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Reklamation är en annan sak än garanti. Enligt konsumentköplagen har man alltid möjlighet att försöka reklamera något i tre år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej.
Jag bytte ut minnena, men problemet kvarstår. Fick dock ingen BSOD, utan allt bara fryste till. Kunde inte göra något annat än starta om från knappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick precis en BSOD. Glömde dock kolla vad UEFI BIOS säger om minnena. Men sist jag kollade, vilket var när jag satt i minnena, var att allt var OK.

Detta stod på BSODen. Jag kunde inte få en såkallad dump fil, då den bara står och tuggar, händer ingenting.

 

"A clock interrupt was not received on a secondary processor within the allocated time interval

 

Technical information:

*** STOP: 00000101 (0000000000000019, 0x0000000000000000, 0xFFFFF88005F65180, 0X0000000000000002)"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan kanske ta en halvtimme att få en dumpfil så man behöver vara tålmodig.

 

Om det bara är en enda BSOD med en viss STOP-kod vet man inte om den är relevant eller bara ett symtom på ett allmänt problem i datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gatukontoret

Jag fick en till BSOD idag. Väntade i drygt 40 minuter, men jag fick ändå ingen dumpfil. Det var samma text som tidigare post av mig. Vad är fel om jag får den felkoden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gatukontoret

Då jag redan har senaste BIOS för mitt moderkort så får jag testa höjja volten på PCH prylarna. Annars får jag ta och leta vidare i de andra länkarna du gav mig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gatukontoret

Nu har jag ändrat PCH 1.1v till 1.1125v och PCH 1.5 till 1.525v. Hoppas att det löste sig nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gatukontoret

Problemet är inte löst. Fick precis en BSOD, samma som tidigare. Men den här gången, när jag startade datorn igen, så kom jag till startskärmen innan windows startar. Och den sa "Overclocking failed, enter setup to re-configure"

 

Det enda overclocking jag har är XMP och ändrad volt på PCH.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gatukontoret

Fick precis en 0x101 STOP kod medans jag spelade, vilket är ovanligt.
Jag ska göra memtest nu inatt. Återkommer med resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gatukontoret

Körde minnestest hela natten och fick 0 error. Så minnena är det då inga fel på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det kan ha och göra med kylningen! För jag har inte haft en enda bsod sen jag öppnade fönstret. Det har varit ca 15 grader i rummet med fönstret öppet. Annars är det runt 24.

 

Jag kan dock inte ha fönstret öppet när det är minusgrader ute, då dör växterna jag har här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...