Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fullt KRIG!!


Victor Akell

Rekommendera Poster

yo Viktor, du lyckades inte med mig..

 

Det finns inget OS som är bäst för alla, om det skulle finnas det så skulle alla använda det (folk är trots allt inte SÅ dumma...). Men det finns ett OS som är bäst för dig Viktor - använd det och skit i vilka/vilket OS andra använder. Jag bryr mig inte om vilket OS du kör, varför skulle jag?

Jag kör Win98 på en Athlon maskin och allt fungerar fint. Visst, krashar systemet några ggr per vecka, but so? Startar upp den på 30 sek igen.. :o)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Skapad
  • Senaste svar
Erik Gustavsson1

 

Men de som testar är ju bara andra programmerare som håller de tidigare programmerarna om ryggen.. Jag vet nog allt vad ni håller på med.. Jag känner till er konspiration mot mänskligheten *Talar aggresivt*

Jag ska sätta stopp för ert försök att ta över världen, jag ska visa folket vilka ni verkligen är *talar i skrikande falsett*..

Ni är ondskans representanter på jorden, ni ska..

 

Här avbryter vi för ett litet avbrott medans männen i vita rockar tar hand om situationen...

 

 

;-)

 

/E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Wikström

Fattar inte varför du är så dum och programmerar direkt mot en ODBC-drivrutin, använd ADO eller vad håller du på med återuppfinner hjulet om igen??

 

>> Jonas

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Vide Wiberg

Matti? vad f*n gör du här... :-)

 

Angående varför PCanvändare klagar mer... dom är fler. Enkelt va!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whistler!

På 40-talet var nazisterna i Tyskland i majoritet. Betyder det att Du skulle ha ställt dig på den sidan om du hade varit med då??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vide Wiberg

Eh, vilken liknelse... :-)

 

Vad har nazister med PC att göra? (förutom att dom använder dom)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nazister har nog inget med MS att göra.

Min fundering gällde Whistlers argument att "eftersom >90% av den kända världens persondatoranvändare kör någon MS-Win variant måste det vara bäst"

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vide Wiberg

Nja, så är det nog inte... även om det inte är helt omöjligt... det är väl snarare så att Windows är väldigt enkelt att lära sig... och kan man win så kan man lätt gå vidare...

 

Men jag skall inte uttala mig, då jag aldrig använt någon Mac... :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans Pedersen

Obi-Wan, numera är nazisterna i minoritet. Betyder detta att du också är nazist?

 

Behöver jag att tillägga pucko, eller inser du själv hur dumma dina inlägg är?

 

Hans:P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<php include "webforumsmileys.txt";

Vide, :e :e :e

?>

Jag vet inte riktigt.. vad gör du själv här? Har du frågat din mamma om lov? :-D

 

-------------------------

Mvh Matti Kolu

http://www.mk.st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ådi,

 

Har du en skruv lös ?

 

"Whistler!

På 40-talet var nazisterna i Tyskland i majoritet. Betyder det att Du skulle ha ställt dig på den sidan om du hade varit med då??"

 

Peka ut något i mina inlägg som skulle kunna leda NÅGON att tro det !

 

Jag sitter och försvarar en bespottad plattform i förhoppningen att kunna frälsa någon ifrån hatet mot MS.

 

Min taktik kanske inte är den bästa iom att jag saknar vitala personegenskaper som att vara ödmjuk men ändock.

 

Du verkar lite frustrerad Ådi, vill du återigen landa på jorden och försöka stämma av dina kunskaper med mina eller tänker du fortsätta Nazistdebatten ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vide Wiberg

Japp... jag frågade henne, och jag fick inte... man jag är ju i trottsåldern (22)... så jag stack hit i alla fall...

<webforum.kod>

:e

</webforum.kod>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Whistler.

Ber ödmjukt om ursäkt om du känner dig förolämpad. Det var inte avsikten.

Vitsen med jämförelsen är ju som debatterats tidigare (nån vecka sedan) att majoritet är inte detsamma som"rätt".

 

Sedan är det ju så att rätt i det här fallet (rätt miljö/OS) naturligtvis skiljer sig från person till person.

Allt beroende på vad man använder maskinerna till/vilket intresse man har.

 

Mitt övergripande intresse i den här frågan är bl.a. största möjliga effektivitet & minsta bekymmer för så många som möjligt.

Jag vet att dettta inte är något som intresserar dig (åtminstone inte om man skall bedöma dig utifrån dina inlägg) men det intresserar en massa andra mämnniskor såsom företagsledare, ekonomichefer m.fl.

 

Det är därför jag envist tjatar på om Mac OS överlägsenhet. Inte utifrån någon sorts mekano-teknisk vinkel.

Det är din grej.

 

Däremot vore det mycket intressant med någon sådan oberoende utvärdering/test mellan W2000 - Mac OS 9/X.

 

Har du möjligen stött på något sådant?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Obi,

 

"Däremot vore det mycket intressant med någon sådan oberoende utvärdering/test mellan W2000 - Mac OS 9/X."

 

Har sett oberoende tester mellan, W2K, olika *.nixdistar, tom BEOS men inte någonting mellan MacOS9/X, söker desperat.

 

Det enda jag kan och är villig att utgå ifrån är det jag ser i mitt dagliga arbete, det jag läser i diverse forum samt det som skickas hem till mig via snail-mail.

 

Jag kan inte heller göra en objektiv eller rättvis bedömning eftersom mina inlägg och min inställning är medvetet *biased*. Det jag dock vill ha är svar på tal när jag frågar efter krasst tekniska uppgifter gällande MacOS, detta får jag sällan utan nivån hamnar på *jag är kreativ, jag använder mac, macen är kreativ och underbar, användarvänlig och intuitiv* > Jag bryr mig inte. För mig är inte Mac-MacOS kreativt, intuitivt eller användarvänligt, därför efterlyser jag råa kalla siffror för att kunna fånga upp något slags intresse för Applevärlden. RISC processorerna som sitter inne i Macburkar är en kandidat som får mig att höja ögonbrynen och är ett verkligt pro-mac argument när det hamnar på debattnivå. Dock är det så idag att de RISC processorer Macar levereras med näst intill kan betraktas som antika i dagens race, x86 världen med sin kantiga teknologi har dragit ifrån på ett markant sätt. Detta är ganska talande.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...