Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Svensk Version av Windows XP Home


Cacke

Rekommendera Poster

  • Svars 57
  • Skapad
  • Senaste svar

Jag kom så långt att jag fick 3 program som kunde testa min Samsung Hårddisk men när jag körde dom så gick det inte, jag försökte trycka på PRINTSCRN men det gick inte att klistra in bilden för jag var ju tvungen att starta om datorn i normalt läge.

Tänkte visa error meddelandet som jag fick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får skriva av eller möjligen använda en digitalkamera och fota av bildskärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag googlar på felmeddelandet så får jag förslaget att det blev något fel när filen laddades ner.

Kontrollera att den nedladdade exe-filen har MD5-värdet: f244281ec6310a90780e730f0b073d5a

Du kan t ex använda http://www.pc-tools.net/win32/md5sums/ för att få fram MD5-värdet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För Invecklat för mig.

Jag provade att bränna hutil men även det klagade på för lite minne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök ladda ner filen en gång till och se om det går bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad står dessa för:

händelse id: 7026 Service Control manager
händelse id: 4226 TCIP

Frågar för dessa uppkommer i samband med att datorn låser sig.

i systemlogg boken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den första listar drivrutiner som inte kunde startas. Om den kommer så kommer den väl när datorn startas.

Nummer två: TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts.
För många anslutningar till internet igång, t ex pga att ett fildelningsprogram är igång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej

men jag fildelar inte men jag har på internet explorer, msn messenger och program som använder internet som update checker, telia sms i datorn och mer vet jag inte vad som kan tänkas använda internet utan min vetskap
 
hur väljer jag vad som får gå ut på internet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm, jag börjar undra om du har skadliga program i datorn. Jag antar att du har ett antivirusprogram i datorn, men förutom det så sök igenom datorn med MBAM och en online-skanning samt installera en brandvägg. Du hittar länkar på min webbsida
http://ceblstockholm.googlepages.com/home

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cecilia @ 2009-06-03, 10:35
Hmm, jag börjar undra om du har skadliga program i datorn. Jag antar att du har ett antivirusprogram i datorn, men förutom det så sök igenom datorn med MBAM och en online-skanning samt installera en brandvägg. Du hittar länkar på min webbsida
http://ceblstockholm.googlepages.com/home


Jag ska läsa sidan och testa. Tack.
Glömde att säga att jag har telias säkerhetspaket dvs F-secure. De är de jag har.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har du redan en brandvägg och ska inte installera en till. Det är i brandväggen som du väljer vad som får gå ut på internet som du frågade tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har du redan en brandvägg och ska inte installera en till. Det är i brandväggen som du väljer vad som får gå ut på internet som du frågade tidigare.


NU har jag kollat i min brandvägg och det var massor av program, alla hade tillgång till Internet.

Förr när man inte hade internet då kunde man tex använda word utan internet uppkoppling, varför kräver den det nu?

Och vilka program måste ha internet för att fungera?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte varför Word behöver komma åt internet för jag har inte haft Word installerat på flera år.

Är det några program som du inte känner igen i listan över godkända program?
Har du ett lokalt nätverk med några datorer innanför en router eller är din dator ensam hemma hos dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det finns program med konstiga namn. Får väll googla och se om det finns info på nätet om dom jag inte känner till.
Jag har bara denna dator direkt i modemet. Min gamla dator som jag har pratat om var farlig att ha på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är något du inte får fram så fråga här, eller kanske snarare i en ny tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte varför Word behöver komma åt internet för jag har inte haft Word installerat på flera år.

Är det några program som du inte känner igen i listan över godkända program?
Har du ett lokalt nätverk med några datorer innanför en router eller är din dator ensam hemma hos dig?


Jag vet inte hur jag ska uttrycka min fråga men program som är avinstallerade eller borttagna av andra orsaker är deras filrester bara vit och blåa?
för det finns iconer i brandväggen som är det.

Typ Internet Explorers icon ser ju ut som den gör.
Och den går att urskilja.

Har ingen webcamera eller Digital.

Tänkte om det är ett tecken på att det bara är program rester så är det bara att Deleta dom.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, du kan ta bort dem från brandväggsinställningarna. Om programmen trots allt skulle finnas kvar så kommer det ju då upp en fråga nästa gång de försöker ansluta till internet, eller om det är något som F-secure känner till själv så kanske den lägger till dem automatiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför visar eset nod online scanner att jag har virus medans mitt Telia Säker Surf inte visar några tecken på virus?

konstigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det inte finns något antivirusprogram som känner igen alla skadliga filer som finns så är det nog helt enkels som så att just det du har råkat ut för känns igen av Nod32 men inte av F-secure. Vad hittar Nod32? Både typ av skadligt program och i vilka filer och mappar det finns är intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har jag 3 frågor.

Vilket antivirus är bäst och då menar jag som känner av mest?
Om man gör online scanningar regelbundet i framtiden blottar man sin hårddisk för företaget varje gång?
Den sista frågan minns jag inte, börjar bli senil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det finns inget som är absolut bäst. Både Nod32 och F-secure tillhör de bättre.

2. Nej, filerna skickas inte upp utan du laddar ju ner ett litet program som går igenom hårddisken. Det är bara resultaten som skickas upp till företaget så att det kan visas i webbläsaren.

3. Hehe.

1 forts. Det är ju bra att komplettera antivirusprogrammet, oavsett vilket det är, med andra typer av säkerhetsprogram, t ex antispionprogram. Jag tipsar om det på min webbsida
http://ceblstockholm.googlepages.com/home

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man installera efter 30 dagars program och sen ta bort det och installera det igen? det var vad jag glömde bort då.

sen undrar jag om du har en rensnings guide som man kan följa för mamma klagar på att hennes dator har börjat gå söligare och den arbetar mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"kan man installera efter 30 dagars program och sen ta bort det och installera det igen?"
Normalt sett inte.

Vad hittar Nod32? Både typ av skadligt program och i vilka filer och mappar det finns är intressant. Det kanske inte hittar allt utan det finns något kvar.

När det gäller din mammas dator så börja med att söka igenom datorn med antivirusprogram, antispionprogram och online-sökning som jag tipsar om på min webbsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...