Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grattis Sverige


roger_malmö

Rekommendera Poster

Göran har ju knappt någongång argmenterat FÖR vad hans politik ska tillföra, han har ägnat stor del av valörelsen till att klanka ner på andra istället för att berätta varför han ska bli sittande.

Detta glöms tydligen alltid bort i dessa debatter. Tacka fan att man inte vinner om man inte för fram sin politik utan väljer att debattera som trotsiga barn.

 

Hur kan Persson förresten kläcka ur sig något som "Vi kommer aldrig att acceptera högerns systemskifte.". Det är väl precis samma sak som att säga att han inte respekteras svenska folkets demokratiska val och vilja?

 

Jag tycker att en arbetslös ensamstående förälder jobbar och står i betydligt mer om dagarna än vad alla konsulter gör.

Uppenbarligen har du aldrig arbetat som eller vet hur stressande det kan vara att arbeta som konsult. Det där är riktiga sossefördomar!!! Det är sådana åsikter, som att det enda ärliga arbetet är typ i stålindustrin eller med en yxa i handen, som fått sossarna att gå i graven. Dömer man ut en hel industrisektor på det sätt som GP gjort, kallar det för "piggarbete" osv. så är det klart som sjutton att man förlorar ett val.

 

Hur det nu kommer gå efter systemskiftet återstår att se, men jag vågar nog ändå tro på att det ligger mer sunt förnuft i baktankarna även hos högern än den rikemansdjävul Göran Persson har målat upp åt svenska folket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 158
  • Skapad
  • Senaste svar
Nu har vänstern bevisat vad dom kan under 12 år, nu får mitten-högern visa vad dom kan under 4 år, fungerar det inte så är det snart val igen och till skillnad ifrån nu så har vi då bevis på hur dom klarat jobbet, innan dess är det lösa spekulationer baserade på idiologiska dogmer.

Sunt talat! Inget säger ju att deras politik kommer att hålla, men jag är helt klart villig att se vad detta systemskifte eventuellt kan förändra. Jag har rätt stora förhoppningar om att det inte kommer bli i närheten av så illa som många befarar. Men som sagt är det upp till bevis nu.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kan Persson förresten kläcka ur sig något som "Vi kommer aldrig att acceptera högerns systemskifte.". Det är väl precis samma sak som att säga att han inte respekteras svenska folkets demokratiska val och vilja?
Vad gäller Perssons uttalande så kan det ju tolkas så som man själv vill. Att "acceptera" något är lika med att ge upp kampen, och det är väl knappast vad ett oppositionsparti gör? Hade 100% av befolkningen gett högeralliansen sitt förtroende så hade det varit annorlunda. Nu är det ändå hälften som är för, och hälften som är emot.

 

Sedan tycker jag att det är lite löjligt när politiker (oavsett vilka) säger något i stil med "Svenska folket har gett oss förtroende, bla bla..." när valresultatet är typ 50,1-49,9 %. Då har man i princip lika många emot som för (även om det är 53-47.. same shit.

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

[inlägget ändrat 2006-09-18 08:14:14 av TicoRoman]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu är det bara att gilla läget. Att Göran avgår är en gramgång för vänster blocket

För honom också tydligen. Fallskärm på 5,5 miljoner och 56 000/månaden till sin död. Tur att han är så konsekvent i sin kamp mot högavlönade bortskämda direktörer. Så mycket var hans ideologi värd... ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är oehört korkat att säga att det kommer gå åt helsike utan att först ge dem chansen att bevisa motsatsen.

 

Och OM det går åt helsike, så är EN anledning att de har ett elände att städa upp och få ordning på.

 

Person sa innan valet att han vill göra det en och det andra och allting ska bli så bra. Visst. Vad har hans sysslat med i 12 år då, det är fortfarande samma snack som då och inget har hänt sen dess, varför skulle det göra det den här gången?

 

Nä, det är skönt att slippa se och höra honom, självgod och maktgalen som han är, det är väl inte direkt ett kännetecken för socialdemokraternas ideologi, eller? Han skiter fullständigt i hur det går för sverige och dess medborgare, men det låter väldigt gulligt och fint när han pratar om det.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag röstade (m) (som jag alltid har gjort) av den anledningen att jag tycker man har rätt angreppssätt när det gäller skapandet av jobb och nya företag - en aktiv och mer offensiv politik som faktiskt är ämnad att hjälpa företag att växa (politiker skapar inte tillväxt). Vänsterblocket verkar, som vanligt, tro att jobb, företag och tillväxt (och pengar till välfärd) är något som kommer av sig självt. Först måste vi se till att skapa framgångsrika företag - därefter kan vi fundera på vad vi ska göra med skattepengarna för att öka servicen.

 

Sänkt A-kassa tycker jag är helt ok. Självklart blir den en morot för folk att anstränga sig mer. Många gör det redan - men många sitter också och väntar på att jobben ska komma till dem utan större ansträngning. Målet för varje individ måste vara att skaffa sig ett arbete. Jag har själv 6 års univ. utbildning men inte innebär detta att jag sitter och förväntar mig endast högkvalificerade (IT-)jobb. Hittar jag inga sådana så kan jag tänka mig brevbärare, arbeta i butik, inom vården etc etc samtidigt som jag fortsätter att söka arbete. Inget säger att jag inte kommer att hitta ett "bättre" jobb längre fram. Ska man få mat och tak över huvudet till familjen så måste man arbeta - få har det alltid varit och kommer så att förbli.

 

Framför allt tycker jag att ALLT arbete ska värderas högt. Det spelar ingen roll om du sopar gator eller är stadsminister - alla behövs.

 

Måste till sist säga att för mig var det ändå vemodigt att se Persson lämna skeppet. Dels har man vant sig vid att ha honom vid rodret, men jag måste också säga att jag har full respekt för honom även om politiken varit för lam. En mycket kompetent, ambitiös och sympatisk (jag är för långt ifrån honom för att drabbas av den s.k. "buffligheten") människa. Lycka till med "torpet" säger jag. Det är dig väl förunnat. Tycker även synd om FP vars partiledare drabbats av en massa elände. Han förtjänar bättre och jag hoppas han till slut ändå hamnar i regeringen. FP:s ställningstaganden när gäller skola, invandring m.m. gjorde att jag sånär la rösten dit istället.

 

 

[inlägget ändrat 2006-09-18 11:21:16 av Dev]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Fallskärm på 5,5 miljoner och 56 000/månaden till sin död.

Var hittade du den uppgiften?

Jag läser väl fel tidning, för där stod inget sådant

 

 

Lasse 52

 

Ibland är även en M4-skruv ovärderlig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var hittade du den uppgiften?

http://expressen.se/index.jsp?a=687579

Men Anjuna glömde ett därefter:

Han är nämligen berättigad till så kallad full statsrådspension. Om han inte skaffar sig ett annat arbete innebär det att en fallskärm på 5 580 200 kronor utlöses. De pengarna betalas ut innan han fyller 65 i januari 2014. Därefter är han garanterad minst 56 000 kronor i månaden fram till sin död.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personangrepp raderade av moderator

 

SYS_64738,

Du får härmed en varning för personangreppen som du mycket väl vet inte är tillåtna på Eforum. Skärpning!

 

[inlägget ändrat 2006-09-20 12:39:31 av Erik Junesjö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:)

 

Huuur kunde jag veta att du skulle bli arg på mig? Som vanligt....

 

Stick och brinn moderatjävel.

 

Nåja, ta det nu lugnt. Vi har helt enkelt HELT olika uppfattningar, värderinger, erfarenheter och tankesätt. Människor är olika, svårare än så är det inte.

 

Och nej, jag röstade inte på moderaterna, skulle inte komma på tanken. Men det blev självklart åt det blå hållet.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och OM det går åt helsike, så är EN anledning att de har ett elände att städa upp och få ordning på.

Jag hade ingen aning om att vi hade det så dåligt. Borgarna målar upp en bild som inte stämmer överens med verkligheten.

 

Vi kan aldrig veta hur det skulle ha varit om de blåa fått styra landet i nästan hundra år som sossarna & co gjort. Vi har det dock väldigt bra vilket får mig att tänka att sossarna inte är så dåliga som vissa påstår.

 

A.C.Magic

power to the people

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För honom också tydligen. Fallskärm på 5,5 miljoner och 56 000/månaden till sin död. Tur att han är så konsekvent i sin kamp mot högavlönade bortskämda direktörer. Så mycket var hans ideologi värd...

 

Jag tycker riksdagspolitiker är värd en hög lön för det jobb de gör. Oavsett om de är gröna, röda blåa eller gråa. Hög lön för arbetet men ingen livsvarig pension då man får lämna in. Ett års uppsägningstid med lön vore skäligt som för de flesta andra.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A-kassan ska vara en tillfällig källa till ersättning under en period då man står utanför arbetsmarknaden. För att alla ska motiveras att söka jobb (och då menar jag alla typer av jobb.. även om det inte passar den enskildes utbildning eller om det inte innebär en lön som man tycker sig förtjäna) krävs att A-kassan ligger på en nivå så att det lönar sig väsentligt att gå från A-kassa till arbete. Och sen till sjukskrivningar och förtidspensioner. Självklart finns det dem som är för sjuka för att arbeta. De skulle också kunna få relativt god ersättning om det vore så att vi andra går till arbetet. Men ingen kan påstå att alla som idag är förtidspensionerade inte skulle kunna sköta ett arbete om viljan fanns.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min far är 73 år och började att jobba som 14 åring och avslutade sin arbetskarriär som nybliven 70 åring. Han har idag ut 10000:- som alliansen vill sänka till 9000:-. Han jobbade alltså i 56 år och kommer nu att tackas med 10% pensionsavdrag på en redan usel pension.

Tack alliansen !

Min yngre bror som hade ett välbetalt arbete drabbades som 32 åring av hjärnblödning och blev rullstolsbunden , nu kommer alliansen att sänka hans sjukbidrag så att familjen troligen måste sälja sin villa och flytta till annan ort där barnen mister sin trygghet, kompisar och skola, tack alliansen.

Nu börjar det att brinna men det skiter jag i, jag vill att mina nära och kära skall ha det bra och kunna upprätthålla sin standard som dom obbat för istället för att Mohammed på Rosengård skall försörjas.

Farsan har betalat skatt i 56 år till Sverige men det skiter muppen Reinfeldt i.

dagens fråga.

- Vad är solidaritet ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stick och brinn moderatjävel.

 

Hahaha, slappna av och tugga i er att ni förlorade valet. Gnället kan ni överlåta till de som är bra på det (Göran P)

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då borde du ju stödja en politik som gör att "Mohammed på Rosengård" får större möjlighet att hitta ett arbete och försörja sig själv. Då kommer han att bidra till statskassan istället för att ta från den... .vilket leder till större möjligheter att satsa på exempelvis pensionärerna. Man kan prata om olika bidrag och ha hur höga nivåer som helst .. men pengarna måste faktiskt komma någonstans ifrån. I vänsterns värld kommer de uppenbarligen från skyn. Skulle fler av oss arbeta så skulle det inte vara några problem att ta hand om våra gamla och sjuka.

 

Att din närstående (som uppenbarligen är så sjuk att han måste ha stöd från samhället) inte får den ekonomiska hjälp han behöver beror ju på att det finns en massa andra (mer eller mindre friska) människor som tar det ifrån honom.

 

Man kan inte börja med att fråga sig "hur mycket ska vi höja bidragen eller pensionerna". Först måste man fråga sig "hur ska vi få in mer pengar så vi kan höja bidragen (för dem som verkligen behöver dem) och pensionerna".

 

[inlägget ändrat 2006-09-18 16:18:30 av Dev]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men ingen kan påstå att alla som idag är förtidspensionerade inte skulle kunna sköta ett arbete om viljan fanns.

Tror du man blir förtidspensionär utan anledning ? Vem anställer ngn som är utdömd som arbetsför av en läkare ?

En sak håller jag med om ,sätt ditt fuskarna men låt resten vara i fred

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du som verkar vara lite röd i kanten gillar säkert detta också:

 

Jag har en nära vän som hade två företag för ca 10 år sedan. Han flyttade pengar, fakturor etc mellan bolagen och undvek därmed en del skatt. Jävla fifflare tänker ni.

 

Som ett brev på Posten, ville Skattemyndigheten se alla papperna och de kommer rätt snart fram till att han gjort detta avsiktligt och skall därmed betala skatt och straffskatt. Skattemyndigheten ålägger honom _personligen_ att betala in i runda slängar 1.5 miljoner. Han blir naturligvis förbannad, aktiebolag är egna juridiska personer och ska själv betala sin skatt, han är enbart ägare och styrelseordförande, inte ens anställd i bolagen.

 

Han pluggade regelverket (sossarnas verk) och hittade en del intressanta punkter. Den skatt som han personligen ska betala är pensionsgrundande (givetvis), men han behöver inte betala in skatten, det räcker att det är bokförd på hans skattekonto. Naturligtvis ger han fullständigt f*n i att betala och behåller pengarna. Då går skulden till kronofogden. De vill sätta honom i konkurs, men för att det ska gå, måste han skriva under. Tror ni han gör det?

 

Några år senare lyckas han bli sjukpensionär på heltid. Han lever rätt gott på den pension han får numera. Den enda skatt han nånsin betalat, är den på bensin, sprit och tobak.

 

Om nu fler får för sig att överutnyttja systemet, då kan ni själv räkna ut vad som händer. Givetvis röstar han på (s), så länge dom är kvar vid makten kan han fortsätta med det han gör.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vänsterns värld kommer de uppenbarligen från skyn.

Och från alliansen kommer det från dom som redan är utslagna, farsan och min handikappade bror skall betala din skattesänkning. FAIR ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då går skulden till kronofogden

vill fogden ha något tar han det oavsett underskrift eller inte , bättre kan du Lillfeildt

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Det "de utslagna, farsan och den handikappade brodern" betalar är möjligheten för tusentals friska och arbetsföra att stå utanför arbetsmarknaden och leva på bidrag. Det är där orättvisan ligger.

 

Skulle man leva i det perfekta samhället där endast de i arbetsför ålder som är för sjuka för att arbeta är de som går hemma så skulle man ha råd att ge dem 100% A-kassa och digra bidrag i övrigt. Jag skulle inte ha ett dugg emot att mina skattepengar gick till de som verkligen behöver det. Så är det dock inte idag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...