Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kylning av Geforce4 MX 440


Martin Söderlund

Rekommendera Poster

Skaffar man 256 MB RAM till så blir det en jävligt snabb dator. Det kan jag lova.

Jo visst och jorden är platt med va? KANSKE snabbare är vad du kan lova..

 

Fö OM den som frågar är nöjd med sin dator, varför ska han byta något om det är dyrare än att laga?

 

[inlägget ändrat 2004-01-23 23:29:02 av Axel G]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min ovannämnda Celeron 566 MHz med 320 MB RAM fungerade jättebra även med tunga program som Pro Engineer 2001 och AutoCAD 2002. Det är inte det snabbaste som finns med räcker till betydligt mer än "en surfdator" som Stefan Eklinder skrev.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min ovannämnda Celeron 566 MHz med 320 MB RAM fungerade jättebra även med tunga program som Pro Engineer 2001 och AutoCAD 2002. Det är inte det snabbaste som finns med räcker till betydligt mer än "en surfdator" som Stefan Eklinder skrev.

 

Det har väl inget tvivlat på heller?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Söderlund

Nej, helt rätt, några hundralappar ska jag inte bränna när det kostar så lite att köpa nytt kort, men ikväll har jag fått tag i en stor fläns gratis som jag tänkte försöka trixa dit. Den passar, men problemet är att grafikprocessorn är lite konkav, så det blir inte riktigt kontakt mellan flänsen och processorn.

 

Den thermal pad som satt där innan funkade nog för att fylla ut hålrummet, för de härdar väl vid uppvärmning? Men lite kylpasta funkar nog inte lika bra, då får jag vräka på i mängder och det lär inte funka (?). Jag måste nog se om jag får tag i någon termisk tejp eller lim som kan fylla ut lite. Går det att köpa på närmaste datoraffär?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pasta fungerar bra om den inte är väldig lös, så den rinnern av, den är bättre än paden i vilket fall, leder värmen bättre vanlign osv.

 

har haft halva denna "Zalman ZM50-HP Helt ljudlös kylanordning för grafikkort av MX-typ t ex Geforce 2 MX och Geforce 4 MX http://www.needit.nu/product_info.php?cPath=29&products_id=478

 

företaget

http://www.needit.nu/index.php

fö ett halvår på ett likadant kort.

 

Här har du fler företag

 

http://www.lysator.liu.se/~jonass/datoraff%C3%A4rer.html

 

 

 

[inlägget ändrat 2004-01-24 03:46:35 av Axel G]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Söderlund

Hmm, kanske ska prova med pastan då i alla fall. Jag märker väl om det blir överhettning. Börjar väl låsa sig och ge grafikfel innan den pajar totalt antar jag?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Martin Söderlund

Tackar så mycket för den nattliga hjälpen! :-) Nu ska jag sova, så får kylandet vänta tills i morgon.

 

/Pastorn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Det är inte det snabbaste som finns med räcker till betydligt mer än "en surfdator" som Stefan Eklinder skrev.

 

Hehe, CJ kallade den datorn för "skrotdator". Då är den kanske värd ett bättre namn än just "skrotdator"?!

 

Kul annars att datorn lär fungera till annat än just till surf med XP. Annars är ju XP känt för att kräva en del av hårdvara typ mycket minne och snabba hårddiskar, för att inte gå som i sirap.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

Antingen är man en del av lösningen eller en del av problemet.

 

E Cleaver

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan_Hansson

Hade ett liknande problem med mitt kort ..

kollade på www.jxddata.se och dom hade en del roligt :-)

skickade ett litet mail till dom med och dom hade en beggad fläkt till ett sånt kort (aldrig kört ens för dom satte på passiv fläktkylning direkt när dom var nya), fick köpa det för en femtilapp om jag betalade in det i förskott (billigare frakt), fick hem det på en dag i ett brev efter att betalning hade kommit fram, funkar fint fint :-).

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjoho Stefan! Segt med Win XP? Vi har 2 st datorer från 99 med p3 500 och 128 mb ram. Kör cs och Warcraft3 på dom, fungerar bra så länge man inte kör på högsta inställningarna.. Vill också påpeka att minimum kravet på Win XP är 233 mhz och 64 mb ram.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"för typ 3000:- så tar det bara ett år så är kortet ute och kostar bara hälften. =(

"

Håller inte riktigt med dig där. Jag köpte ett 9700 pro, i November 2002, för 3600:-. Man fick garanterat inget sådant för 1800:- i November 2003 och det var väl knappast ute heller...

 

Mvk K Arne S

_______________________________________________

 

SAMHALL, är det en före detta simhall ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...