Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mitt GF2MX äger alla moderna kort på en punkt!


Moriax

Rekommendera Poster

Du skulle ha köpt nVidia..

Men varför måste du nödvändigtvis klona? -Går det inte att ha tv:n som en egen skärm?

 

Inlägget har genererats genom FAT32!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det inte att ha tv:n som en egen skärm?

 

Jovisst, jag skiter i om bilden är klonad, egen skärm, teater, twinview eller vad f-n som helst. Det är själva funktionaliteten jag vill åt, hur jag uppnår den bryr jag mig inte om.

 

Vi tar det en gång till:

Jag vill kunna se film (helst med winDVD) på tv:n, (som kräver en upplösning på 800x600 annars blir bilden inte riktig), SAMTIDIGT som jag på monitorn kan surfa etc i min vanliga upplösning på 1152x864.

 

Alltså se film på tv:n och använda datorn samtidigt!

 

Alla som uppnåt denna funktion med ett ATI kort ber jag på mina bara knän skall berätta hur man gör!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar utmärkt på nVidia, det är bara att ha skärmarna som *olika* skärmar, inte klonade.

 

Förresten så pumpar nVidia ut i 1024x768 till tv:n, så det är snäppet bättre än 800x600. (GF2MX klarade bara 800x600 som max på tv-uten)

 

Har ATI verkligen inte flerskärmstöd fullt ut?

-klonad bild är ju inte "äkta" flerskärmsstöd, det kan man ju till och med uppnå med en splittad kabel..

 

Kan du inte kolla på skrivnordet? (högerklicka, välj egenskaper. dyker tv:n upp som en egen bildskärm?)

 

Inlägget har genererats genom FAT32!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kom på att jag måste ha en klonad bild. TV:n står i ett annat rum och det är en omöjlighet att manövrera omkring om jag har tv:n som min andraskärm.

 

Varför pumpar moderna kort ut 1024x768 på tv-ut. Som jag har förstått det så vill alla tvapparater utom möjligen moderna digitala flatscreens ha 800x600 på insignalen. Jag har en hyfsat modern 32" ws, och allt annat än 800x600 på insignalen resulterar i en korrupt bild, (se tidigare post).

 

Och utnyttjar man inte dom dubbla RAMDAC chippen till att sätta olika upplösningar på bildsignalerna? Varför är det då omöjligt att delge kontroll av upplösningen av just tv-ut signalen?

 

Jag har många frågor och få svar!

Någon sakkuning som vill informera?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns HDTV-apparater i USA som ger bra bild i den höga upplösningen. Till och med min 10 år gamla Panasonic-TV (dåtida digital toppmodell) klarar av att visa 1024x768 med bra resultat. Och då är Panasonicen bara en IDTV, inte en HDTV.

 

(IDTV= Improved Definition Tele Vision)

 

Inlägget har genererats genom FAT32!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden verkar ha ett evigt liv. Nåväl, jag måste ventillera mina senaste erfarenheter i ämnet.

 

fel igen av mig, min TV visade sig visst kunna ta emot en tv-ut upplösning på 1024x768. Det märkte jag när jag istället installerade dvdspelaren powerDVD. Den hade inga som helst problem att visa filmer korrekt och riktigt på tv:n, utan att jag behövde gå ner i upplösning.

 

Så felet verkade ligga hos min normalt brukliga dvdspelare winDVD. Den delar tvbilden i två delar. En där filmen spelar i en något förminskad storlek, och en som har dvdns startspår som en stillbild med massa rosa flimmer över. Detta trodde jag felaktigt berodde på den allt för höga upplösningen. Ska prova att installera om winDVD och se om det hjälper.

 

Jag har dock inte hunnit bekanta mig med powerDVD. T ex har jag inte hittat någon funktion för helbild på tv:n samtidigt som den är minimerad på monitorn, just för att kunna nyttja datorn samtidigt som film spelas upp.

 

Ge mig gärna några tips och idéer kring PowerDVD.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...