Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grattis Sverige


roger_malmö

Rekommendera Poster

Och nu är Carl B på väg ut för stupet.....

Jag trodde du var var sugen på politiska poäng Rodden. Sådana får du inte för att spela på kvällstidningars och miljöpartisters fördomar. Jag har ingen aning om, och det har ingen annan heller förmodligen, vad Bildt gör i sina privata ventures. Men det är ganska (tillbakavisande) talande att så många sossepolitiker förutsätter att någon med delade förutsättningar automatiskt måste vara korrupt. Kan det vara så att sossarna känner sig själva eller? Sånt jävla spekulativt spektakel så man blir mörkrädd.

Att sitta i tveksamma och tudelade roller som politiker/andra intressen - herregud - det var väl sossarna som skapade det fenomet. Skärp er!!!

 

Gnäll på något konkret istället Rodden!

 

EDIT: Även om det skulle visa sig att Bildt gör något fel så är det framtiden som får visa det. Det du gör nu är inget annat än att spela AB andra billiga spekulanters ärenden. Du är smartare än så, det vet jag.

 

[inlägget ändrat 2007-01-09 01:07:53 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 158
  • Skapad
  • Senaste svar
Och nu är Carl Bildt på väg ut för stupet

 

 

Han är en slipad politiker,med både en och två rävar bakom

varje öra,

[inlägget ändrat 2007-01-09 01:15:51 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och nu är Carl B på väg ut för stupet.....

 

Knappast oväntat, maken till omänsklig, girig och egoistisk politiker har jag inte sett till i Sverige iaf.

 

Intressant läsning i sammanhanget:

http://www.hrw.org/reports/2003/sudan1103/25.htm#_Toc54492746

 

Som synes är rapporten från oberoende Human Rights Watch och inte från någon kvällstidning eller miljöpartiet.

Inte särskilt smickrande läsning om Lundin Oil som Carl Bildt sitter i styrelsen för, Bildt omnämns dessutom i texten.

 

Förutom gas och olja tjänar dessutom Bildt pengar på moraliskt tveksamma saker som alkohol, porr och vapen.

[inlägget ändrat 2007-01-09 02:12:36 av SYS64738?]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom gas och olja tjänar dessutom Bildt pengar på moraliskt tveksamma saker som alkohol, porr och vapen.

Citat från valrörelsens intelligenta ord eller? Vad är moraliskt tveksamt med porr och alkohol 64738? Vapenskiten håller jag med om att man skall ta så stort avstånd ifrån som man kan, men förklara resten. Är du gått och blivit frireligiös och pryd på sistone där sprit och sex plötsligt är tabu?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du gått och blivit frireligiös och pryd på sistone där sprit och sex plötsligt är tabu?

 

Har ingenting emot varken alkohol eller sex så länge ingen far illa av det.

Men sex är inte synonymt med porr, åtminstone inte för mig.

Det enda porr leder till är en snedvriden kvinnosyn, jag har sett en del porr i mina dar och gemensamt i alla porrfilmer är att kvinnorna är inte mycket mer än objekt.

Vad gäller alkohol har jag ingenting emot det i måttliga mängder, men det ligger ett enormt ansvar hos dom som tillverkar och säljer alkohol för att se till att så få som möjligt blir alkoholister.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det enda porr leder till är en snedvriden kvinnosyn, jag har sett en del porr i mina dar och gemensamt i alla porrfilmer är att kvinnorna är inte mycket mer än objekt.

 

...och männen framstår som enastående intellegenta skådespelare som gör allt för kulturen. Kan du identifiera dig med männen då ? ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gnäll på något konkret istället Rodden!

 

Säger man något vettigt så får man ju inga svar...;)

 

Skämt å sido (vuxet uttryck, det här börjar bra). Jag vet inte vad jag retar mig mest på. Det är nog en blandning av nedanstående:

 

- Att CB satt i "morgonsoffan" och ljög om att han inte kunde tacka nej.

- Att Fredrik R säger att allmänheten inte vet så mycket om optioner.

- Att Marita Ulfskog ser ut som en gråtfärdig pensionär då hon målar upp det "hemska" som CB gjort.

- Att Fredrik R inte drog i bromsen i går på TV4. Tryckt ned reporter och sagt stopp. Jag tror att de skandaler som blossar upp, om man nu kan kalla det skandaler, beror på att det är betydligt enklare att producera den typen av nyheter än att göra en dokumentär och politiska beslut och dess konsekvenser. Vad lär dom sig på journalisthögskolan egentligen ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...