Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varning för 99kr. com.


bergsprängare

Rekommendera Poster

bergsprängare

Jag vill varna för webhosten 99kr.com .Efter att ha betalat blev plötsligt supporten noll. Dom tyckte att våra frågor om ompekning var "slöseri på tid". Det tog 3 veckor att få svar, eftersom de inte har nåt support tel.

 

Arroganta och ignoranta typer som borde syssla med annat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 122
  • Skapad
  • Senaste svar

Fascinerande.

Jag har varit på väg att testa dem flera gånger för lågbudgetprojekt eftersom de förvånat mig med både rätt och bra svar på frågor jag haft om deras servrar.

Fler som har erfarenheter?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bergsprängare

Varning! företaget är inte registrerat hos PRV. Företaget existerar inte, varken på kontaktadressen, Sibyllegatan 50, eller hos något register. Vi försöker att få våra pengar tillbaka, men dom väljer då att försvinna.

 

Juridiskt innebär det att inga avtal gäller med dessa småhandlare.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan finnas även om man inte finns hos PRV.

 

Om man slår upp dem i telefonkatalogen får man följande adressuppgifter:

 

99kronor.com Webbhotell

Box 24222,

104 51 STOCKHOLM

08-664 61 22

 

Det ser förvisso inte ut att vara något Aktiebolag men iaf...

 

Juridiskt innebär det att inga avtal gäller med dessa småhandlare.

Så är det inte alls. Ett avtal ingånget mellan två parter gäller, oavsett om motparten är ett Aktiebolag, privatperson eller någon annan slags person.

Det kan inte vara jättesvårt att ringa Telia och fråga vem som står som kontaktperson bakom det telefonnummer som de använder.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen är det bara så att företaget bakom det hela heter något annat.. inte helt ovanligt....

 

så den som har letat efter 99kr.com hos PRV har säkert inte hittar något...

 

Eller det kanske inte är ett svenskt bolag?

 

/A...

 

[inlägget ändrat 2004-05-25 16:07:21 av Anders...]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bergsprängare

Problemet är att dom gömmer sig bakom en falsk adress, vem orkar driva en process som inte överstiger 500 kr =inget åtalvärde. Dom vet väl om detta. Faktum är att efter att vi betalat så blev det adios med den vänliga servicen...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

roblemet är att dom gömmer sig bakom en falsk adress

Vad menar du med att det är en falsk adress? Får du tillbaka post om du skickar den till deras adress (som jag klistrade in ovan)?

Jag kan nästan garantera dig att de inte skulle finnas i gula sidorna om inte Eniro lyckades få betalt från dem, än mindre skulle de ha ett telefonnummer om inte Telia skicka sina fakturor på abonnemangsavgifter någonstans.

 

vem orkar driva en process som inte överstiger 500 kr =inget åtalvärde.

Kräva in en skuld kan du alltid göra, det behövs inte något åtal för det, speciellt inte om det inte är företag inblandade (vilket jag nog tror att det är, jag tror inte Eniro säljer annonsplats i gula sidorna till privatpersoner).

 

Faktum är att efter att vi betalat så blev det adios med den vänliga servicen...

Missuppfatta mina inlägg rätt, jag är helt övertygad om att du har rätt på den punkten, jag tycker bara att resten av tråden var relativt substanslös.

 

Det vore kul att höra vad det är som inte har fungerat (lite mer specifikt), mest så att man vet om det är nåt som jag skulle bry mig om eller om det är nåt jag struntar fullständigt i om det inte fungerar för egen del.

 

Att det skulle vara någon som försöker bli rik på att ha snabb och bra service tills de fått fånigt lite pengar inbetalda (vilket isf skulle vara en engångsgrej eftersom kunden knappast skulle bli kvar) känns inte helt jättetroligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bergsprängare

Hur gör man för att få vertikal linje på citat?

 

"Vad menar du med att det är en falsk adress? Får du tillbaka post om du skickar den till deras adress (som jag klistrade in ovan)?

Jag kan nästan garantera dig att de inte skulle finnas i gula sidorna om inte Eniro lyckades få betalt från dem, än mindre skulle de ha ett telefonnummer om inte Telia skicka sina fakturor på abonnemangsavgifter någonstans.

"

Besöksadressen existerar inte, finns inget företag på den adressen.

 

Man har även angett AxAx Internet, Delaware, USA som moderbolag. Det existerar inte. Delaware är också en känd stat för sina "målvaktsbolag ", Liknande Isle of Man i Europa.

 

Hittar inget hos eniro heller.

 

Kan det vara så att man tar marknadsandelar genom en aggresiv marknadsföring för att sedan ha garderat för en "fly out"?

 

Hitills är inte en enda uppgift sann som dom angett.

Varför?

 

 

 

 

 

"The greatest freedom of all is the freedom from fear"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Hur gör man för att få vertikal linje på citat?

 

Så här, fast utan mellanrummen jag lade till (Du kan även trycka på Alt+C 2 ggr för att få fram dessa):

 

[ CITAT ]MITT CITAT[ /CITAT ]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google-detektiven rapporterar:

 

Sökning på: "AxAx Internet" gav mig namnet ***** ***** - Uppger sig vara Vice President på tex: http://www.iana.org/comments/03oct1998-10jan2000/msg00199.html

- (Notera ämnet i hans mail till IANA...)

 

Sökning på: 99kronor + "***** *****" gav:

http://forum.psychofrog.se/index.php?showtopic=40

 

 

Slutsatsen är att det är mycket troligt att en viss ***** ***** arbetar på/åt/för 99kronor.com

 

 

Hittade ingen ***** ***** på Eniro... fortsätter sökandet.

 

Sökning på: 99kronor gav:

http://www.fragbite.com/?threadID=14529

- Där påstår en person att hans scoutledare äger 99kronor.com

 

Sökning på ***** ***** + Scout gav bla:

- Hittar bild, mobiltelefonnummer och epostadress till en ***** *****

 

 

Är då denna ***** ***** densamme ***** ***** som den uppgersig vara Projektledare på 99kronor.com?

I så fall har du både hans privata mail-adress och hans privata mobiltelefonnummer!

 

Vidare sökning visar att ***** ***** står som Project Co-ordinator (http://beash.net/contact.html) på Beash Networks som uppger att de driver ett webhosting-projekt vid namn 99kronor.com (http://beash.net/projects.html).

E-postadressen ***** ***** används för övrigt av signaturen *****i gästbok som ligger under domänen beash.net

 

 

Längre än så här tänker jag inte dra detta sökande.

Det är upp till dig hur du vill använda dessa uppgifter.

 

Lycka till!

 

Faktura kommer inom 6 arbetsdagar, bergsprängare ;-)

 

/Cluster

---------------------------------------------------

"Den som försummar att dricka ur erfarenhetens källa

kommer troligen att dö av törst i okunnighetens öken."

-----> http://unic.serveftp.com/eforum <-----

 

[DISCLAMER: Uppgifterna ovan är allmänt tillgängliga via sökmotorn Google och min intention är inte att hänga ut någon privatperson. Om mitt inlägg bryter mot någon av Efrums regler eller av annan anledning anses opassande så är det upp till moderatorn att ta bort sagda inlägg.]

 

[inlägget ändrat 2004-05-26 04:11:10 av Cluster]

 

Namn borttagna av moderator pga PUL

 

 

 

[inlägget ändrat 2005-02-16 11:22:40 av Erik Junesjö]

 

[inlägget ändrat 2005-02-16 11:23:20 av Erik Junesjö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Besöksadressen existerar inte, finns inget företag på den adressen.

Varför hänger du upp dig på det? Adressen existerar visst, att det inte finns något företag på den adressen spelar ingen som helst roll. Det enda det tyder på är att den som ligger bakom tjänsten/företaget inte tycker att det finns någon anledning att ha en kontorslokal till företaget utan har valt att nöja sig med en box-adress (se ovan) samt att betrakta sitt hem som besöksadress.

För korrespondens brukar man vanligtvis inte använda besöksadressen så om inte post kommer fram till Sibyllegatan beror det nog på att de helt enkelt inte har sitt namn på dörren där den ansvariga bor.

 

Delaware är också en känd stat för sina "målvaktsbolag ", Liknande Isle of Man i Europa.

Det är också vanligt att man lägger sitt svenska företag i storbrittanien för att det öppnar för betydligt generösare möjligheter att slippa en massa svenska arbetsgivaravgifter, gör det autmatiskt alla brittiska företag till skurkar?

 

Hittar inget hos eniro heller.

Det gjorde jag, jag klistrade in utdraget ovan.

 

Kan det vara så att man tar marknadsandelar genom en aggresiv marknadsföring för att sedan ha garderat för en "fly out"?

Knappast, de har näst intill 0 marknadsföring och det är alldeles för lite pengar för att det skulle kunna ger mer än småpengar. Möjligtvis kan det vara ytterligare en ambitiös starta-eget-grej där den som ligger bakom det inte haft erfarenhet att tänka på allt innan han drog igång och att det försvinner helt enkelt för att det inte finns kostnadstäckning.

 

 

Hitills är inte en enda uppgift sann som dom angett.

Varför?

Dålig teknik? Finns inte en uppgift på deras sajt som inte verkar stämma.

 

Kan du inte istället för att kasta skit på dem för att du inte lyckas söka rätt berätta vad det är som inte fungerar? Det är säkert mycket mer intressant för alla EForums läsare, tills du har gjort det kan iaf inte jag betrakta det som något annat än en personlig vendetta alternativt något försök att smutskasta en konkurrent.

Har de driftsavbrott?

Funkar inte mailen?

Misslyckas ompekning av domänen?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och folk kallar mig paranoid för att jag använder multipla epost adresser : )

 

Bra jobbat Cluster!

 

//MVH Mindsleep

 

*** The answer to knowledge is a question ***

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inget alls om det här företaget, men man behöver inte vara registrerad hos PRV för att ha ett företag. Aktiebolag måste vara det, så långt är det rätt, men om du har en enskild firma så behövs det inte.

 

 

oo----GLVP - Gilla Läget, Var Positiv----oo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

squarehead

Bara för att lägga några åsikter i den andra vågskålen...

 

Jag har min hemsida på detta webhotell och jag tycker det är helt okej. Det har blivit problem med mailservern vid ett flertal tillfällen, men de har blivit bättre på sista tiden. Vid de tillfällen när jag använt mig av supporten har jag gått via helpdesken på deras site. Vanligtvis kommer det då ett svar inom 1-3 dagar, beroende lite på vilken prioritet man lägger på frågan också gissar jag. Kan nog ha tagit längre tid vid något tillfälle men aldrig över en vecka. Jag tycker fortfarande man får mycket utrymme och funktionalitet för pengarna. 99 spänn om året är inte mycket... Tillförlitligheten kanske är lite sisådär men den duger åt mig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bergsprängare

Mycket imponerande.. Jag tror att du har hittat ett framtidsyrke.

Tackar..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bergsprängare

Det är en varning till alla som funderar på att anlita bolaget. Tyvärr rekommenderade jag sajten till en artist som bytte webhost och blev utan sida i 4 veckor, pga av att hon inte uppfattat sitt lösenord. Det tog 4 veckor att få det.

Det slutade med att bolaget "suspenderade" kontot då jag blev förbannad på deras arroganta och ignoranta attityd. Kolla att ev. bolag åtminstone kan nås fysiskt. En stämning l övervägs, men det ger nog inte mycket. Någon som har nåt tips vad göra?

 

 

 

"The greatest freedom of all is the freedom from fear"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag inser att du vill varna, det jag efterlyste var lite fakta bakom orsaken. Oavsett om varningen är befogad eller inte så är ju en varning utan fakta rätt meningslös.

 

Blir man förbannad så förlorar man i allmänhet alltid, iaf om man visar det, i en affärsrelation. Se det som en nyttig läxa.

 

Jag kan med glädje (och helt utan kickback) rekomendera Levonline som webbhotell. De har lysande support, är fantastiskt trevliga att ha att göra med och svarar på mail och telefon. Jag har ett par domäner där men tänker nog ändå drifta nåt som inte är jätteviktigt på 99kr i framtiden mest för att se vad de går för.

 

Köper man billigast tänkbara tjänsten som går att få tag på ska man nog räkna med att man får stå för rätt mycket av kompetensen själv och komma i kläm om någon klantar sig. Det gäller inte bara inom IT-sektorn utan har paralleller även när man t.ex står och väger mellan rishög för 3000 spänn och splitterny bil för 300000 spänn eller om man står och funderar mellan en flygbiljett för 149 eller en för 1490.

 

Edit: Loopia har jag än så länge inte använt som hotell utan bara för domänparkering men de har också invaggat mig i visst förtroende, jag skulle alla gånger våga testa dem.

[inlägget ändrat 2004-05-26 23:29:52 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cluster //

 

Den som söker han finner...*imponerad*...

 

Massa poäng till dig...*poff*...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
tranceforce

Drar upp en gammal tråd nu när den är aktuell igen !

 

Någon som har drabbats av kraschen de haft ? Min sida har legat nere 1 vecka och supporten är totalt försvunnen.

 

Sidan i sig har jag backup på, men inte databasen, annars hade jag flyttat direkt tror jag. En sak att det strular, men att inte hålla kunderna informerade är en helt annan...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns många andra 99kr kunder som fortfarande inte fått deras sidor tillbaks efter HDD krashen (12:e juni) på en av deras servrar.

De som fått sina sidor tillbaks, har dessvärre inte fått några databaser tillbaka.

Och en del kan inte logga in på deras ftp'er o.s.v.

 

En del av de missnöjda åsikterna finns här http://forum.psychofrog.se

[inlägget ändrat 2004-06-22 22:46:11 av Psfrog]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag klarade mig från allt detta strul då min ena hemsida ligger på en annan server.

Men att dom har gått under jorden är helt klart.

Inga svar från Kundtjänst/support på flera veckor.

Jag och andra som beställt nya konton där sista veckan har nog förlorat våra pengar. För inga nya konton har upprättas trots att pengarna är inbetalda.

 

Så ett enkelt tips.. Upprätta inga konton där.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

-Har du fått nyhetsbrevet i dag?

Det var ett långmejl.

Vi ska även få nån slags kompensation.

 

Jag fick och jag har massa hopp om att det kommer bli bra.

 

Har inte tyckt att de få minutrarna , nån halv dag då jag inte nått min hemsida och kompisens hemsida har varit så jobbigt.

 

Det kommer troligtvis inte att hända nåt mer i samma utrsträckning när de nu fixar problemen.

Tänk på att dom är urbilliga och ändå försöker få det att funka så här smidigt.

Jag flyttar inte.

Mvh!

Ankie som trivs på 99kronor.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Deras help-desk har inte funkat och idag har du säkert fått nyhetsbrevet som beskriver detta.

I fortsättningen kommer vi snabba svar.

Hoppas att du som jag kan hålla ut .

Mvh!

Ankie

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej !

Jag har inga av de här problemen med 99kronor.com

Är nöjd trots att deras help-desk som ska kunna hantera en stor mängd mejl strulat.

En del av våra mejl till support via help-desk har nämligen felaktigt blivit behandlade som besvarade, fast dom inte varit det och support mejlade i dag deras första nyhetsbrev där dom beklagar detta djupt.

Vi ska få kompensation.

& jag känner i örat att detta kommer fungera utmärkt framöver med supporten.

 

Det är otroligt bra upplagt därinne i kontrollpanelen.

Bra pedagogiskt förklarat.

Ftp har funkat rarätt.

Alla sidor öppnar sig blixtsnabbt och det är bra struktur på mapparna

och allt inne i filhanteraren. osv osv.

 

De har haft problem med 3 st av sina servrar och kämpat för att få ordning på dem, och samtidigt fick support stryka på foten,men jag antar

att man hellre har sin hemsida uppe än, att den ligger nere på grund av att de prioriterar support framför att laga servrarna;-)

Mvh!

Ankie som tycker där hur seriösa som helst !

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...