Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

2 Ghz gränsen sprängd.


Whistler

Rekommendera Poster

  • Svars 128
  • Skapad
  • Senaste svar
Erik Gustavsson1

http://irtek.arc.nasa.gov/ZBO_Page/H2%20Setup1.jpg

 

Kanske något för alla presumtiva P4 2,002GHz köpare och notoriska överklockare där ute?

 

Om inte annat kanske den kyler debatten.. ha ha ha

 

En "zero boil off cryogenic storage tank" för att lagra flytande väte... och även en och annan stackars överklockad celeron?

 

/E

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans Pedersen

"Jag slår vad om att Terminator´s CPU är en sorts neuralt nätverk cluster av flera hundra mega små 1THz EPIC CPu´s som är alla på samma chip :)"

 

fel fel fel, det är ett kluster av en massa små legoklossar....

 

Ikväll börjar jakten på "the hidden version", jag tänker inte gå ut på internät för att fuska reda på svaret om var den versionen finns... Jag har hört nånstans att man bara kan hitta den om man aktiverar några menyer i rätt ordning, så det lär bli en irriterande lång natts jakt på den...

 

Hans:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"fel fel fel, det är ett kluster av en massa små legoklossar...."

 

Jo det ser ut så men på insidan?

Det är insidan som räknas, ett faktum som PC ägare förstår :)

 

Den där lego klossen innehåller säkert Clustrade EPIC CPU´er som är gjorda på 0.1 micron teknologi :)

Han kör kanske Windows 2025 Workstation som OS och ett AI program som styr alt :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni måste förstå att det är ju faktiskt en beemMeUpScotty-CPU som sitter där inne... hur cool som helst faktiskt.

 

Uppbyggd enligt principen för teleportering... det finns inga bussar överhuvudtaget.

 

Alla transport av data sker med teleporter av neutroner mellan CPU:n och minnesbanken som inte finns i Terminatorn utan i en centralt lagrad Minnesbank där alla Terminatorer kan dela på datan.

 

Snacka om snabbt nätverk... det vill jag ha till internet...

 

- Magnus

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hds

 

"Var får alla sin info från, jag har nu lite hopp om att få en länk från stene eftersom jag frågat honom 2-3 ggr redan..."

 

hehe lycka till, mer troligt att djävulen biktar sig i kyrkan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

"Han kör kanske Windows 2025 Workstation "

 

Det är därför han rör sig så mekaniskt. T1000 däremot kör nog MacOS XXX med steel-aqua guit.

 

Notera även hur krascher inte verka påverka T1000 speciellt mycket, det beror på minnesskyddet...

 

mvh

EriKG10000

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

""Han kör kanske Windows 2025 Workstation "

 

Det är därför han rör sig så mekaniskt. T1000 däremot kör nog MacOS XXX med steel-aqua guit.

 

Notera även hur krascher inte verka påverka T1000 speciellt mycket, det beror på minnesskyddet..."

 

Nej troligtvis inte nej...

Tror inte att MAcOS X är ens riktigt färdigt då ännu...

Varför skulle W2025 krasha mer än OS XXX?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Uppbyggd enligt principen för teleportering... det finns inga bussar överhuvudtaget.

 

Alla transport av data sker med teleporter av neutroner mellan CPU:n och minnesbanken som inte finns i Terminatorn utan i en centralt lagrad Minnesbank där alla Terminatorer kan dela på datan."

 

Neutroner?

Du menar elektroner va?

Det tar också en stund för att transportera någonting från ett stället till ett annat ställe, det skulle vara bättre med ständigt öppna portaler, el Worm-holes, fast det skulle ju dra mera ström än en P4, för tex att öppna ett 2-3 meter stort orm-hål kräver lika mycket energi som krävs för att totalt förinta jupiter, detta strömbehov skulle kunna tilfredställas med Zero point energy eftersom i ett tomt dricks glas kan man utvinna lika mycket energi som att förånga alla jordens oceaner, Zero point energy är något som kan liknas med att tappa energi direkt ur själva universumet.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

 

Nej nej, jag menade inte att Terminator2 skulle krasha mer än Terminator1000, utan bara att 2025 har Apple lyckats göra ett kraschskyddat minne, men notera att den grafiska presentationen inte alltid hänger med (delar flyger av) men att den ändå kan reparera sig självt. Måste vara en finess rippad från W2000...

 

/E

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"

 

 

 

Nej nej, jag menade inte att Terminator2 skulle krasha mer än Terminator1000, utan bara att 2025 har Apple lyckats göra ett kraschskyddat minne, men notera att den grafiska presentationen inte alltid hänger med (delar flyger av) men att den ändå kan reparera sig självt. Måste vara en finess rippad från W2000..."

 

Okej nu när du säger det såhär så låter det ju mera PC vänligt så då är allt bra :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Einar:

Det var ett TAG sen nån vid sina sinnens fulla bruk frivilligt använde Win 3.11 !

Vi lever i 2000 talet nu du vet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Einar Zettergren

Sjöbba: ironi kan vara svårt både att förmedla och förstå. Tror nog att den primära adressaten Whistler fattade men uppenbarligen nådde jag inte fram till dig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Betänk följande: Världen är full av mindre bemedlade människor. Av denna anledning är det svårt att veta om det är ironi eller idioti som används när det enda man ser är bokstäver. Det finns dock hjälpmedel såsom små skojsiga gubbar typ ;-) eller dylikt som man kan ta till.

OBS! ingen ironi alls (nästan)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Einar Zettergren

Sjöbba: jag tänkte först besvara ditt inlägg med något om du verkligen tycker att "Datorkrig" är ett habitat för mindre bemedlade människor etc etc. Men jag orkade inte... ;-)

[inlägget ändrat 2000-08-25 10:03:14 av Einar Zettergren]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Einar:

Nä inte är "Datorkrig" ett habitat för idioter, jag menade världen i allmänhet.

Folk beter sig ganska underligt. Men den här tråden har väl spårat ur lite försiktigt, så jag tänker inte börja diskutera världens alla underligheter här och nu. Det kan vi göra i ett annat forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans Pedersen

"Notera även hur krascher inte verka påverka T1000 speciellt mycket, det beror på minnesskyddet..."

 

Jo, antagligen kör T1000 MacOS XXX (Med SurfWatch aktiverad). Man får nämligen reda på i SE-versionen att T1000 är en något buggig Terminator...

 

Hans:P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans Pedersen

...han tappar lite kontroll på sitt utseende ibland bara. Det finns säkert några amerikanska recensionssajter som avslöjar vad som är nytt. En rolig detalj som jag kom på är att T2 Ultimate Edition's releasedatum i USA är den 28 augusti... höhö, jag fick den en vecka för tidigt...

 

Jag kan dessutom lova och svära på att jag aldrig kommer att ha läst all info på skivan... Jag har aldrig varit med om en mer detaljerad special version, det är ju t o m en T2-filmmakers guide där det förklaras i detalj exakt hur varenda scen spelades in...

 

På tal om detta, nu var det en väldigt okrigisk stämning här igen... Dags att sprida lite mer dynga, kanske? Äh, jag har inte ork att kriga denna vecka, men snart är mitt gamla sanna jag tillbaka med nya klassiker som kommer att få "Det avklippta fingrets politik" att låta som kärleksförklaring till Apple...

 

Hans:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

magnus sandell

 

ja de ska döda men han är byggd kring en Motorola......och du vet ju hur det kan gå..:)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Björe, akta dej så inte Matts-Erik Lindmark får tag på dej. Han hade säkert skrivit att det heter AMD med stora bokstäver...

 

Skämt åsido, vet inget om AMD och dess processorer (vet inget om processorer utöver det jag läst mej till på diverse ställen så jag ska bara hålla min stora trut, eller hur Whistler och HDS?).

 

MVH CH

 

- som är på gott humör ikväll, säger inget mer...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De maste dra mycket strom om de forbrukar 55 watt. Om de har en spanning pa under 2V sa borde strommen bli >27A. Fast det ar val mest skenbar strom, eftersom processorn funkar ungefar som en kondensator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"

ja de ska döda men han är byggd kring en Motorola......och du vet ju hur det kan gå..:)

"

T-800 måste vara byggd kring en Epic lösning, ingen motorola inblanding där, han är för cool!

 

Men T-1000 modellen kan va det eftersom han var buggig och uppenbarligen kunde inte motorola processorerna klara av den stora info-loaden, slår vad att motorola användes för att Sky-net häll på att förlora och hans CPU fabriker var förstörda så han använde sina backup fabriker, så mycket fick Sky-Net för det...

 

Sådär ja, tillochmed i framtiden krigas det i datorkrig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...