Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

2 Ghz gränsen sprängd.


Whistler

Rekommendera Poster

"Nej varför ska jag, det är nog bäst att du har fakta och länkar och benchmarks annars har du inget att komma med här."

Vänta och se :-)

"Lättare än övergången från 16 till 32 bits är det, det verkade inte vara så svårt."

Varför skulle en övergång från 32 till 64 bitars gå smidigare än från 16 - 32 ????????

 

"Vet du vad du talar om el. är du en AMD fanatiker el. något helt annat?"

Jag vet vad jag talar om, AMD fanatiker nej. Jag äger inte ens en AMD...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 128
  • Skapad
  • Senaste svar
His Divine Shadow

""Nej varför ska jag, det är nog bäst att du har fakta och länkar och benchmarks annars har du inget att komma med här."

Vänta och se :-)"

 

Ja jag väntar, jag vet ju att 32bits emuleringen kommer att bli slöare än vad det skulle kunna bli, men bedrövligt, det vet jag inte.

 

""Lättare än övergången från 16 till 32 bits är det, det verkade inte vara så svårt."

Varför skulle en övergång från 32 till 64 bitars gå smidigare än från 16 - 32 ????????"

 

Det vet jag faktiskt inte men Intel påstår att processen kommer att bli enklare, och fastän jag inte hittar hårda bevis på detta så om man går till Intels site har dom mycket information om hur man ska porta sin kod och sånt...

 

Om du inte tror på detta så kommer jag nu också att skicka ett mail till arstechnica så får vi som om verifierar det jag säger el. kontrar.

 

""Vet du vad du talar om el. är du en AMD fanatiker el. något helt annat?"

Jag vet vad jag talar om, AMD fanatiker nej. Jag äger inte ens en AMD..."

 

Ok, förresten så tycker jag att vi ska vara superglada när vi slipper x86 och får en arkitektur som är bättre än tillochmed RISC :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Att det skulle finnas gott om mjukvara till I64 har jag svårt att tro"

 

Idioten som kläckte ur sig detta bör undersökas.

 

Orkade inte ens bry mig om att söka efter källan men människan bör höra sig för vad gäller 64-KKS system innan "det" uttalar sig.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Idioten som kläckte ur sig detta bör undersökas."

Har precis kommit tillbaka från undersökningen som Whistler rådde mig till :-)

Inga fel.....

"Orkade inte ens bry mig om att söka efter källan men människan bör höra sig för vad gäller 64-KKS system innan "det" uttalar sig."

Jag kanske borde göra det hela klarare för dom som har svårt att förstå.

I64 optimerad mjukvara kommer att finnas tillgänglig vid lanseringen, men det kommer att dröja ett bra tag innan det finns samma urval av applikationer som det finns till 32 bits system.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...