Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fullt KRIG!!


Victor Akell

Rekommendera Poster

Victor Akell

Anders gubben jag har inga problem och om ni PC "vänner" följde mina råd så skulle ni också vara problemlösa..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 65
  • Skapad
  • Senaste svar
Victor Akell

Anders gubben jag har inga problem och om ni PC "vänner" följde mina råd så skulle ni också vara problemlösa..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när det verkar finnas flera Petror, varför inte tilltala oss med Petra H och Petra L... så man vet vem det gäller.

 

 

/Petra H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Nä jag skrev dom, det är ungefär samma som att läsa dom nog...

heh.

Hursomhelst jag har varigt oartig för att säga det minsta och det är ju när man brusar upp när man läser sånt ointelektuellt skit som du brukar skriva.

Jag tänkee inte börja försvara vad jag har sagt, poängen är att du är en idiot vilket verkar vara 'the general opinion' här...

 

"If I thought you weren't my friend...I just don't think I could bear it..."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Menar du mig?

Ops det är visst inte avslutat ännu va?

Kan du då specifiera vad som var så patetiskt?

Du verkar ju vara experten på sånt...

 

"Are you gonna just stand there and bleed?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HDS

 

Ber om ursäkt, förtydligande : Personen/det som startade "Fullt krig" avslutade den också med sina patetiska axplock ur en tidning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Ursäkten godtagen.

 

*Slår Whistler i fejset ändå...*

 

"If I´m gonna miss getting into heaven why miss it by inches?"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

Nej det har jag inte, vi har ju AjBiEm här på jobbet.. men jag har noterat att fler och fler tillverkare satsar på "serviceability" nu för tiden. Det är bra.

I ärlighetens namn måste jag erkänna att min jobbdator, en IBM IntelliStation är rätt så lättmekad, man tar relativt enkelt bort sidoplåten. men det är inte lika snyggt som på macarna..

 

Jag får kolla in Dell och se vad jag tycker :-)

 

mvh

ErikG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Jag som jag sa ska jag inte kommain i himmlen, varför missa det med så lite?

 

"'Point away from face and fire'...sounds easy enough!"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så den allmänna åsikten här på forumet är att jag är en idiot, är det det du säger???

 

Snacka om att kasta sten i glashus!

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, G3 (Yosemite) och G4:an har idag den smidigaste konstruktionen, men redan 1992 hade PC-tillverkaren CMS lådor med liknande konstruktion, så mekandet inne i datorn och öppnandet av den är rätt lika (beroende på dator). Min 8500 öppnas på det "vanliga" sättet: skruva loss skruvarna där bak och dra av locket. På min gamla IBM gäller samma demonteringsmetod.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, alla datorer och system har sina svagheter. Dock fungerar Mac OS och Linux bra för min del, så jag tänker inte byta till Windows.

 

Vill du ha ett misslyckat OS: skaffa MS-DOS 6.0 och installera DoubleSpace. Jag har gjort det och tvingades formatera om för att få bort eländet. 6.22:ans DriveSpace fungerade dock bättre.

 

Om folk vill ha den och den processorn o.s.v så varsågod. Ingen förbjuder personer att använda vissa datorer. Däremot behövs mer konkurrens på OS-sidan, d.v.s mindre Microsoft - fler konkurrenter.

 

Vad har du haft för problem med Macen? Mina maskiner går som tåget, så du kan ju förklara dig. Det vore intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dobroslaw Krawczynski

Jag tror nog att han menade herr Akell. Det är inte svårt att välja idioten mellan dig (Petra H.) och han (Viktor Akell) :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dobroslaw Krawczynski

Min PC går som tåget osså. Skumt :)

Och jag kör ett MS OS på den. Jätteskumt :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

Jo Petra jag menade Viktor.

Nog för att du kör mac men inte är du idiot.

 

Inte tycker väl du att jag är idiot heller va? va? va?

 

"Another day another corpse..."

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Egentligen skulle jag väl svara "I Plea the 5th" men jag är ju inte amerikan så jag får säga... Nej, du är ingen idiot.

 

Fast jag tycker inte man ska kalla någon idiot, även om de heter Victor och har lite egna åsikter. Det tillför inte debatten något att kalla folk för idioter (även om man kanske tycker de är det så säger man det inte).

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

På min PM 7200 tryckte man på två spärrar på chassit, sedan var det bara att dra loss detta och fälla ut strömförsörjningen och fläktarna..

På dne 9600 MP jag hade och jobbade med ett tag "fläkte" man ju upp hela datorn, samma på den tower-G3 jag hade som jobbdator efter MP´n.

Min första dator, en LC var även den lättmekad (inte för att det fanns något att meka med, men ändå).. man bara tog tag i snäppfästena och öppnade "Pizzakartongslocket"...

 

Oavsett maskintyp så är det trevligt att se att fler tillverkare äntligen inser att deras datorer inte är kompletta från början..utan börar underlätta service..

 

/E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Calle Slättengren

Hej!

Victor må komma med provocerande inlägg

ibland, men jag har iaf aldrig sett att han har kallat någon idiot. Tycker det är lågt att göra det. Är man säker på att mac eller win eller vad man nu använder är bäst finns det ju ingen anledning att bli sne.

 

Vänligen

Calle S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Calle

 

Viktor har kallat folk för både det ena och det andra så han förtjänar precis allt han får.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dobroslaw Krawczynski

Tja, det är ett fritt samhälle.

Skillnaden mellan viktor och mig är väl att jag går rakt på sak och kallar honom för idiot, han försöker framställa folk som idioter istället.

 

Det är mest fråga om semantik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är precis det här som är problemet på PC. Problemet är klantigt gjorda program av inkompetenta programmerare, inte operativsystemet !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

Gäller väl alla plattformar och OS, dessutom är det ju klantiga programmerare vi har att tacka för buggar och säkerhetshål i alla OS.

 

Blame the programmers!

 

;-)

 

/E

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jonas Wikström

NEEJ HURRU!!

 

Det är inte programmerarna man skall skylla på utan de som Testar systemen.

 

>> Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...