Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fullt KRIG!!


Victor Akell

Rekommendera Poster

Victor Akell

OK nu börjar vi kriget på riktigt.

 

Jag kommer med ett antal inlägg få till och med den mest hjärntvättade PC-nörden att inse att det finns ett bättre alternativ , nämligen MacIntosh.......................

 

Bevis 1

I de flesta PC tidningar finns det mängder av insändare som klagar på INTEL & MicroSoft några exempel följer .............

 

"INTEL förbrukar sitt förtroende"

 

"Fiaskot med INTELS lansering av i820 kretsarna"

 

"buggen i mth kretsen som gått ut i miljoner exemplar"

 

"Jag är drabbad av INTELS miss & min nya dator är mycket instabil"

 

"Intel suger"

 

"skakiga PC moderkort"

 

"Vem behöver virus när det finns Micro$oft program ?"

 

"Problem med WIN98SE"

 

"Skärmen slocknar"

 

"Intel CELERONs ersättare en mardröm"

 

"Hur kan det vara möjligt att man kan radera hårddisken genom en funktion i WORD?"

 

"Kan ni inte skriva om problemet med WIN 2000 drivrutiner ,vad som fortfarande saknas & hur länge man ska behöva vänta ?

 

Nu tror ni kanske att jag letat länge för att hitta så mycket PC kritik , men sanningen är att alla citat är från senaste numret av MD och det finns mycket mer att hämta , eftersom INTEL & M$ säljer ofärdiga ostabila produkter i mängder

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Skapad
  • Senaste svar

En person med goda kunskaper, och som kom med sakliga argument skulle kanske kunna få mig att fundera på Mac som alternativ, men den absolut sista personen som skulle kunna få mig till det är du, Akell.

 

Jag läste också senaste numret av MD, och kan konstatera att du har klippt ut frågeställningarna ur sitt sammanhang.

 

Med din teknik skulle man kunna ta fram massor av brister hos Mac också, om man byter diskett utan att slänga den i papperskorgen så kraschar datorn.

Läste också att en Mac inte kan startas om det interna batteriet är slut.

 

Det är alltid lika kul att läsa dina inlägg, men jag undrar om någon tar dig på allvar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är ett exempel på konstiga fel som vi PC-ägare slipper: //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=117648#117656

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Victor Akell

Krille , dina argument är något vingliga , för det första du kan inte byta diskett på en MAC utan att först mata ut den , vilket inte nödvändigtvis måste göras via papperskorgen , går alldeles utmärkt att bara använda mata ut funktionen.Frågan är ju dessutom tämligen akademisk eftersom nu så har ju inga moderna macar inbyggda diskettstationer , men du har väl aldrig påstått att du kan något om MACar...............................

 

För det andra så har ju även PCs batteri på moderkorten för att hålla minnet intakt.Samma fekl kan alltsså drabba PCs också.Har själv ett flertal Macar varav en är över tio år gammal har aldrig behövt byta trots att APPLE rekommenderar batteribyte vart femte år............

 

För det tredje : Jag citerade bara från missnöjda PC ägare , och såna finns det som sagt gott om.....................

 

Nej Krille du får nog ta till starkare artilleri innan MAC sidan vinner på WalkOver , något som förövrigt PCs lämpar sig väl till......................

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Larsson

Ok Viktor. Det här hittade jag i ett MacOS forum här på eForum:

 

Jag har problem med html-filer som jag lägger över på en server via

ftp. Nar man går in och tittar på sidorna i en webläsare får man

citationstecken, bindestreck och fyrkanter istället för åäö.

[klipp]

Men, jag har faktiskt hittat en grym lösning. Om jag ftp:ar filerna via

en PC istället för macen fungerar det utmärkt.

 

 

Jag köpte en PowerBook G3 400 FireWire när jag var i Frankrike. Och

nu har jag försökt installera om till svensk version OS 9.0, men det

vill den inte vara med om. Jag kan inte boota från CD, inte uppdatera till

svensk inifrån OS.

 

 

Jag satte den inbyggda ATA-disken i G3 som slav och installerade en

likadan disk som master - på samma flatkabel. (1:an) (Svagt förresten

att Apple inte sätter i en riktig kabel med plats för ännu en

disk från början)

[klipp]

Jag gillar inte sådan här instabilitet. Det borde finnas något program i

stil med fdisk till Mac....

 

 

Tog inte sådär himla lång tid att hitta!

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

I like war...

 

Lets kill ´em all!

 

"It's howdy doody time kiddies, the bad man is here!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hey,

 

Vad är ditt problem mannen. Känner du att du måste ta fram alla pc nackdelar på papper. Att sitta och leta nackdelar verkar för mig bisarrt. Om du nu verkligen tycker att macen är bäst. Varför hålla på och kriga med pc användarna när du är så övertygad om pcn:s brister. Du verkar lite osäker på ditt val av dator (mac) och för mig verkar det som att du ser många inlägg i Datorkrig som provocerande. Det är nog det som driver dina fingrar mot tangentbordets knappar i detta forum.

 

Vänlig hälsning

Anders Wellermark

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macen är på väg att dö ut. Det är bara att inse.

Ingen väg ut. Tornet faller. Det sista skriet.

 

Flera extremt superstora multinationella företagskoncerner håller på att byta/bryta ut/ner

Macen mot den fruktansvärt lättanvändliga PCn.

 

Tråkigt, ledsamt och SANT!!

 

Go o Gla Sommar På Er =:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, jag kommer garanterat kör LINUX i framtiden. Det är ett bra system, men jag håller inte med om att "PC" är mer "användarvänligt". Eftersom du menar hårdvaran kan jag konstatera att både Mac och PC har lättöppnade chassin, det är enkelt att installera kort m.m i datorn. Skilj på hårdvara och mjukvara. Jag har inte hört någon säga: "Min hårdvara är mer lättanvänd än din..".

 

Det finns utmärkta PC-datorer (Linux gör att man kan nyttja datorn bättre t.ex) och Macar. Nästa dator jag köper blir ett hemmabygge som inte kommer att se röken av Windows. Den blir en Linux-maskin. Jag tror t.o.m att jag ska sätta en etikett på lådan med texten "Designed for Linux" så känns det ännu bättre att vara utan MS-produkter. Processorn skulle nog bli en Xeon.

 

Macen kommer inte att dö ut, däremot får Microsoft det svårt i framtiden. Konkurrenterna blir allt mer aggresiva, rättegångarna betyder motgång o.s.v. På hårdvarusidan kommer det framöver att finnas datorer med Intel, AMD, PowerPC, Alpha m.fl processorer. Det är bara trevligt och Linux fungerar som en brygga. Oavsett vilken dator jag sätter mig vid känner jag igen Linux. Det är mycket bra!

 

Linux FOREVER - Windows NEVER!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Wikström

Hmm vad händer med en Mac om ett program krashar Findern??

 

Jag vet mycket väl, gjorde ett sådant program idag. ;-)

 

>> Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja om Finder inte kan återhämta sig så kan man helt enkelt ta fram sin Mac OS system-CD, kopiera Finder-filen från den till systemmappen och voila så har man ett friskt system igen.

 

Inga omformatteringar och ominstallationer med andrao orid inga större problem. ;-)

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Victor Vattnet här håller på och förstör för sig själv och andra mac ägare med sina barnsliga poster, men jag är inte här för att säga att du ska sluta, nej för all del fortsätt detta är ju bra, jag talar med dom andra mac ägarna här.

Som en netbuddy som jag känner sa på ett annat forum om vissa macare:

"

I can say without a doubt the Mac fans of Myth are some of the saddest loosers I've ever seen in a community. One site, called the mill, stored every file for the entire community, but because the guy was a world class whiner he shut the entire thing down overnight, pretty much screwing over the entire community. While some people were sad to see the guy (and his website) go, I just have to comment, not being a long time Myth fan) that anyone who does something for a community and then does something like that is a freaking dickcheese, in my book.

 

Once and always for the fans, it should be. Some people take the whole (whne whine) "I hate Microsoft!" bit WAY too far, to the point where they screw up everything they'd been fighting for. In actual fact, they do more damage than what a complete Microsoft takeover could ever do. (which the Bungie thing isn't anyway)

 

Some gamers are downright pathetic. They rob themselves of good games, screw up communities and for what?

 

In actuality, nothing."

 

Hmm ja, på engelska kan ni inte det, slå sönder ert modem och kom inte online förän ni lärt er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

Tja, om jag sitter och jobbar, och ett program kraschar Finder så svär jag över alla inkompetenta programutvecklare som tillåts göra program som kan krascha systemet. Sen testar jag motsvarigheten till ctrl-alt-del och ser om jag kan starta om finder utan att behöva boota om datorn...

 

/E

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

"PC har lättöppnade chassin"

 

Vilka/en PC då? Inte de jag sett... och definitivt inte min egen..

Att meka med Apples G3 "yosemite" är en fröjd....tills man inser att ide-kabeln bara har ETT uttag för HD, tur att man hade några PC dito över.. :-)

 

mvh

ErikG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen:

(1)

Då säger OS:et "programmet Finder har oväntat avslutats."

 

Och finder startar om.

 

 

Eller tvärnit:

 

På samma sätt som NT4 nitar när en ODBC driver mot MS SQL 6.5 får en pascalsträng som är 258 bytes och inte 255 bytes. [det var INTE jag som hade den buggen i ett program]

 

// Totte

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(1) set ftp mode binary (DET borde LINUX-per redan fattat)

 

(2) Den CD han har är INTE för den versionen av dator. OK låt mig förklara.

 

Har du försökt installera NT (not OEM) på en Compaq nån gång. Då får du samma problem, eftersom Compaq (och flera andra tillverkare har extensioner på NT för att hantera specialHW)

Samma sak är det i mac OS. Har man en 9.0 CD och försöker installera på en maskin som kräver 9.0.4 får man detta problem.

 

Sen, försök "uppgradera" Ett Engeskt NT med en Svensk sercice pack, det går inte heller. Samma sak här, han inte "uppgradera" från ett språk till ett annat utan att ta bort det gamla.

 

Jo, det är synd att Apple fallit för PC sidans ATA skit, jag håller fullständigt MED.

 

// Totte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst elaktomte

Vem fan bryr sig om du är så otroligt förälskad i Mac och absolut inte ser några som helst svagheter!? Låt folk använda PC om dom vill och försök inte "omvända" oss glada PC-användare...jag kommer aldrig sätta mig vid en Mac igen eftersom jag bara har haft problem när jag suttit vid en sån skitmaskin!

 

Skitsamma vad folk använder för datorer och op-system!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Wikström

Erik!

 

Har du spanat in Dells burkar och då menar jag Towermodeller av Optiplex och Dimension. Helt suveräna vad beträffande åtkomlighet...

 

>> Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Larsson

Det var inte jag som hade problem med överföringen, det var killen som skrev inlägget.

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Per Larsson

Humm.. Klickade på "Svara på detta inlägg", men hamnade längst ner.. Mystiskt.

 

Nej, jag har inte försökt installera NT på en Compaq, och det lär jag väl förhoppningsvis aldrig göra heller. Faktum kvarstår att om nu Mac ska vara så fruktansvärt enkelt, så borde det väl ändå gå att lägga in en liten minimal instalation utan några extragrejor för t.ex grafikaccelerering osv.?

Bara just så att man får igång systemet och kan hämta ner uppgraderingar från Apples site?!

 

Angående ATA, så håller jag också med! Det är för jävla snålt av Apple att ge med IDE-kablar med bara 2 kontakter.

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...