Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svensk Version av Windows XP Home


Cacke

Rekommendera Poster

Hej!
Jag köpte en OEM Svensk Version av Windows XP Home till min förra dator som jag har i min nya dator.

Mitt problem är att den låser sig slumpmässigt.

Jag har kört ett otal gånger CHKDSK.
Jag har skannat med olika program i normalt läge och i felsäkert läge.
Jag har testat avinstallera program och försökt rensa datorn från fil rester.
Jag har testat olika hårddisks program och alla säger olika saker om min hd.

Jag vill ha hjälp eller tips av en PC expert. INTE av en hobby nörd.

För jag vill inte formatera datorn för jag har inget windows att installera längre när jag gick och aktiverade mitt OEM en gång till.

HUR kan jag se vad som verkligen orsakar att datorn hänger sig slump mässigt?

MVH M

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Skapad
  • Senaste svar

OEM-licenser får enligt licensvillkoren inte flyttas mellan datorer.

Alla som skriver här gör det som hobby, om du vill ha hjälp en expert så är det väl bäst att vända sig till ett proffsföretag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag vet det att det är för 1 dator endast men jag visste inte om det.

nå vad ger ni får tips?




OEM-licenser får enligt licensvillkoren inte flyttas mellan datorer.

Alla som skriver här gör det som hobby, om du vill ha hjälp en expert så är det väl bäst att vända sig till ett proffsföretag.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra början är väl att se till att du har en giltig Windows-licens.

"Jag har testat olika hårddisks program och alla säger olika saker om min hd."
Vilka program och vad säger de?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra början är väl att se till att du har en giltig Windows-licens.

"Jag har testat olika hårddisks program och alla säger olika saker om min hd."
Vilka program och vad säger de?


Ja jag köper ett nytt windows när jag måste...

jag minns inte vad dom hette men dom sa poor, fair och healty. alla prg jag har kört har vart shareware eller freeware.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska testa sin hårddisk så är ju det bästa att använda tillverkarens testprogram, det är ju trots allt de som känner till hur hårddisken är tänkt att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man ska testa sin hårddisk så är ju det bästa att använda tillverkarens testprogram, det är ju trots allt de som känner till hur hårddisken är tänkt att fungera.


Kan du ge en länk till filen?

Min hårddisk heter: SAMSUNG HD501LJ
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hutil http://www.samsung.com/global/business/hdd/support/utilities/Support_HUTIL.html

Jag har för mig att en del personer har svårt att få igång programmet från en CD och i så fall finns en äldre version på den nedladdningsbara CDn http://www.ultimatebootcd.com/ Såvitt jag förstår så är det en äldre hårddisk du har och i så fall borde ju en äldre version av programmet fungera lika bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hutil http://www.samsung.com/global/business/hdd/support/utilities/Support_HUTIL.html

Jag har för mig att en del personer har svårt att få igång programmet från en CD och i så fall finns en äldre version på den nedladdningsbara CDn http://www.ultimatebootcd.com/ Såvitt jag förstår så är det en äldre hårddisk du har och i så fall borde ju en äldre version av programmet fungera lika bra.


kan du kort säga hur jag ska köra hutil?

på hårddisken, usb eller cd skiva?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia @ 2009-05-31, 20:02
Hutil 210 ISO (For CD ROM Drive).zip (Size : 1.5MB)
zip-filen packas upp så man får en iso-fil och den bränns på en CD-skiva som avbild/image.
CD-skivan ska man sedan starta datorn från.


okey, jag ska testa det senare.

Jag brände det med deepburner som en iso och startade datorn med cdn men det kom 2 meddelanden.

out of memory och cant open

fast den var i dos läget.

vad ska jag prova med nu?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pröva med Hutil som finns på den andra skivan jag nämnde.


du menar ultima boot cd?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fixar det inte. =(
Det låter inte så svårt när man läser hur man ska göra men sen när jag ska göra det så är det en massa -f osv i dos.
Inget enklare sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur långt har du kommit med Ultimate Boot CDn?


Ladda ner Ultimate Boot CD ISO filen och placera den i en egen katalog Ladda ner UBCDfix.exe filen och köra den, extrahera i ovanstående mapp Från denna mapp klicka på filen fixubcd2.bat och följ instruktionerna <-- Hit kom jag men inte längre. Vet inte vilka kommandon jag ska skriva in i dos fönstret.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du inte bara bränna ISO-filen på en CD eller DVD?
Det gjorde jag en gång jag behövde skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man bootar datorn från skivan.
God natt! (eller god morgon om det har hunnit bli det Blinkning )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hel Och Ren
Hej!
Jag köpte en OEM Svensk Version av Windows XP Home till min förra dator som jag har i min nya dator.

För jag vill inte formatera datorn för jag har inget windows att installera längre när jag gick och aktiverade mitt OEM en gång till.



MVH M


Hej!

Från det ena till det andra!

Jag fick med en OEM till min dator när jag köpte denna.och har säkerligen aktiverat denna närmare 5-10ggr på ett par år!

Det är bara det att du får kontakta Windows Automatiska Kundtjänst och få en NY nyckel!

Dom sa också till mig på affären där jag köpte denna att det gick att aktivera 3ggr på 3 Månader Utan att man måste kontakta kundtjänst, men det kanske är 3 ggr Totalt?

Mvh
Helren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan aktivera hur många gånger som helst på samma dator men du får inte flytta det till en annan dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man bootar datorn från skivan.
God natt! (eller god morgon om det har hunnit bli det Blinkning )


Kan du länka till den fil som jag ska bränna på cd och boota med för den jag botade med hamna jag tillslut i windows ändå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://pharry.org/data/ubcd411.exe
Sen gäller du att du bränner ISO-filen som avbild/image i brännarprogrammet så att datorn kan startas från skivan. ISO-filen ska inte packas upp innan bränningen och ISO-filen ska inte brännas som DATA-CD för då läggs själva ISO-filen som en enda fil på skivan och då funkar det inte heller.

Sedan kan man behöva ändra i BIOS-inställningarna så att BIOS försöker starta datorn från CDn i stället för från hårddisken.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://pharry.org/data/ubcd411.exe
Sen gäller du att du bränner ISO-filen som avbild/image i brännarprogrammet så att datorn kan startas från skivan. ISO-filen ska inte packas upp innan bränningen och ISO-filen ska inte brännas som DATA-CD för då läggs själva ISO-filen som en enda fil på skivan och då funkar det inte heller.

Sedan kan man behöva ändra i BIOS-inställningarna så att BIOS försöker starta datorn från CDn i stället för från hårddisken.


Filen du har länkat till nu är väll en exe fil?

http://pharry.org/data/ubcd411.exe
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...