Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Jag blir så trött


Sussi Gustis

Rekommendera Poster

Och datokrig håller vi på med i forumet "Datorkrig", så kan vi kanske hålla oss till ämnet?

 

 

/Petra

If you see someone without a smile, give them yours.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sussi Gustis

Har satt att hårddisken inte ska vila. Skärmsläckare på efter 2 timmar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sussi Gustis

JO jag var med på gamla idg-tiden.

 

4.5 år gammal mac ja. Jo den är född 1999 i december.

I stort sett borde det inte vara problem mer än att 400 mhz inte är så mycket längre och att man inte kan /bör använda nyare program.

 

Jag köpte loss G4;an när mitt företag konkade förra året. Den funkar bra - i OS9.2.2.

 

Det enda som jag blir sur över att brännarna inte funkar längre i 9:an. Jag vill ju bara bränna bort lite saker och sen är det bra. Har sett 2 kurser i osX och jag tycker den är kass ändå. (fick låna av en som har ORG.skivorna).

 

Jag har en pc också och mycket är bra mycket lättare på den - tex att se AVI-filer, MPG och sånt. MOV går bra på macen. Klickar man på en AVI-fil på macen så tar det först evigheter innan den orkar starta och då upptäcker man att nån codec saknas - trots att man installerade den igår. Vissa saker får man installera om och om igen om man ska se något. Rätt konstogt. På PC:n installerar man den och den finns där. Iof så kan den störas av andra codecs så det gäller att göra rätt.

 

Nåja. Jag får väl glo på filmer på pc:n i framtiden och ha macen till övriga saker - utom allt som har med filmer att göra.

 

Tur man har ändå som inte köpte OSX för att upptäcka att skräpet inte funkar som det ska ändå. då hade man verkligt kännt som att kasta pengarna i sjön. Men ut ska den den OSX. Den är mest problem ändå.

 

/sussi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sussi Gustis

Jag är inte ute efter att ha OS X permanent ändå. Jag vill bara bränna bort mina gamla jobb och bilder från datorn.

 

Kan tänka mig att även du har testat något program först innan du har köpt den? Det är ju verkligen inte kul att köpa ett program för att sen upptäcka att den ändå inte funkar som den ska. Du kanske har råd att slänga bort pengar men det har inte jag

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...