Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grattis Sverige


roger_malmö

Rekommendera Poster

Grattis alla som

- Har en välfylld plånbok

- Inte är arbetslös

- Inte är barnfamilj

- Inte har föräldrar som är pensionärer

- Inte är sjuk eller handikappad

- Inte är så fattig att du inte har råd att besöka tandläkare eller köpa dig plats på privatkliniker.

Detta är en katastrof för de utsatta i samhället som de egoister som röstat på alliansen får ta ansvar för. Ta hand om kreti och pleti har vi råd med men inte våra mor-far föräldrar som skapat vår välfärd eller de som utan egen förskyllan är sjuka eller arbetslösa.FY FAN

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 158
  • Skapad
  • Senaste svar

Det är på tiden att det rörs om i grytan, vänsterkartellen jobbar väldigt bra i opposition. Det vänder och blir bättre nästa val.

'

 

-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis alla som

- Har en välfylld plånbok

- Inte är arbetslös

- Inte är barnfamilj

- Inte har föräldrar som är pensionärer

- Inte är sjuk eller handikappad

- Inte är så fattig att du inte har råd att besöka tandläkare eller köpa dig plats på privatkliniker.

 

Så är det ju idag, efter 12år av vänsterregering, vad mitten-högern kan göra åt dessa problem har vi ju inte sett ännu.

 

När man knappt kan skillja blocken åt längre så är det få som fortfarande tror på "högerspöket".

 

Lyft blicken, se till vad som blir och inte blir gjort i politiken, det är fyra års regerande vi ser framför oss om det blir skifte, med röda skygglappar ser du allt i svart/vitt.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad mitten-högern kan göra åt dessa problem har vi ju inte sett ännu

 

Jag har väldigt svårt att se hur t.ex. sänkt förmögenhetsskatt skulle kunna förbättra läget för arbetslösa och pensionärer.

 

[inlägget ändrat 2006-09-17 22:22:28 av SYS_64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta hand om kreti och pleti har vi råd med men inte våra mor-far föräldrar som skapat vår välfärd eller de som utan egen förskyllan är sjuka eller arbetslösa

Ska vi tolka din stringenta analys som att alla över 65 blir utan bidrag med omedelbar verkan, eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis alla som

- Har en välfylld plånbok

- Inte är arbetslös

- Inte är barnfamilj

- Inte har föräldrar som är pensionärer

- Inte är sjuk eller handikappad

- Inte är så fattig att du inte har råd att besöka tandläkare eller köpa dig plats på privatkliniker.

Detta är en katastrof för de utsatta i samhället som de egoister som röstat på alliansen får ta ansvar för. Ta hand om kreti och pleti har vi råd med men inte våra mor-far föräldrar som skapat vår välfärd eller de som utan egen förskyllan är sjuka eller arbetslösa.FY FAN

 

hehe, även grattis till oss som är vråltrötta på Göran Persson och hans lakejer. Vi rökte ut honom ur hålan till sist..

 

Sen måste jag bara undra varför alla vänstersympasitörer alltid försöker måla fan på väggen så fort det blir en borgerlig valseger? Göran har ju knappt någongång argmenterat FÖR vad hans politik ska tillföra, han har ägnat stor del av valörelsen till att klanka ner på andra istället för att berätta varför han ska bli sittande. Men man ska ju inte vara elak, trots allt såg han nog själv till att vi borgerliga avgick med segern.

 

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen måste jag bara undra varför alla vänstersympasitörer alltid försöker måla fan på väggen så fort det blir en borgerlig valseger?

 

Ja, läser man valmanifestet så kan nog "högerspöker" vara väl grundat på vad högern vill genomföra. Det är inga små reformer.

 

Men nu har svenskarna röstat. Personligen är jag skitless på en skitgubbe som Göran Persson. Men för den skullen så känner jag att individen är viktigare än pengarna. Så har jag analyserat högern. Det är pengar som styr.

 

Som någon skrev. Sänkt akassa och slopad förmögenhetsskatt/fastighetsskatt. Man behöver inte vara blind för att se vilka som DIREKT gynnas av sånna faktorer.

 

Men det är klart är man 100% säker på att man inte blir arbetslös eller sjuk så är det lätt att vara borgare.

 

Men nu är det upp till bevis. Nu ska borgarna bevisa att de verkligen är ett parti som vill alla väl.

 

Som sagt...upp till bevis. Fram med jobben. Annars tror jag det blir jävligt tungt val om 4 år.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som någon skrev. Sänkt akassa och slopad förmögenhetsskatt/fastighetsskatt. Man behöver inte vara blind för att se vilka som DIREKT gynnas av sånna faktorer.

 

Visserligen, men gynnas inte alla om folk får arbete istället för akassa? Men det är klart att om man får pengar utan att jobba så väljer ju många det, kan väl då vara rätt klokt att sänka ersättningsnivåer för att få folk att jobba istället (givetvis ska detta kopplas samman med enklare och billigare för företag att anställa). Jag tror detta kommer bli riktigt bra, och till min glädje kastade Göran in handduken fick jag just höra. Kunde inte börjat bättre :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På sätt och vis är jag inte ett dugg förvånad.

Det senaste årtiondet har gått mot mer egoism och mindre solidaritet och empati med sina medmänniskor.

 

Och vad är då naturligare än att rösta på moderaterna, egoismens eget parti.

 

Men förhoppningsvis kommer deras politik att slå tillbaka mot dom själva, om några år kommer vi att se kravaller i Sverige liknande dom vi såg i Frankrike när man försämrade anställningsskyddet för unga.

 

 

[inlägget ändrat 2006-09-17 23:12:28 av SYS_64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men nu är det upp till bevis. Nu ska borgarna bevisa att de verkligen är ett parti som vill alla väl.

 

Som sagt...upp till bevis. Fram med jobben. Annars tror jag det blir jävligt tungt val om 4 år.

 

Kan hålla med där till 100%, nu är det upp till bevis, men till skillnad från vänstern så anser jag att dom är värda att få chansen.

 

Nu har vänstern bevisat vad dom kan under 12 år, nu får mitten-högern visa vad dom kan under 4 år, fungerar det inte så är det snart val igen och till skillnad ifrån nu så har vi då bevis på hur dom klarat jobbet, innan dess är det lösa spekulationer baserade på idiologiska dogmer.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad är då naturligare än att rösta på moderaterna, egoismens eget parti

 

Ähh det där var väl lågt, men det kännetecknar mycket väl vänstersidans valrörelse, klanka på andra och berätta inte vad du tänkt göra åt problemet själv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen, men gynnas inte alla om folk får arbete istället för akassa? Men det är klart att om man får pengar utan att jobba så väljer ju många det, kan väl då vara rätt klokt att sänka ersättningsnivåer för att få folk att jobba istället (givetvis ska detta kopplas samman med enklare och billigare för företag att anställa).

 

Det är väll det som sagts i denna valdebatt. Jobb eller bidrag. Som om sossar inte vill jobba utan leva på bidrag. Det är rena dumheter. Det är frågan HUR jobben ska komma fram.

 

Vad Alliansen gör här är att de FÖRUTSÄTTER att folk inte vill jobba. Därför sänker de akassan och kanske blir det som många befarat att nu pressas löner ner.

 

Självklart ska alla ha jobb. Men att sänka akassa och ta bort förmögenhetsskatt/fastighetsskatt. Det rimmar dåligt. Man tror att om företagen slipper betala skatt så kommer dom stanna kvar i Sverige.

 

Jag tror inte på att företagen är ett enda dugg patriotiska. De kommer fortfarande anställa utländsk arbetskraft. De kommer fortsätta leta priskapningar. Så denna förmögenhetsskatt sänkning gynnar då bara de som privat har en stor och fet plånbok.

 

Jag tror detta kommer bli riktigt bra, och till min glädje kastade Göran in handduken fick jag just höra. Kunde inte börjat bättre :-)

 

Jag delar av uppenbara skäl inte din optimism. Men nu är det bara att gilla läget. Att Göran avgår är en gramgång för vänster blocket. Mycket av denna debatt har handlat om honom som person. Det finns ett starkt HAT i högerblocket mot denna person.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visserligen, men gynnas inte alla om folk får arbete istället för akassa

 

Till vilket pris?

Jag går hellre på bidrag än jobbar till slavlöner som 57 kr/tim vilket är vad Reinfeldts barnflicka får i lön.

Jag trodde i min enfald att slaveriet var avskaffat i Sverige.

 

Höj minimilönerna och minimera löneskillnaderna istället för att sänka bidragen.

 

Förresten, att vi kan ha högkonjuktur utan att alla behöver jobba är väl jättebra?

Dom tekniska landvinningarna i samhället bäddar ju för att folk får det bekvämare hela tiden, vi går ju mot ett samhälle där färre behöver jobba.

 

Och vad är ett jobb egentligen?

Jag tycker att en arbetslös ensamstående förälder jobbar och står i betydligt mer om dagarna än vad alla konsulter gör.

 

[inlägget ändrat 2006-09-17 23:52:01 av SYS_64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul för er alla som tycker att smurfarna kommer att lösa alla problem. Det blir säkert kul att sparka på dem som redan ligger. Reinfeldt är en förvirrad Robin Hood som kommer att ta från de fattiga och ge till de rika.

 

Om a-kassan sänks så mycket som de vill leder det till att alla arbetslösa måste ta vilket skitjobb som helst, även jobb där lönen kanske är hälften av den arbetsmarknadsmässiga. Att de även vill göra det svarare att vara med i facket, genom att avgifterna inte blir avdragsgilla, visar tydligt att moderaterna inte är något arbetarparti.

 

Roligt att borgarnas satsning på valaffischer lönade sig. Jag har en känsla av att folkpartiet köpt varenda reklamplats i hela landet.

 

Jag har fru och två små barn. Eftersom vi båda arbetar undrar jag om vi kommer att få behålla en extra tusenlapp i månaden som de lovat. Kanske efter skatt men eftersom allt kommer att bli dyrare kommer vi snarare att förlora några tusenlappar varje månad.

 

Det som kommer att kosta mer är:

 

* dagis

* bilförsäkringar

* räntan kommer att stiga

* troligen dyrare egenavgifter till läkarbesök och dyrare medicin

 

Alla vi stackare som inte har råd med en lettisk barnflicka kommer att bli lite fattigare när vi stannar hemma för vård av barn eller är föräldralediga. Eftersom de vill sänka antal dagar som man kan tillbringa hemma för vård av barn, måste jag kanske förklara för min dotter att farbror Reinfeldt tycker att barn inte ska få vara sjuka oftare än x-antal dagar per år. Vem fan bryr sig om öroninflammation?

 

Därför finns det ingen chans att borgarna vinner två val i rad!

 

A.C.Magic

power to the people

 

[inlägget ändrat 2006-09-17 23:26:59 av A.C.Magic]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag delar av uppenbara skäl inte din optimism.

 

Jag förstår det, och respekterar det. Inget är som bekant svart eller vitt och särskilt inte när det gäller så stora frågor som att styra ett helt land.

 

Men om inte annat så tror jag ändå att det är bra för Sverige att vi rör om i grytan då och då.

 

Så du kan nog fira lite ändå, för förändring kan vara bra. Kanske kammar vänsterblocket till sig och erbjuder tufft motstånd i nästa val. Den som lever får se 2010

 

Mvh

G

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fru och två små barn.

 

Kul för dig, det har jag med. Min fru och jag är båda glada att vi äntligen får poitiker till makten som ägnar sig åt politik.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Bergström
om några år kommer vi att se kravaller i Sverige liknande dom vi såg i Frankrike när man försämrade anställningsskyddet för unga.

 

Så du tycker det är fel att en borgerlig majoritet vunnit ett demokratiskt val? Så några vänster-falanger ska börja frihetskämpa och slå sönder butiker för småföretagare?

 

Typiskt vänster-dynga, lär er förlora och acceptera majoritetens vilja själva någon gång!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så några vänster-falanger ska börja frihetskämpa och slå sönder butiker för småföretagare?

 

Det är inte direkt så att jag uppmanar till det, men det är vad jag tror kommer att hända om alliansen driver igenom sin politik fullt ut.

 

Typiskt vänster-dynga, lär er förlora och acceptera majoritetens vilja själva någon gång!

 

Och det ska komma från högern...

Borgarna är ju ett parti mer så det är väl ingen konst att vinna då.

 

För övrigt tycker jag att vi borde bygga en mur jämns med dalälven, stänga av vattenkraften till södra Sverige och skaffa egen regering i norrland.

:)

[inlägget ändrat 2006-09-17 23:48:09 av SYS_64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad är då naturligare än att rösta på moderaterna, egoismens eget parti.

Sant.

 

A.C.Magic

power to the people

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är i vilket fall glad att jag gick och röstade, funderade ett tag på att strunta i det men det blev så att jag röstade till slut ändå.

Eftersom jag inte röstade på något av allianspartierna kan ingen skylla på mig när det går åt helsike! :)

 

[inlägget ändrat 2006-09-18 00:06:36 av SYS_64738]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är alltså här valsnacket går....

 

Det har skrivits mycket om att det blir så bättre då sänkt A-kassa leder till att fler arbetar. Det gäller så länge det finns jobb. Vad jag vet så ser läget inte ut så idag, och det kommer knappast att ändras de kommande fyra åren.

 

Sedan verkar högerblocket utgå ifrån att folk fuskar och undviker jobb, med bibehållen A-kassa. Det stämmer säkert. Det stämmer också att vissa faktiskt inte hittar/får ett jobb. Hur mycket de än försöker så är de utestängda från arbetsmarknaden.

 

Vad ska dessa personer göra? Kan någon förklara det för mig? Hur blir det bättre för dessa?

 

Det blir inte bättre. Oavsett hur många nya jobb som skapas så kommer x % aldrig att kunna ha ett jobb hela tiden.

 

Det är 3-4% som alltid kommer att vara arbetslösa, oavsett hur mycket A-kassan sänks. Ofrivilligt. Hur ska dessa stackare kunna leva? Det är sunt förnuft att det aldrig kommer att råda full sysselsättning. De som tror annat är okunniga.

 

Det är detta jag föraktar hos högeralliansen. De utgår ifrån, och är mycket välmedvetna, om att en stor grupp stackare kommer att få det mycket sämre ställt.

 

Jag vill inte leva i ett sådant samhälle. Jag vill inte få det bättre på någon annans bekostnad. Jag vill inte att någon stackare ska leva på 60% av normallönen. Oavsett hur mycket jag själv tjänar.

 

A-kassa är inget bidrag, oavsett vad högertöntarna säger. Det är en försäkring. Jag är för hårdare kontroller (ingen ska fuska), men det är ingen lösning att göra det sämre för de som faktiskt inte funkar utan är bara otursamma.

 

Höj sjukersättningen! Höj A-kassan!

 

Ingen har hittils kunnat förklara för mig hur sänkt A-kassa kommer att göra det bättre för de arbetslösa. Det kommer, som sagt, alltid att finnas ett antal procent arbetslösa. Ofrivilligt arbetslösa. Vad ska dessa göra?

 

_________

TicoRoman - Anfall är bästa försvar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...