Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varning för 99kr. com.


bergsprängare

Rekommendera Poster

  • Svars 122
  • Skapad
  • Senaste svar

Lillkrax skrev;

"Har inte tyckt att de få minutrarna , nån halv dag då jag inte nått min hemsida och kompisens hemsida har varit så jobbigt."

 

Hej, det är ju jättebra att du är positivt inställd till 99kr.

Du ser inte ut att ha drabbats så hårt. Det var ju inte alla 99kr's servrar

som krashade, och inte alla konton som försvann.

Men de hundratal som blev drabbade, fick vänta flera veckor, snart 1 månad på att få sina sidor tillbaka. Och då inte fullt funktionella.

Detta tycker iallafall inte jag är acceptabelt, även om de är "billiga".

 

Jag har i ett år varit kund hos 99kr, och de har haft en mycket bra support tills sena hösten 2003. Då började det strula.

Uppetiderna har varit ok, fast problem med servrarna har det ju faktiskt varit hela tiden tyvärr.

Och mycket dålig information om fel eller ren allmän information har saknats från 99kr under den tid jag var deras kund.

 

Får hoppas de bättrar sig, och infriar sina löften om det de vill/ska erbjuda för "99kr per år".

http://www.99kronor.com/info.php

 

M.v.h Erik.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Detta tycker iallafall inte jag är acceptabelt, även om de är "billiga".

 

Det där var en nyckelreplik som jag tycker många missar ibland (poäng för den).

 

Många använder argumentet "de är ju så billiga" som ett slags försvar för dålig tillförlitlighet och service. Det anser jag är helt fel, eftersom dessa företag konkurrerar just med argumentet att de är billigare. Håller man då inte samma standard som de man påstår att man slår i pris, ja då faller ju hela konkurrensargumentet platt.

 

Nu säger jag ingenting om just det företag tråden handlar om eller de inlägg som gjorts. Det var bara en reflektion kring vad jag läst i diskussioner genom åren liknande denna.

 

AnjunaMoon

____________________________________________________________

/* There is nothing more permanent than a temporary solution... */

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej!

Men att jag är överpositiv beror på att det blev en sån övervikt mot att 99kronor.com skulle vara så oseriösa.

Missade att skriva att jag givetvis tycker att det är helflängt för dem som drabbats med t.ex att ha tappat bort lösenord och sen inte få nåt svar från dem.

Det måste varit hemkst och jag skulle säkert ha skrivit inlägg som utrstrålat="jag byter nuuuuuuuu"

;-)

OM det hänt mig.

& detta med servrarna då en del drabbats hårdare än mig , är ju också jättetråkigt.

 

Men grejen är att jag fick ett långt nyghetsbrev från dem i dag där de förklarar allt och det återstår ju att se om de infriar sina löften om att åtgärda servrarna och supporten en gång för alla nu. + att de var ledsna för den dåliga feedbacken och allt vad det medfört för olägenheter och vi ska få kompensation i någon form.

 

 

Det är heller så klart inget höjdarargument att de är så billiga, så som jag skrev förut.

 

-Men man kanske ändå inte kan förvänta sig lika mycket som av ett dyrt webhotell, eftersom de dyra kanske har högre personalkostnader t.ex för att de satsar på företag som är i behov av supersnabb support?

Mvh!

Ankie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Okej! Då förstår jag .( läs mitt svar några inlägg uppåt)

Ska kolla länken.

Mvh!

Ankie

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med dig!!

Det är inget bra argemet, då de konkurrerar med det medlet.

Man lär sig så länge man lever.

;-)

Mvh!

Ankie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På deras sida kan man läsa:

Ditt konto sätts upp OMEDELBART efter betalning. Det är ett helautomatiskt system.

Efter erlagd betalning kommer du att få ett mail från oss vilket innehåller dina nya kontouppgifter.

Men det är helt klart inte sant. Betalade mitt konto den 19/6 och

har fortfarande inte fått något mail.

Har skickat flera mail men inte fått något svar.

Nästa steg blir till att anmäla dom.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr är inte du ensam om att inte få något mail med kontouppgifterna.

Det är många fler som betalt för något man inte fått.

En av dom skrev på http://forum.psychofrog.se/index.php?showtopic=177

att han hade krävt pengarna tillbaka, och att det löste sig väldigt snabbt då.

Men för andra verkar inte ens det hjälpa tyvärr.

 

 

:: Ha en bra dag! //Erik från http://www.psychofrog.se och http://www.manufrog.com ::

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tranceforce

Egentligen borde man kunna få ersättning för den förlorade informationen (databaserna) Har fått för mig att det skulle tas backuper varenda dag...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag gjort en anmälan iaf.

Så ni som har betalt in pengar på deras konto och inte hört något från 99kronor, kontakta polisen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lite fråga bara, har för mig att man inte kan driva ett ärende som är värt mindre 500 kr... men är inte säker ......

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag läste något om att Allmänna reklamationsnämnden inte hjälper till att driva tvister med varor (kläder tex) där värdet understiger 500:-

Men här handlar det om att ta betalt för en tjänst som man sen inte kan använda, och då räknas det som bedrägeri.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det var konstigt...att den enorma summan av 99 sek/år inte garanterar ett seriöst företag

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Garantier finns det väl aldrig oavsett om det kostar 99, 999 eller 9999 sek/år.

 

Ang summan för de som blir lurade så är det ju inte bara 99:- utan ca 3-800:- beroende på vilket konto man köper.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Nitehawk_76

Jag har haft strul med dem också och märker att deras sida går ner titt som tätt... Samtidigt som min adress går ner :) Oj så konstigt va? hehe..

Jag har inte varit kund så länge, men kommer nog att byta till något dyrare om det kommer vara så här pass dåligt med tillgängligheten i framtiden.

 

Det problem jag har är:

* Deras hemsida funkar inte ofta.

* Min hemsida funkar lika illa.

(tillgänglighet alltså..)

* Supporten är obefintlig.

 

Jag anser att även om de är billiga har de ändå åtagit sig en uppgift.. och kan de inte sköta sig ska de inte ha något företag.. Då kan de lika gärna stänga igen direkt. Så slipper vi arga kunder lida för deras svek.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Electric Mike

Jag har använt 99kr som mitt webbhotell och som forwarderande epostserver i nästan ett år, och jag har övervägande positiva erfarenheter!

FTP, webhotellet med flera virtuella servrar för min domän, våra epostkonton, är enastående bra! Och deras kontrollpanel för kunden är föredömlig!

 

En större krash i våras, med relativt kort downtid men i sanningens namn ska sägas att de är down för tillfälllet - även dras DNS är ur funktion just nu.

 

Men i övrigt är de enastående mht value-for-money! Jag har enbart positiva erfarenheter av deras support!!

Men nu blir man väl flamad för att ha positiva åsikter om 99kr... ;-)

 

/hälsningar Micke H

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Mike!

 

Ser att du verkligen gillar 99kronor.com....och att du är ny här, ditt första inlägg.

 

Fler än jag som ser ett visst samband?

 

Är du anställd/ägare/eller associerad med 99kronor?

 

Känn dig flammad ; )

 

Det är klart att det finns någon kund där ute som gillar 99kronor.

 

Jag ligger tydligen på en annan server än du, och det är helt otroligt vilka problem dom har haft. Jag har sett tecken på det mesta....hackad, crashar m.m.

 

Kan dock inte bekräfta detta eftersom jag inte är annställd hos dem, och skulle jag vara det så skulle jag lämna det sjunkande skeppet.

 

Hoppas att fler "företag" som söker snabba pengar begriper att det handlar om ett livslångt engagemang. Tyvärr är många webbhotell i Sverige idag "garderobsföretag" Det vill säga en server som står i en garderob hemma hos en 15-åring...typ.

 

Nåja, kul att du har positiva erfarenheter av dem. Jag har varit hos dem mycket länge och när senaste betallningsperioden kom så avstog jag från vidare sammarbete ; )

 

//MVH Mindsleep

 

***NEJ TILL MJUKVARUPATENT***

Använder du en dator? i sånna fall angår detta DIG!

Det är upp till dig! EU beslutar i höst.

Läs:

http://www.ffii.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Electric Mike

Jag är inte på något sätt associerad med eller har med företaget 99kr att göra, jag är bara en kund som märkligt nog har väldigt positiva erfarenheter, det kan bero på tur eller omständigheter, jag vet inte.

 

Men det finns inga gratis luncher, analogt med detta kan man kanske inte förvänta sig 24/7 support eftersom 99 kr åtminstone förra året deklarerat att man kan hålla detta låga pris genom att inte ha kostsam telefonsupport, men det är man ju inte hjälp av om hela deras site är nere, det ska villigt erkännas. Men de gånger jag haft behov av support har faktiskt deras webbaserade support funkat bra och jag har fått svar och åtgärder inom rimlig tid.

 

Men jag kan inte svara på om deras support försämrats på sistone, eftersom det har funkar bra för mig och min familj. Speciellt webbmailen, webbhostingen, ftp-servern mm har funkat lysande för oss och vi använder den ganska mycket.

 

Drar på mig asbesthjälmen nu och väntar på flames ;-) Kanske skulle ringa brandkåren också.....

 

Förtydligande: jag är själv konsult inom IT-branschen och på inget sätt nykomling. förutom på detta forum, driftar själv för ett stort företag webservrar, e-post, ftp-servrar mm och förvånas ändå över att 99kr kan tillhandahålla dessa tjänster till detta pris.....förstår inte hur de får det att gå runt....

 

/hälsningar Micke H

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-07-26 23:53:09 av Electric Mike]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Halli hallå!

Jag är också ett 99kronors-fan;-)

Men är liiite surare nu då de strulat ganska mkt.

 

 

Problemen just nu=

1-Har jag inte nått hemsidan på 1 dygnt t.ex

2-& inte fått svar på 1 månad sammanlagt ,på hur jag ska få

webmejlen att funka ( ja det gäller inte detta med port 26 eller nåt

som redan finns besvarat i deras kunskapsbas utan JAG har strulat

till det så att jag valt huvudmejladressen som *black hole* för oadresserad post:-()

-Har även satt nivån på min fråga/mina frågor som kritisk, men inget

svar får jag ändå och dom som svarade så himla snabbt förut:-(

-3. De skriver inte några nyhetsbrev ( endast 1 har kommit )

så som de lovat, ang VAD som

strular och VARFÖR.

DET tycker jag är lågt och det är fasen i mig det minsta de kan

göra för oss kunder tycker jag.

:-(

 

Jag tycker att denna tråden i forumet är bra för dem som

funderar på att anlita dem därför att vi har många olika

erfarenheter beskrivna om hur de funkar , eller inte funkar och

när och hur ofta osv sov.

 

Tycker att illustrationen ang förväntningar på sånt man köper billigt

som någon gjorde här längre upp i tråden är bra.

Men samtidigt tycker jag inte man får ha en hur dålig, tafflig produkt

eller tjänst som helst och ursäkta sig med att man är billig.

 

Vill ju inte lämna detta webhotellet för det är verkligen grymt bra då

när det funkar.

DÅ får man ju multum för de här ynka pengarna å andra sidan.

 

Men om jag inte når min hemsida så kommer jag att flytta.

Sånt orkar jag bara inte med.

Såg förslag på levonline (?) tror de heter så , så nu ska jag kolla upp dem.

 

P.S Bara för att man är positiv behöver man varken *flamma* eller vara anställd

av 99kronor.com.

Lite jobbigt om folk ska behöva känna sig dumma för att man skriver

positiva omdömen...

MEN en sak= Läs gärna hela tråden i n n a n ni skriver inlägg

för många saker är redan sagda här förut.

;-)

D.S

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj!

Detta med att du blev hackad därinne får du gärna utveckla mer.

-Vad exakt hände?

Jag fick nåt hemskt skit i burken som man kan läsa om här på forumet nånstans har jag för mig= kidnappare av startsida modell:about blank.

Såååå jääääkla jobbigt:-(

Värre än virus:-((

Läste på hos Merjin och han har ju nästan givit upp hoppet med att

göra jättebra borttagningspogram för detta giftet.

Han som är superduktig orkar inte med att det dyker upp 25 nya

10/10-klasssade på en skala av svårighetsgrad och hur mkt de

kan sabba+ hur pass svåra dom är att plocka bort,

Jag lovar Addware spyboot&destroy...INGA såna program hjälper alena

mot de nya sortens spion/kidnapparna.

 

Min kompis som gick in på min hemsida fick upp en konstig bild, som jag

tror möjligen var en söksida.

Tyvärr visste inte hon hur man gör screendumps på skärmen, för då

hade jag ju kunnat se hur det såg ut. Om hon mejlat över den bilden.

 

Jag har i alla fall ( livsfarlig handling) gått in i registret och plockat bort

allt som jag tyckte klingade bekant ang detta skräpet:about:blank.

Scannat med allt jag äger och har i felsäkert läge..Flera ggr och plockat och deletat som en toka..

.(OBS! Gör inte som jag gör utan posta loggfiler i forum i stället, som detta forumet t.ex)

Det slog mig då att ," tänk om det är via webhotellet detta kommer in i

burken?"

 

Vore mkt intressant att få veta om 99kronor.com har nåt skydd mot virusattacker och andra inbrytare?

Mvh!

Ankie

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon

Dagligen läggs inlägg kring detta känns det som. Jag förstår inte, använder ingen brandväggar? Gör man inte det får man faktiskt skylla sig själv. Jag har inte haft ett enda problem sen 1994 annat än när sqlserver-hålet användes för ett år sen.

Alla använder airbag i bilarna, många kondom vid casual sex och försäkringar till extremen vad gäller egendom, men sen när man blir attackerad via internet så tar man inget ansvar själv för att skydda sig.

 

Vore mkt intressant att få veta om 99kronor.com har nåt skydd mot virusattacker och andra inbrytare?

 

Det ligger inte på din leverantör att göra detta, det vore ett intrång som är olagligt att scanna trafiken in på din dator. Du har själv ansvar för hur din uppkoppling används och skyddas.

 

Din leverantör kan förvisso begränsa hur deras epost-tjänster används, men i övrigt ska du inte begära mer. Nätet är och ska förbli ett fritt nätverk och det är upp till var och en att använda det med samma respekt och försiktighet som man använder asfalterade vägar.

 

AnjunaMoon

____________________________________________________________

/* There is nothing more permanent than a temporary solution... */

Stoppa mjukvarupatenten nu! http://www.ffii.se/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Givetvis har jag brandvägg, virusprogram ( betalversioner) massor med skydd, men

-vad har det med denna debatten om huruvuda 99kronor.com är bra eller dåligt?

 

Min frågeställninge gällde :att ens websida (?) blir hackad via webhotellet.

Inte vanliga virusintrång på min e g e n dator, för det fattar ju vem som helst att man ansvarar helt för själv.

Skylla sig själv kan man också göra om man inte läser igenom vilken debatt det gäller.

Om man inte förstår, menar jag då.

//Ankie

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
om man inte läser igenom vilken debatt det gäller.

 

Vilket jag inte gjorde =) Sorry!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

P.S för säkerhetskull är det väl bäst att jag tillägger att jag UPPDATERAR ALLA PROGRAMMEN OFTA!!!

& hämtar de senaste säkerhetspatcharna.

& numera surfar jag med Mozilla.

För att inte få in kidnappare i datorn så får man låta bli att surfa .

Jag använder min dator och därmed är jag utsatt oavsett HUR väl jag

skyddat mig.

Så är det bara.

Man får väl grattulera alla som har haft tur med webhotellet 99kronor.com

och som i övrigt undvikit att bli smittade av skräp som inte ens betraktas som virus.

Man får eländet då man t.ex besöker ett harmlöst hockeyforum.

Det är alltså helt oskyldiga websidor som blir intagna och sen kladdar dom sig fast i helt oskyldiga männiksors datorer.

Läs inne hos Merjin om ni inte tror mig.

http://www.spywareinfo.com/~merijn/

 

OBS! -Är du ev smittad så kan det hända att du inte kommer in på hans eminenta sida .

Här finns då en reservlänk:

Då har han en reservlänk http://209.133.47.200/~merijn/index.html

 

-Det om nåt visar väl vad de kan göra för intrång via webplatser så varför inte via webhotel?

Upprepar =

att brandväggar och antivirusprogram inte ännu kan stoppa dessa med mindre än att man sätter upp spakarna på högsta nivå

och därmed kan man knappt använda nätet och dess utmärkta yttrandefrihet.

 

~*Tar risker! Gillar nätet!~*

 

 

D.S

*Dont misstake kindness for weakness*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...